Balder987 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hei Har en 2 år gammel asus laptop som sluttet å fungere, og har vært i kontakt med kundeservice. Det sier de vil kreve 1100 kr om de finner ut at feilen er brukerskyldt, uten å reparere noe. Kan de kreve over 1000 kr for å bare skru opp maskinen? Slik jeg forstod det skulle man ha valget å kunne skrote maskinen om feilen skyldes bruker, og det gratis. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Det sier de vil kreve 1100 kr om de finner ut at feilen er brukerskyldt, uten å reparere noe. Kan de kreve over 1000 kr for å bare skru opp maskinen? 1100 er en times jobb på et verksted. Slett ikke urimelig for en grundig sjekk. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Og frakten tilbake. 1 Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Og frakten tilbake.Om det viser seg å være brukerfeil så kan man jo skrote den uten å få den i retur. Kan godt hende det er innenfor å kreve så mange kroner for en kort inspeksjon, men har ikke vært ute for noe lignende før. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Og frakten tilbake.Om det viser seg å være brukerfeil så kan man jo skrote den uten å få den i retur. Men da betaler du vel ingenting? Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Og frakten tilbake.Om det viser seg å være brukerfeil så kan man jo skrote den uten å få den i retur.Men da betaler du vel ingenting? Det nektet personen jeg snakket med i kundeservice på, det kom til å koste 1100 kr uavhengig om jeg ville ha den tilbake eller ikke. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Og frakten tilbake.Om det viser seg å være brukerfeil så kan man jo skrote den uten å få den i retur.Men da betaler du vel ingenting? Det nektet personen jeg snakket med i kundeservice på, det kom til å koste 1100 kr uavhengig om jeg ville ha den tilbake eller ikke. Selvsagt, det skulle bare mangle!! Du forventer vel ikke at verkstedet skal bruke arbeidstiden sin på å finne ut at den er(og forblir) ubrukelig uten å få betalt for det?? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Personlig synes jeg det er litt klanderverdig at dess mer inkompetente ansatte de har (de finner ikke feilen), dess oftere kan de ta inn gebyret (konkluderer dermed med brukerfeil). Noen forumbrukere har imidlertid skrevet at de ikke tjener noe penger på dette. Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hvor kjøpte du maskinen og hvilket merke er den. hvilken type feil sliter du med? Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Hvor kjøpte du maskinen og hvilket merke er den. hvilken type feil sliter du med?Det er en ASUS S551 ett eller annet notebook kjøpt på Siba. Kan undersøke nøyaktig modell når jeg kommer hjem fra ferie. Feilen er at den nekter å skru seg på, og ikke en gang ladelyset lyser når den står til lading. Har tested ulike ladere og sjekket med multimeter, så feilen er med maskinen. Endret 4. august 2017 av Balder987 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ta ut batteriet og la maskinen stå et par timer før du prøver på nytt Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Prosessen ved slike innsendelser er ofte slik Kunde sender maskin/lever maskin i butikk Butikken tar noen standard tester finner de ut hva feilen er så får kunde beskjed finner de ikke ut hva feilen er blir den sendt til produsent Om de finner feilen og den ikke er innenfor garantiperioden / reklamasjonstiden vil butikken få regning den regningen + alt av frakt havner hos deg som kunde (Dette er min erfaring med slike henvendelser fra da min bror jobbet på lefdal ) Prisen er ofte litt høy på slike ting for at butikken ikke skal bli oversvømt i slike henvendelser for det er veldig mange som vet at det er en brukerfeil men fortsatt velger og sende den inn og si "den bare slo seg av". Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon. Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.Skal teste. Noen måte å differensiere de to feilene? Har tilgang på multimeter og loddeutstyr. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.Skal teste. Noen måte å differensiere de to feilene? Har tilgang på multimeter og loddeutstyr. Ikke uten å åpne maskinen, hvis du da ikke merker at ladekontakten er løs. Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.Batteriet er ikke avtagbart uten å skru opp maskinen, som jeg nå har gjort. Jeg er dog veldig usikker på om jeg skal lade og starte maskinen uten batteriet, da det tross alt ikke er meiningen man skal kunne fjerne det. Kan man ikke ødelegge kretsene visst PC'en ikke er bygd for batteriløs drift? Endret 5. august 2017 av Balder987 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Bare fordi det må skrus ut betyr det ikke at pcen ikke er laget for å ikke fungere uten batteri. :-) Det er gjort sånn for å spare plass 1 Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Bare fordi det må skrus ut betyr det ikke at pcen ikke er laget for å ikke fungere uten batteri. :-) Det er gjort sånn for å spare plassTestet uten batteri med lader plugget i; ingen reaksjon. Fortsatt like død. Noen forslag til hva neste steg kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå