Hopp80 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Verisure har valgt å fjerne velterutrykningen hvor jeg bor. De snakket ikke engang med de som hadde vekterutrykningen, for å videreføre avtalen, i det de kjøpte opp et annet alarmfirma. Her er min erfaring: Hva kan jeg gjøre? Noen som vet hvor kan jeg få tak i en alarm, med varsling til mobil og videoovervåkning? Det er kanskje lettere å overtale politiet til å rykke ut, dersom man har en videooverføring, som viser om det er uvedkomne inne i huset? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Det er en relativt stor mengde med falske alarmer, og dette gir slitasje på etatene. Slik f.eks brann oppfører seg har man ca 10 minutter på seg før alt potensielt er overtent. Brannvesenet må sånn sett agere som om det er en reell brann når over ca 90% av gangene ikke er det. Dette er ikke holdbart over tid. Ved tyveri gjelder vel lignende for politiet alt etter hvor rutinerte og proffe tyvene er. De fleste sikter seg nok inn for å forsvinne før politiet eller vekter dukker opp så lenge de ikke er dumme eller overstadig beruset. Kameraovervåkning i flere rom er sånn sett uvurderlig. Det er også utløsning av flere sensorer ved f.eks røykutvikling for brannalarm, eller f.eks sjokksensor i vindu + bevegelsessensor ved innbrudd. En del sensorer er veldig følsomme og går for lett av, noe som er ugunstig for alle parter. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Det enkleste er vel bare å fjerne alarmen og si opp avtalen. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Verisure har valgt å fjerne velterutrykningen hvor jeg bor. De snakket ikke engang med de som hadde vekterutrykningen, for å videreføre avtalen, i det de kjøpte opp et annet alarmfirma. Her er min erfaring: Hva kan jeg gjøre? Noen som vet hvor kan jeg få tak i en alarm, med varsling til mobil og videoovervåkning? Det er kanskje lettere å overtale politiet til å rykke ut, dersom man har en videooverføring, som viser om det er uvedkomne inne i huset? Var godt at lese om dine erfaringer. Jeg vurderte før Verisure til mitt nye hus siden sjefen min har det, men det blir det nå ikke noe av. Iøvrig, du burde ikke betale fakturaerne. Du har allerede klaget/bestridet de og da er det ikke lov å sende de til inkasso uten videre. Neste steg derimot er forliksrådet og i og med de ensidig endrer avtalen uten videre og fortsetter å ta betalt for en tjeneste de ikke leverer, vil jeg tro du står svært godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå