Gå til innhold

Samsung 193T

helgeab

Anbefalte innlegg

Hei, ser at det er her ekspertene holder seg :) så jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg?

Har bygget en ny maskin og kjøpt ny skjerm, men jeg har ett problem: Skermen blinker/forsvinner 2-3 sekund av og til. Har 1280x1024@70hz oppløsning.

MVH

HelgeA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan jo være noe tull med skjermkortet, får si som alle sier: har du skjekket at alt sitter slik som det skal?

Hei,

bruker driverne på skjermens medfølgende CD og bruker DVI-kabel.

Har sjekket kablene flere ganger.

Kan det være noen innstillinger i advanced, der står alt som det ligger inne default, etter jeg har lagt inn ATI-driveren?

Takker så langt,

MVH

HelgeA

Lenke til kommentar

Har du testet med D-SUB kabel, altså vanlig VGA kabel?

Jeg har hatt et lignede problem, men det var kunn når jeg kjørte litt krevende applikasjoner. Det viste seg at DVI utgangen på skjermkortet var defekt. Dersom du har anledning til å teste med VGA kable, og evt. et annet skermkort med DVI utgang så får du jo hvertfall avklart dette.

Lenke til kommentar
Har du testet med D-SUB kabel, altså vanlig VGA kabel?

Jeg har hatt et lignede problem, men det var kunn når jeg kjørte litt krevende applikasjoner. Det viste seg at DVI utgangen på skjermkortet var defekt. Dersom du har anledning til å teste med VGA kable, og evt. et annet skermkort med DVI utgang så får du jo hvertfall avklart dette.

Hei,

brukte analogkabel 2-3 dager etter jeg fikk skjermen og hadde ikke problem med det.

MVH

HelgeA

Lenke til kommentar

En kompis av meg hadde akkurat det samme problemet med 191T'en sin en gang men for ham bare forsvant problemet etter noen dager. Analog kabel funket derimot helt greit (så han brukte det i noen dager).

Vi har begge hatt 191T og han har hatt problemet en gang, jeg aldri, så det er neppe noe kronisk problem, mer et random feature :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at du har et Radeon 9600 kort, det er vel ikke Pro?

Jeg har nemlig et Connect3D 9600 (non Pro).

Føler meg ikke helt fornøyd enda, føler det ikke er helt som det skal være. Muligens de har et lite problem med DVI utgangen til akkurat dette kortet?

Jeg bruker for tiden den analoge utganen, og har ikke noen problemer med den.

Men hele poenget med at jeg kjøpte dette kortet var jo å få benyttet nettop DVI utgangen. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opplever dette problemet jeg også, har ett powercolor radeon 9800 pro som jeg bruker dvi på og kjører skjermen (193t) i 1280x1024@70hz. Til tider kan det være veldig irriterende, men det kan virke som problemet oppstår når maskinen har vært på i en lengre periode.

Forrige helg stod skjermen og blinket av/på i flere minuter før bildet kom tilbake stabilt.

Har tatt fram VGA kabelen og skal prøve den om problemet fortsetter, om det fikser problemet så betyr det jo at det enten må være en feil på skjermens dvi inngang, skjermkortets dvi utgang eller dvi kabelen.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at den blinker?

Mener du at bildet blir helt svart som om lampen slukker og tennes, eller som at lampen lyser men signalet fra PC'en er svart et øyeblikk? Slukk lyset i rommet og sjekk. Hvis det er lampen som slukker så blir skjemen helt svart, hvis det er signalet fra skjermkortet så vil bildet bli grått og du vil se at lampen lyser opp bildet.

Lenke til kommentar
Hei, ser at det er her ekspertene holder seg :) så jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg?

Har bygget en ny maskin og kjøpt ny skjerm, men jeg har ett problem: Skermen blinker/forsvinner 2-3 sekund av og til. Har 1280x1024@70hz oppløsning.

MVH

HelgeA

Hei! Vurderer å kjøpe samme skjerm. Hvordan er bildet? Er du fornøyd med skjermen (bortsett fra blinke-problemet)?

Lenke til kommentar

Da har problemet oppstått noen ganger til, ser forøvrig ikke ut til at det har noe med hvor lenge maskinen har vært på lenger, for det skjedde nettopp etter 10 minutter.

Skjermen blir unektelig helt svart (i motsetning til når jeg tester screensavern og den får en gråtone), så det kan tyde på at det er lyset i skjermen som har problemer. Men det kan også være fordi den mister signal fra pc'n, for om ikke pc'n står på så er skjermen helt svart selv om den står på.

Lenke til kommentar
QUOTE (suzze @ 07/12/2003 : 12:24)

kan jo være noe tull med skjermkortet, får si som alle sier: har du skjekket at alt sitter slik som det skal? 

Hei,

bruker driverne på skjermens medfølgende CD og bruker DVI-kabel.

Har sjekket kablene flere ganger.

Kan det være noen innstillinger i advanced, der står alt som det ligger inne default, etter jeg har lagt inn ATI-driveren?

Takker så langt,

MVH

HelgeA

Prøv de nye catalyst driverne (3.10 kansje) drivere som kommer fra en medfulgt cd er ikke oppdaterte. :thumbdown:

Har hørt om mange som har problemer med orginaldriverne fra cd'n prøv noen nyere drivere det er iallefall verd et forsøk :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...