Bendorama Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Hei, jeg har satt meg litt fast om det er riktig slik jeg har tenkt meg frem. Jeg har et sikringsskap hvor fiber modemet / routeren sto før men etter jeg fikk FMG hjemmesentral så ble sentralen plassert en mer tilegnet plass. Problemet er bare det at det går en nettverks kabel opp til sikringsskapet som er koblet til FMG router også går det to andre nettverks kabler i samme skap som går til to utgang plugger i veggen med tv`en**. Disse to er per i dag ikke LIVE siden de ikke er koblet til noe. Jeg lurer da på om jeg bare kan kjøpe en switch hvor jeg kobler alle tre inn også er alt fint? Jeg har også en Asus ruter som jeg tidligere har koblet til inni skapet pga av gjestenettverk mulighet, men Internett portene ved tv`en blir da kjørende på Asus ruteren sitt eget nettverk og jeg får ikke brukt blant annet NAS som går på FMG nettverket. Så planen er egentlig å koble tv utakket + ASUS router til switchen også får de Internett tilgang igjennom FMG kabelen som også blir koblet til samme switch men så var det om dette ble riktig? Det ble litt rotete skrevet ser jeg, men jeg vet ikke helt hvor mye enklere jeg kan få det forklart. Jeg har egentlig allerede bestilt en: Netgear GS105GE https://www.komplett.no/product/912953/datautstyr/nettverk/switch/netgear-gs105ge-switch Men jeg må nesten få den avbestilt vist det jeg har sett for meg ikke er mulig. ** Det er slikt utakk som to av kablene inni sikringsskapet går til bak tv benken: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9146624671774.jpg Endret 3. august 2017 av Bendorama Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 Kan bekrefte at det fungerte akkurat som tenkt i hodet. Imponerende frakt som vanlig i fra komplett og ikke minst postnord hvor varen ble levert 24-25 timer etter bestilling. Må si at unboxing av Netgear GS105GE var veldig brukbar opplevelse til et så billig produkt å være, kvalitet over linja og en meget pen holografisk blå eske ( ikke at unboxing opplevelsen har noe særlig å si, men det gjør ikke en vare verre i alle fall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå