StormEagle Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg kommer aldri til å sette foten min inn i en hyperloop, en liten bulk og hele sporlinja vil implodere. Hvorfor i all verden skulle den det? Hvis du ser på klippet så er det stål ringer sveiset på ved hver seksjon av røret ca hver 5 eller hver 10 meter, og disse vil forhindre noe kollaps selv om røret blir bulket eller på andre måter deformert. Lenke til kommentar
Foyl Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Utrolig imponerende å se alle ekspertene i kommentarfeltet. At Norge ikke allerede har et fungerende overlydstog er for meg nå et mysterium. 3 Lenke til kommentar
XII Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Moro å se hvordan så mange "eksperter" her i kommentarfeltet avskriver hele dette initiativet så til de grader. Heldigvis er det innovatører her i verden som våger å overse kritikere som dere. Interessant hvordan så mange gjerne uttaler seg i absolutter som "aldri" og tilsvarende, dere gjør ikke annet enn å etterape eksempelvis kritikerne av Wright-brødrene. Og som historien har vist oss, var det visst mulig for mennesket å fly, på tross av alle som sa det aldri lot seg gjøre. 6 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Moro å se hvordan så mange "eksperter" her i kommentarfeltet avskriver hele dette initiativet så til de grader. Heldigvis er det innovatører her i verden som våger å overse kritikere som dere. Interessant hvordan så mange gjerne uttaler seg i absolutter som "aldri" og tilsvarende, dere gjør ikke annet enn å etterape eksempelvis kritikerne av Wright-brødrene. Og som historien har vist oss, var det visst mulig for mennesket å fly, på tross av alle som sa det aldri lot seg gjøre. Ta dere en bolle. Er det ikkje lov å være kritiske heller no da? Fortell no heller hvorfor du har så stor tro på dette prosjektet, og hva de eventuelt har oppnådd til no som er så imponerende? 2 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 M A G L E V, de har enda ikke gjort noe HYPERLOOP akti... 1 Lenke til kommentar
Cool Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Trengs bare 1 tulling i en stjålet lastebil så er det game over for de som er inne i løpet. Vanskelig å sikre hele røret så fremt det ikke går under bakken Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Trengs bare 1 tulling i en stjålet lastebil så er det game over for de som er inne i løpet. Vanskelig å sikre hele røret så fremt det ikke går under bakken Man trenger også bare en tulling for å avspore et tog, kræsje et fly eller brenne ned et høyhus. Med en stjålet lastebil kan man heller pløye gjennom noen av verdens mest trafikkerte fortau dersom målet er å sette verdensrekord i antall drap bak rattet i en Scania. Vanskelig å sikre togbaner, fly, høyhus og fortau såfremst det ikke går under bakken. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 M A G L E V, de har enda ikke gjort noe HYPERLOOP akti... Tenkte det samme. Kjørte maglev I Kina for 10 år siden i 435 km/t... Lenke til kommentar
Cool Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Trengs bare 1 tulling i en stjålet lastebil så er det game over for de som er inne i løpet. Vanskelig å sikre hele røret så fremt det ikke går under bakken Man trenger også bare en tulling for å avspore et tog, kræsje et fly eller brenne ned et høyhus. Med en stjålet lastebil kan man heller pløye gjennom noen av verdens mest trafikkerte fortau dersom målet er å sette verdensrekord i antall drap bak rattet i en Scania. Vanskelig å sikre togbaner, fly, høyhus og fortau såfremst det ikke går under bakken. Ja, og alt du nevnte har folk kræsjet inn i. Så da er det vel ikke utenkelig at noen kræsjer i hyperloopen heller. Du har en liten sjanse til å overleve vanlig tog som sporer av eller kræsjer, tviler på sjansen er veldig stor i hyperloop. Men for al del, håper de klarer å få til noe, selv om jeg er veldig skeptisk Lenke til kommentar
oyveggen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Trengs bare 1 tulling i en stjålet lastebil så er det game over for de som er inne i løpet. Vanskelig å sikre hele røret så fremt det ikke går under bakken Man trenger også bare en tulling for å avspore et tog, kræsje et fly eller brenne ned et høyhus. Med en stjålet lastebil kan man heller pløye gjennom noen av verdens mest trafikkerte fortau dersom målet er å sette verdensrekord i antall drap bak rattet i en Scania. Vanskelig å sikre togbaner, fly, høyhus og fortau såfremst det ikke går under bakken.Ja, og alt du nevnte har folk kræsjet inn i. Så da er det vel ikke utenkelig at noen kræsjer i hyperloopen heller. Du har en liten sjanse til å overleve vanlig tog som sporer av eller kræsjer, tviler på sjansen er veldig stor i hyperloop. Krasjer noen i røret, blir det ødelagt. Hvis man er uheldig, er det en pod I røret samme sted eller så nært at den ikke rekker bremse. Alle andre poder stanser og passasjerene evakueres. Siden røret enten er langt over eller under bakken, er det nok mange enklere måter å gjøre stor skade på for en terrorist i lastebil. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Trengs bare 1 tulling i en stjålet lastebil så er det game over for de som er inne i løpet. Vanskelig å sikre hele røret så fremt det ikke går under bakkenMan trenger også bare en tulling for å avspore et tog, kræsje et fly eller brenne ned et høyhus. Med en stjålet lastebil kan man heller pløye gjennom noen av verdens mest trafikkerte fortau dersom målet er å sette verdensrekord i antall drap bak rattet i en Scania. Vanskelig å sikre togbaner, fly, høyhus og fortau såfremst det ikke går under bakken.Ja, og alt du nevnte har folk kræsjet inn i. Så da er det vel ikke utenkelig at noen kræsjer i hyperloopen heller. Du har en liten sjanse til å overleve vanlig tog som sporer av eller kræsjer, tviler på sjansen er veldig stor i hyperloop. Krasjer noen i røret, blir det ødelagt. Hvis man er uheldig, er det en pod I røret samme sted eller så nært at den ikke rekker bremse. Alle andre poder stanser og passasjerene evakueres. Siden røret enten er langt over eller under bakken, er det nok mange enklere måter å gjøre stor skade på for en terrorist i lastebil. Podene kan ikke stanse når dette skjer. Alle i røret dør fordi lufttrykket kommer inn i røret og presser dem framover i lydens hastighet til det krasjer. Endret 5. august 2017 av DJ FROSK 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Trengs bare 1 tulling i en stjålet lastebil så er det game over for de som er inne i løpet. Vanskelig å sikre hele røret så fremt det ikke går under bakkenMan trenger også bare en tulling for å avspore et tog, kræsje et fly eller brenne ned et høyhus. Med en stjålet lastebil kan man heller pløye gjennom noen av verdens mest trafikkerte fortau dersom målet er å sette verdensrekord i antall drap bak rattet i en Scania. Vanskelig å sikre togbaner, fly, høyhus og fortau såfremst det ikke går under bakken.Ja, og alt du nevnte har folk kræsjet inn i. Så da er det vel ikke utenkelig at noen kræsjer i hyperloopen heller. Du har en liten sjanse til å overleve vanlig tog som sporer av eller kræsjer, tviler på sjansen er veldig stor i hyperloop. Krasjer noen i røret, blir det ødelagt. Hvis man er uheldig, er det en pod I røret samme sted eller så nært at den ikke rekker bremse. Alle andre poder stanser og passasjerene evakueres. Siden røret enten er langt over eller under bakken, er det nok mange enklere måter å gjøre stor skade på for en terrorist i lastebil. Podene kan ikke stanse når dette skjer. Alle i røret dør fordi lufttrykket kommer inn i røret og presser dem framover i lydens hastighet til det krasjer. Shit, så effektivt, om det bare er å åpne en ventil i røret, så går man med lydens hastighet til evig tid, så lurer jeg på hvorfor man ikke bruker det som framdrift. AtW 3 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 <snip en tullete video> https://www.youtube.com/watch?v=BJa9tQyMXDc Lenke til kommentar
z1dal Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 under 500kmh er ikke noe skryte om. Det brødrene Wright holdt på med var heller ikke noe å skryte av. Det var heller ikke rekkevidden til de første (gamle og moderne) el-bilene. De første bilene var tregere enn hester. Seilskip var raskere en dampbåtene som kom. Det er i det hele tatt mange gjennombrudd som ikke var veldig imponerende når de først ble demonstrert. Vi skal ikke glemme at dette er en tidlig fase, de har 500m tilgjengelig rør å teste i, så det sier seg selv at toppfarten vil begrense seg bare på det. Så veldig tidlig ute er de vel ikke. Dette har jo eksistert siden tidlig 1900-tallet: http://hearinghealthmatters.org/hearinginternational/2017/hearing-balance-and-hyperloop/ Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Så hadde de faktisk "vakum"(riktig trykk i tunellen) i denne testen? Og har de løst problemet med kondens/rust enda? Endret 13. oktober 2017 av Civilix Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 under 500kmh er ikke noe skryte om.Det brødrene Wright holdt på med var heller ikke noe å skryte av. Det var heller ikke rekkevidden til de første (gamle og moderne) el-bilene. De første bilene var tregere enn hester. Seilskip var raskere en dampbåtene som kom. Det er i det hele tatt mange gjennombrudd som ikke var veldig imponerende når de først ble demonstrert. Vi skal ikke glemme at dette er en tidlig fase, de har 500m tilgjengelig rør å teste i, så det sier seg selv at toppfarten vil begrense seg bare på det. Så veldig tidlig ute er de vel ikke. Dette har jo eksistert siden tidlig 1900-tallet: http://hearinghealthmatters.org/hearinginternational/2017/hearing-balance-and-hyperloop/ Jeg sa aldri at Musk eller noen av dagen aktører fant opp hyperloop som konsept. Det fantes elektriske biler for over hundre år siden også, men like fullt revolusjonerte Musk bilbransjen i 2017. Tesla satte mindsettet for folk og bransjen i sin helhet. Brødrene Wright fant ikke opp konseptet å fly heller. Det konseptet hadde eksistert lenge. Men de klarte på ett eller annet sted i historien å finne riktig kombinasjon av kunnskap, teknologi, visjon og gjennomføringevne. De startet en revolusjon i måten mennesket forflytter seg på. På samme måte har ideen om noe som ligner på hyperloop har eksistert lenge, men vår evne til å faktisk gjennomføre det er så vidt innenfor vårt grep. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Om evnen til å gjennomføre er det gjenstår fortsatt å se, mye hype og lite resultater så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå