emrossel Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Jeg ønsker meg en mulighet i stuen til å høre radio (DAB+) og ha Spotify connect. Jeg har i dag et lite anlegg fra Hifiklubben (Denon Ceol N7) med passende B&W (tilsvarende CM5) høytalere. Jeg kunne tenkt meg å bruke høytalerne, men bytte selve "hovedkomponenten". Det eneste jeg har funnet som passet til min beskrivelse er dette: https://ixionaudio.com/nb/produkt/ixion-maestro/ men jeg synes at det er litt dyrt. Er det noen som kan hjelpe meg med andre alternativer. Håper det :-) Endret 2. august 2017 av emrossel Lenke til kommentar
Pop Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Hva med Bluesound Node + effektforsterker, evt Powernode som selv kan drive høyttalerne? Dab-kanalene finner du da på nettradio og du har i tillegg mange flere muligheter. Spotify, Tidal, NAS-avspilling osv. Lenke til kommentar
emrossel Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Hva med Bluesound Node + effektforsterker, evt Powernode som selv kan drive høyttalerne? Dab-kanalene finner du da på nettradio og du har i tillegg mange flere muligheter. Spotify, Tidal, NAS-avspilling osv. Takk for svar. Det er sikkert er greit alternativ, men resten av familien (spesielt kona) vil helst ha en løsning som er veldig enkel med minst mulig "trykking". Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Du må ikke la hun bestemme! Da blir det bare dyrt og lite bra! Må det være DAB? Er du hjemme vil jeg tro du har tilgang på Wifi, så kan bruke på nettradio. Spotify og nettradio via mobilen til en chromecast audio. Da kommer du unna med en investering på 370,- Endret 3. august 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Er dette vanskelig å finne? Etter hva jeg kan se har yamaha receiverene solgt hos Elkjøp både DAB+, nettradio og fm. Spotify er også der. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/RXS601DBK/yamaha-5-1-receiver-rx-s601d-sort Personlig synes jeg chromecast fjernstyrt via mobilen er litt knotete. Akkurat på dette området liker jeg separate enheter. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 En ting jeg alltid lurer på rundt spørsmål om dab+ i stuen; hvorfor trenger man det? Det er noe magisk som heter internett radio, som faktisk gir høyere kvalitet. Dette er innebygd i de fleste receivere/surround prosessorer; eventuelt kan man kjøpe en løst både med kun digitale utganger og analoge utganger (disse finnes også med tidal/spotify+++ støtte) og koster fra 500-100.000. Lenke til kommentar
emrossel Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Er dette vanskelig å finne? Etter hva jeg kan se har yamaha receiverene solgt hos Elkjøp både DAB+, nettradio og fm. Spotify er også der. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/RXS601DBK/yamaha-5-1-receiver-rx-s601d-sort Personlig synes jeg chromecast fjernstyrt via mobilen er litt knotete. Akkurat på dette området liker jeg separate enheter. Er nok ikke så vanskelig å finne en receiver som har dette, men i stuen oppe er det design som teller. Altså må enhenten være visuelt innenfor visse rammer, gjerne hvit og helst ikke så stor størrelsesmessig. og fremfor alt - enkel betjening siden min bedre halvdel hater knoting og hun gidder ikke sette seg inn i brukerveiledninger. Akkurat det får jeg ikke endret på. Kona styrer altså dette rommet, mens jeg har kjellerstua med helt andre løsninger :-) Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Chromecasten gjemmes bak enheten den kobles på, og Bluesound/Sonos/Heos/streamer ser bare ut som en vanlig liten boks... bør gå gjennom selv hos de verste interiørnaziene. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Chromecasten gjemmes bak enheten den kobles på, og Bluesound/Sonos/Heos/streamer ser bare ut som en vanlig liten boks... bør gå gjennom selv hos de verste interiørnaziene. Litt viktig at du legger til Audio etter chromecast (ser det står lenger opp hvor den først ble nevnt). Litt kjedelig hvis dem tar den de først ser i butikken, og kommer med HDMI versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå