AnonymDiskusjon Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Hei, Mann 27 år her. Jeg har tilfeldigvis møtt ei som ikke bor i Norge og liker henne veldig godt, og hun gir uttrykk for å like meg. Blant annet snakket en god del timer på telefon. Noen her som har erfaring med dette, vil dette fungere? Avstand feks(mellom-europa) Lever litt i ei boble føler jeg om dagen.... men har mye tanker og tenkte kanskje det var greit å høre litt om folks erfaring. Vi kommuniserer på engelsk, hun bor ikke i sitt eget land, men i en annet land der hun har en god jobb. PS: ikke noe lureri dette, altså, har relativt god kontroll. Anonymous poster hash: af649...010 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Du lurer kort og godt på om en mann på 27 kan bli sammen med noen i f.eks mellom-europa? Jeg vil nå si ja, men om det fungerer for akkurat deg er jo umulig å si, kanskje spesiellt når du strengt tatt ikke sier noe som helst om forholdet annet enn at hun gir uttrykk for å like deg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Møt henne. Se om kjemien er der, se om hun er personen hun utgir seg for å være. Ett avstandsforhold kan være fantastisk, er på det 4 året med noen som bor i amerika selv. Når du møter henne må du tenke gjennom om hun er verdt avstanden eller ei, jeg ville ikke tatt en endelig beslutning om å gå for det før jeg hadde møtt personen. Jeg er forlovet med amerikaneren også, så for oss så har det gått over all forventninger og enda litt til 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Høres ut som ufattelig mye jobb og styr spør du meg. For å ikke snakke om dyrt og et lite helvete mtp logistikk. Har du noe særlig erfaring med jenter før, eller er dette første som har gitt deg oppmerksomhet så du har falt pladask? Ja, det er et småslemt spørsmål, men jeg ser mange gutter som tar til takke med det første og beste de får, og det ender sjeldent bra. I din situasjon er det enda verre mtp avstand osv.. 2 Lenke til kommentar
rubj Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 I lengden kan det bare fungere dersom dere før eller senere har en mulighet til å flytte sammen, enten der hun er eller her i Norge. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Hei, Mann 27 år her. Jeg har tilfeldigvis møtt ei som ikke bor i Norge og liker henne veldig godt, og hun gir uttrykk for å like meg. Blant annet snakket en god del timer på telefon. Noen her som har erfaring med dette, vil dette fungere? Avstand feks(mellom-europa) Lever litt i ei boble føler jeg om dagen.... men har mye tanker og tenkte kanskje det var greit å høre litt om folks erfaring. Vi kommuniserer på engelsk, hun bor ikke i sitt eget land, men i en annet land der hun har en god jobb. PS: ikke noe lureri dette, altså, har relativt god kontroll. Anonymous poster hash: af649...010 Kommer an på kulturforskjellen. Avstanden er ikke så nøye, dere kan jo flytte på dere. Det er kulturforskjellen som vil avgjøre om det kan fungere eller ikke. Anonymous poster hash: 4f0bb...60c Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Noe av det beste med utenlandske damer er jo nettopp kulturforskjellen. Det er alltid spennende å få et skikkelig dypdykk i en fremmed kultur, og den beste måten å gjøre det på er gjennom relasjoner. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Jeg har kjæreste som er halvt norsk, halvt arabisk.For meg passet det meg ypperlig: Hun er imot overdreven alkoholbruk, oppfører seg ikke som en slut, og liker ikke "å gå på byen" når hun er i et forhold.Men hun er heller ikke totalt imot alkohol, religiøs, eller hijab-kledd. Anonymous poster hash: c7ec4...e66 Lenke til kommentar
rubj Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Hei, Mann 27 år her. Jeg har tilfeldigvis møtt ei som ikke bor i Norge og liker henne veldig godt, og hun gir uttrykk for å like meg. Blant annet snakket en god del timer på telefon. Noen her som har erfaring med dette, vil dette fungere? Avstand feks(mellom-europa) Lever litt i ei boble føler jeg om dagen.... men har mye tanker og tenkte kanskje det var greit å høre litt om folks erfaring. Vi kommuniserer på engelsk, hun bor ikke i sitt eget land, men i en annet land der hun har en god jobb. PS: ikke noe lureri dette, altså, har relativt god kontroll. Anonymous poster hash: af649...010 Kommer an på kulturforskjellen. Avstanden er ikke så nøye, dere kan jo flytte på dere. Det er kulturforskjellen som vil avgjøre om det kan fungere eller ikke. Anonymous poster hash: 4f0bb...60c Jeg har vært gift med en asiatisk kvinne fra djupeste bondelandet i 10 år. Kulturforsjellene mellom oss er minimale, og kan regnes som bagatellmessige. De går stort sett ut på hvilke tradisjoner vi er vokst opp med, og løses enkelt ved at vi respekterer hverandres tradisjoner. Ja mistforståelser oppstår hele tiden. men det går på språklige ting og uvitenhet fra begge sider, ikke på kulturforsjeller. Om man er villig til å lære om hverandre, er åpen og tolmodig er ikke dette noe problem... Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Det er mange som har funnet seg kjæreste fra andre land. Selv har jeg mange norske venner som har kjæreste fra bl.a. Tyskland, Island, Sverige, USA. Det er noen utfordringer som man bør overveie før følelsene tar overhånd: Kommer du til å ville flytta fra Norge til partnerens hjemland, eller kommer partneren til å flytte til Norge? En av dere må faktisk gi etter og flytte vekk fra familie og venner, for ikke å snakke om hjemlandet sitt Hvis dere får barn, og forholdt går adundas, hvem skal ha barnet, evt. hvor skal dere bo hvis barnet skal ha mulighet for å treffe begge foreldre? I forhold til pensjon, er det også viktig at den som flytter til et annet land er sikker på at man er sikret en pensjon når man er gammel. Utover dette, så er kun landegrenser en språkgrense og vi mennesker kan forelskes i hverandre uavhengig hvor disse grensene er, vi snakker bare forskjellig språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå