Stimann Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg kom over Volbeat her for noen uker siden. Tilfeldig at en låt dukket opp på Spotify, jeg likte den og sjekket ut flere låter av bandet. Ikke noe direkte kunstverk, men jævlig moro musikk da! *snip* *snip* (det er ikke så veldig variert ... det meste høres ut omtrent som dette) Volbeat har en veldig stor fanskare her i Norge og lager en bra type rock. Tror nok grunnen til at de har blitt så populære er hvordan rytmen og stemningen blir av sangene, samt den unike stemmen til Michael Poulsen. Dere i AC/DC leiren: *snip* Airbourne er skikkelig konge! Hadde det ikke vært for at de har slippet eget musikk, kunne de fort vært tributebandet til AC/DC! Er det noen som har tips til bra stoner/doom rock, noe litt mindre kjent ? Fant en ganske lang liste her http://www.ranker.com/list/stoner-rock-bands-and-musicians/reference Konge! takk No problemo. Kanskje ikke den beste lista der ute, men mange bra band på den. Stusset over at Bob Marley var på denne lista, men pytt Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Bare å foreslå neste ukes "band of the week" om dere vil. Bør helst være et relativt kjent rockeband så vi har litt å snakke om Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Ukens band: Guns 'N' Roses 1) 10 favorittlåter 2) Favorittmedlem(er) 3) 3 beste album 4) Beste albumcover 5) Største pluss og minus ved bandet 6) Din rating av bandet (0/10) Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 1) 10 favorittlåter 1) November rain 2) Estranged 3) Sweet child o' mine Patience Paradise city Welcome to the jungle Mr. Brownstone Don't cry Civil war Knockin' on heavens door 2) Favorittmedlem(er) Slash. En av verdens beste gitarister, og kanskje den beste soloisten. Liker også Izzy. 3) 3 beste album Appetite for destruction, Use your illusion 1 og 2 4) Beste albumcover Appetite 5) Største pluss og minus ved bandet Slash. Høyt toppnivå, men ikke mange nok gode sanger til at jeg rangerer de blant de beste. 6) 6.5/10 Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Digger denne. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Ukens band: Led Zeppelin 1) 10 favorittlåter 2) Favorittmedlem(er) 3) 3 beste album 4) Beste albumcover 5) Største pluss og minus ved bandet 6) Din rating av bandet (0/10) Lenke til kommentar
rioi Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) 1: No Quarter Since i've been loving you When the levvee brakes Tea for one Kashmir The rain song Dazed and confused Bron-yr-aur Whole lotta love ten years gone 2. Jimmy page. som bluesrock og vintage gitarfanatiker er Page en av de største 3. Sucker for live album Song remains the same Live: o2 Arena Led Zeppelin 4 Led Zeppelin 5 Pluss: Sanger som passer til alle situasjoner og får deg til å lytte. Samt hvordan de har inspirert mine andre favorittartister. Minus: Behandlingen av JPJ 6 9/10 Endret 7. september 2017 av rioi Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 (endret) 1) 10 favorittlåter Stairway to heaven Babe i'm gonna leave you Since i've been loving you Over the hills and far away Ten years gone Ramble on Black dog Kashmir Whole lotta love Hey hey what can i do Selvfølgelig mange andre sanger som kunne blitt nevnt, men dette er nok de jeg hører mest på for tiden. 2) Favorittmedlem(er) Alle fire er veldig gode på sine respektive instrument, men Page er nok favoritten. 3) Beste album Led Zeppelin, II, IV og Houses of the holy. 4) Beste albumcover Må nok si IV. Led Zeppelin kommer som nr 2. 5) Største pluss og minus ved bandet + Fantastiske rent instrumentalsk. Stor variasjon i sangene, og veldig originale og nyskapende. Veldig høyt toppnivå. - "Stjal" en del sanger uten å kredittere de som lagde de. Lagde også ganske få sanger (87) i forhold til at de holdt på i over et tiår. Synes også de har noen litt slitsomme sanger, som jeg ikke klarer å høre på. 6) Din rating av bandet - 9.5/10 Definitivt en av mine favorittband, og udiskutabelt en av tidenes største artister. Ihvertfall på min topp 4-liste over favorittband. Endret 12. september 2017 av Momspaghetti Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 Må legge til at de var sinnsykt gode live-artister. Synes begge disse er bedre enn studioinnspillingene. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Leit at Petty gikk bort i så ung alder. En rockelegende som kommer til å bli husket i lang tid. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 hvis det er noen som er glad i stoner/doom her så er denne youtubekanalen fantastisk, så og si alt han legger ut er konge. https://www.youtube.com/user/StonedMeadowOfDoom93 Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Hoi Hoi! Undervurdert, til det tusentalls! Trenger flere, bånd-avspillinger dette her! Og så, min egen liste. Her, har jeg iallfall prøvd og legge til mine beste funn: https://www.youtube.com/playlist?list=PLHKuEaSb_065FOIaFt1dFOuG8UyPrYATf Endret 19. oktober 2017 av N* Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Noen som har tenkt seg på GnR-konsert i Oslo da? Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Noen som har tenkt seg på GnR-konsert i Oslo da? Å jada! Trodde aldri jeg skulle få muligheten til å oppleve de live, men nå skjer det! Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Vurderer å kjøpe billetter jeg og, men det blir kanskje litt dyrt for meg. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Vurderer å kjøpe billetter jeg og, men det blir kanskje litt dyrt for meg. Billettene kan fort komme opp i 700 kr + for ordinær ståplass. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 18. november 2017 Forfatter Del Skrevet 18. november 2017 Malcolm Young gikk bort gitt.. Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Var det, bare meg som: Jubla. Når det, kom en: Gammal gubbe. Inn, på: Idol. Og, sa: "Her, skal jeg spille sag." SAG, altså! Dritfett. Det, var også: Knall-bra sag. Men dommerene, og alt: Protesterte . Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Anbefaler Greta Van Fleet til alle Zeppelin-fans. De kom med debutalbum i 2017. Lenge siden jeg har hørt noe så lovende innen klassisk rock. Vokalisten høres skremmende mye ut som Plant og. Apropos Plant, konserten hans i Trondheim ble dessverre avlyst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå