Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Montere PVC gjerde på plen

Anbefalte innlegg

Hei skal montere ett pvc gjerde på gressplen. Her vi bor har vi sand/leire grunn så har generelt mye telehiv. Ifølge selger trenger ikke stolper å festes med betong, nok med 20 cm grus i bunn av hullet og fylles med sand utvendig og innvendig. 

Dette er helt klart det letteste, men vil det bli bra nok? Planen er å bore 20 cm hull ned til 70 til 80 cm og så fylle pukk i bunn. Skjønner at å støpe de fast blir mer holdbart, men telehiv går jo ikke bare opp og ned, men også sideveis, så hvis jeg støper og gjerde blir flyttet sideveis så har jeg jo tapt litt, da blir det jo kjempe jobb å rette opp hvis støpt kontra sand.

Takker for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jordspyd er det jeg har nå, det holder ikke mål.
Nå skal jeg jo ha pvc og det skal ned i jorda. Spørsmålet var da om noen hadde er faringer på om det holdt å grave 70 cm, med 20 cm pukk og sand resten. Stolpene skal 50 cm ned i jorda. Telehiv virker jo opp, men også til en viss grad sideveis, og hvis jeg da støper og det blir litt skeivt så lar det seg nesten ikke redde. Men er det bare fylt med sand vil det jo la seg rette litt lettere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...