Gå til innhold

HJELP! Harddisken tok kvelden...

SAGE

Anbefalte innlegg

Plutselig når jeg skulle flytte en fil ifra en mappe til en annen så begynte hdd med merkelige lyder og ingenting skjedde. Til slutt reboota ej, men då kom det opp feilmeldig og jeg måtte tilslutt prøve å innstallere windows på nytt. Dette gikk ikke så jeg prøvde å formatere eine partisjonen ved hjelp av en bootdisk,men da kommer meldingene "trying to recover allucation unit xxx".... Fikk stå i noen timer før jeg ga opp.

Satte inn en anna disk og innstallerte på den, men når jeg kobler til den orginale også så begynner chkdsk under oppstarten....og sier "can't read file xxx" i det uendelige, og prøver å fikse alt mulig før den til slutt blir stående på "recover boot sector" eller noe sånt i 18 timer, før jeg ga opp..

Driter i disken og kommer til å hive den, men alle bildene mine og mp3-filene som ligger på den ene partisjonen skulle jeg absolutt hatt tak i!!! Fatter ikke hvordan jeg skal få det til, når jeg ikke får tilgang til hardisken....

Er det noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kommer opp i bios og visst jeg dropper chkdsk under oppstarten så kommer windows etter en evighet og partisjonene står der....kan ikke trykke på de, da starter gnålet igjen.. Fins det noe slags program som jeg kunne kjørt ifra diskett i dos som muligens kunne fikset jobben? Må jeg få formatert harddisken først, kansje :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
[quote name='SAGE' date='07/12/2003 : 13:31'] Fikk problemer med en hardisk tidligere, som i ditt tilfelle.
lastet ned programmet GetDataBack for Fat 32 og NTFS.
Installerte det og hentet ut all data jeg trengte fra den ødelagte hardisken.
Noen få filer var ødelagt men hadde heldigvis ikke bruk for dem.
ALT ER MULIG.
[/quote]
Fikk problemer med en hardisk tidligere, som i ditt tilfelle.
lastet ned programmet GetDataBack for Fat 32 og NTFS.
Installerte det og hentet ut all data jeg trengte fra den ødelagte hardisken.
Noen få filer var ødelagt men hadde heldigvis ikke bruk for dem.
ALT ER MULIG.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...