Mathias Klingenberg Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 En relativt tøff jobbtittel følger også med.Nasa frister med millionlønn for å beskytte Jorden mot utenomjordiske farer Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 "Romferder må ifølge Business Insider ha mindre enn 1:10.000 sjanse for å forurense en fremmed planet." Hadde vi bare hatt samme regler på vår egen planet... 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) "Romferder må ifølge Business Insider ha mindre enn 1:10.000 sjanse for å forurense en fremmed planet." Hadde vi bare hatt samme regler på vår egen planet... Kva som er søppel er nok mer et definisjonsspørsmål. Plast er det vertfall ikke, eller utstyr forlatt etter en fjelltur dei ferreste ser seg råd til.Vi er så vidt eg forstår i mangel på fremmede planeter. Selv viktige antropologer og organisasjoner kan skrive bøker på rim, om de enkleste ting. Endret 2. august 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Forurensing er synonymt med søppel 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Forurensing er synonymt med søppel Så etter din mening gå jobben ut på å beskytte andre planeter fra vårt søppel?Høres ut som en enkel jobb 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Forurensing er synonymt med søppel Så etter din mening gå jobben ut på å beskytte andre planeter fra vårt søppel?Høres ut som en enkel jobb Ha, haa... Prøv å finn en overkvalifisert ! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Forurensing er synonymt med søppel Så etter din mening gå jobben ut på å beskytte andre planeter fra vårt søppel?Høres ut som en enkel jobb Siden forurensing ikke er synonymt med søppel så er min mening at jobben går ut på at vi skal beskytte andre planeter fra vårt søppel? Hvor gir det mening? For det andre så kommenterte jeg på 1:10.000 sjansen og at vi burde ha samme krav her på planeten, jeg har ikke sagt noenting om hva min mening om forurensing (som tydeligvis er søppel ) på andre planeter. Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre om andre planeter pr. dags dato fordi vi ikke har en sjanse i havet til å gjøre noenting som vil ha innvirkning miljømessig. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 HELT teknisk sett -- så beskytter man utenomjordiske farer mot jorden. HAH. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Kva som er søppel er nok mer et definisjonsspørsmål. Plast er det vertfall ikke, eller utstyr forlatt etter en fjelltur dei ferreste ser seg råd til.Vi er så vidt eg forstår i mangel på fremmede planeter.Selv viktige antropologer og organisasjoner kan skrive bøker på rim, om de enkleste ting. Jeg har store problemer med å finne noe fornuft i dette innlegget ditt. Hva mener du egentlig? Er ikke plast søppel? Hva har folks økonomi ifm fjellturer, og bøker på rim med saken å gjøre? 1 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Forurensing er synonymt med søppel Ikke i denne sammenhengen, lander du en probe på mars vil du generere mer søppel en proben i seg selv, varmsjold, og fallskjerm blant annet. de siste roverene har brukt en skycrane som også kræsjer etter at den har landet rover. Det du ønsker å ungå er å sende organismer fra jorden til mars eller andre steder der det kan være liv, Lenke til kommentar
G Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Forurensing er synonymt med søppel Ikke i denne sammenhengen, lander du en probe på mars vil du generere mer søppel en proben i seg selv, varmsjold, og fallskjerm blant annet. de siste roverene har brukt en skycrane som også kræsjer etter at den har landet rover. Det du ønsker å ungå er å sende organismer fra jorden til mars eller andre steder der det kan være liv, Er det en sånn førevar greie i tilfelle at en finner liv der, også viser det seg å være jordisk liv som fulgte robotkjøretøyet? Lenke til kommentar
0AAVKDA1 Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Forurensing er synonymt med søppel Så etter din mening gå jobben ut på å beskytte andre planeter fra vårt søppel?Høres ut som en enkel jobb Siden forurensing ikke er synonymt med søppel så er min mening at jobben går ut på at vi skal beskytte andre planeter fra vårt søppel? Hvor gir det mening? For det andre så kommenterte jeg på 1:10.000 sjansen og at vi burde ha samme krav her på planeten, jeg har ikke sagt noenting om hva min mening om forurensing (som tydeligvis er søppel ) på andre planeter. Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre om andre planeter pr. dags dato fordi vi ikke har en sjanse i havet til å gjøre noenting som vil ha innvirkning miljømessig. Kommentaren din rundt 1:10 000 også gjeldende her på Tellus ringte rundt i hodet da jeg nylig hadde en kort kamp mot bananfluene som har invadert chilibonsaien i vinduskarmen, og når regnet en gang gir seg skal jeg ut og jakte brunsnegler! Jeg tror alle med en hageflekk eller potteplente innerst inne støtter tanken om forsiktighet rundt spredning av virus, mikroorganismer eller høyere arter hvor de i utgangspunktet ikke hører hjemme! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 (endret) Forurensing er synonymt med søppel Ikke i denne sammenhengen, lander du en probe på mars vil du generere mer søppel en proben i seg selv, varmsjold, og fallskjerm blant annet. de siste roverene har brukt en skycrane som også kræsjer etter at den har landet rover. Det du ønsker å ungå er å sende organismer fra jorden til mars eller andre steder der det kan være liv, Er det en sånn førevar greie i tilfelle at en finner liv der, også viser det seg å være jordisk liv som fulgte robotkjøretøyet? En forenkling, men ja. Bevare muligheten til å skille mellom medbragt jordisk biologi og lokalt utviklet biologi, der den evt. finnes. Unngå forurensning av den lokale biologien. Der noe hentes tilbake ønsker man også å bevare jordisk biologi adskilt fra hva man evt. risikerer å bringe tilbake utenfra. Alt fra virus, bakterier og sporer til "U name it". Endret 25. november 2018 av xRun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå