Gå til innhold

Kjøpte ny monitor. Å bytte kilde tar ca 15 sek

oscrue10

Anbefalte innlegg

https://www.komplett.no/product/844525/datautstyr/periferiutstyr/skjermer/skjermer/samsung-28-4k-led-freesync-u28e590d#

Når jeg bytter fra PC til PS4 tar det ca 15 sek. Begge tilkoblingene er hdmi. Andre veien får jeg byttet "med en gang". Når jeg bytter fra PC til PS4, får jeg opp "DisplayPort" øverst i venstre hjørne, der hvor det står hdmi1, hdmi2 osv. Står ikke "DisplayPort" når jeg bytter fra PS4 til PC.

Noen som skjønner noe av dette? Noe jeg kan gjøre for å løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du trykker på en knapp på skjermen som heter "Source" eller noe slikt. Så er det ofte slik at den "sykler" gjennom inngangene. Så når du står på HDMI1 og trykker "source", så hopper skjermen til HDMI2 inngangen der det er signal fra kilden. Så det går fort. Men når du så står på HDMI2 og trykker "Source" igjen, så hopper skjermen til DP inngangen. Her venter den tålmodig på at signalet skal dukke opp, men det kommer jo ikke siden du ikke har noe tilkoplet som er påskrudd på den inngangen. Men etter ~15 sek skjønner skjermen at det neppe kommer noe signal på denne inngangen og skifter dermed til neste inngang, som er HDMI1.

Enkleste jeg kan forestille meg er at når du er på HDMI2 og vil tilbake til HDMI1, at du trykker på "Source" knappen 2 ganger med en gang. Da forteller man som regel skjermen at man ikke er interessert i å hoppe til neste inngang, men den etter det igjen..

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har fulgt opp denne. Problemet er ikke løst. TV'en er litt annerledes. Der får jeg opp en rad øverst på skjermen, med de forskjellige kildene. Der kan jeg bla hurtigere mellom kildene. Men på monitoren er det ingen rad, og jeg kan heller ikke bare trykke to ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...