Gå til innhold

Samsung 193T

helgeab

Anbefalte innlegg

Hvis skjermen blir helt svart, dvs at lampen slukker, så er det desverre mest sansynlig noe feil. :( Det skal ikke skje og det er ikke noe som kan fikses med drivere. Det er forresten normal at det blinker når du skifter oppløsning, som for eksempel under oppstart, men det skal ikke blinke tilfeldig i Windows.

Hvis du kikker i manualen skal det være en "troubleshooting"-del hvor de nevner dette problemet.

Endret av tahustvedt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skjer helt uten forvarsel mens jeg jobber ved pc'n, skjerm er satt opp til å skru seg av etter 30 minutter med inaktivitet så det bør ikke være den som slår inn. Auto adjust fungerer som Desdichado sier ikke når man kjører DVI, så det har ingen hensikt.

Angående drivere så kjører jeg de nest nyeste catalyst driverne, kan jo alltids prøve de helt nyeste og håpe det er løsningen.

Problemet fortoner seg forøvrig akkurat som blinkingen som opptrer under oppstart når skjermen skifter oppløsning etterhvert som den booter opp.

Jeg får se hvordan det gjør seg med nye drivere over jula, evt bytte over til VGA kabel og se om det har noe å si... om ikke så får jeg vel reklamere på den :(

Ser man borti fra dette problemet, så er det ellers en meget utmerket skjerm, veldig pen å se på, fine/klare bilder og den gjør seg fint på pulten sammen med en shuttle boks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte bare å følge opp om den blinkende skjermen...

I romjula byttet jeg til VGA kabel for å se om det hadde noen påvirking, og det hadde det tydeligvis, jeg har nemlig ikke opplevd problemet siden.

Det begrenser forhåpentligvis problemet til ett/flere av følgende komponenter:

- DVI kabelen

- DVI delen på skjermen

- DVI delen på skjermkortet

Så da er det vel bare å gå igang og teste med annen kabel, skjerm osv ...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen,

har nå funnet ut av hva som var galt, spilte ett bilspill og det datt ut hele tiden, innstalerte en stor vifte som bråker som et helikopter som jeg kjørte for fullt mens jeg spilte og ingen problem lenger.

Har nå satt på en liten vifte på skjermkortet og alle problem med blinkingen er borte.

Må og si at utenom denne blinkingen er jeg veldig fornøydd med skjermen.

MVH

helgeab

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Helgeab,

Kjøpte nettopp tilsvarende skjerm selv, funger 99% ok og inniblandt har jeg samme problemet som du har hatt dvs at bilde forsvinner 2-3 sek og kommer tilbake igjen.

Nå er ikke dette et stort problem her da dette kanskje skjer i 1 av 100 tilfeller jeg starter pc'n, men det er klart irriterende når det skjer, spesielt om det skjer med par minutters intervaler.

Jeg har derimot merket meg at det skjer periodisk og går over av seg selv etter x dropout av bildet, eller ved en reboot av pc'n.

Systemet jeg kjører er Club3d Radeon 9800PRO og DVI kabel, byttet kabel for å sjekke uten at det har noe å si. Bytte skjermkort gidder jeg ikke, men jeg har bytta drivere endel ganger uten at det har noe å si.

Jeg gjettet først og fremst på at det kanskje var skjermslukker som slo til og ombestemte seg, slik jeg har opplevd i andre tilfeller (med crt). Men skjermsparer er -av- her, ikke at det behøver å ha noe å si ;-)

Kjøre VGA kabel nekter jeg derimot, DVI er tingen ;-)

Hvordan går det med problemet i din ende, løst once and for all ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...