Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trekke nye høyttalerkabler til dør

datost

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har for første gang i midt middels lange liv kjøpt meg høyttalere og forsterker til bil. 

- Eton Pro170.2 til frontdører

- Eton SDA100.4 forsterker.

Min plan er å plassere delefilter nederst inni døra. Diskanten sitter i dashbordet, og midbassen i døra, så jeg må altså trekke nye høyttalerkabler. Det er her problemet starter...

Kabelgjennomføringen til døra er mulig å løsne på dørsiden, men ikke på karosserisiden. I tillegg er det en gjennomføring til 15cm innenfor i fotbrønnen, denne sitter litt høyere. Jeg har forsøkt med en trekkesnor fra begge sider uten å lykkes. Fra karosserisiden har jeg perforert første gjennomføring med trekkesnora, men har ikke lykkes å treffe åpning på neste neste gjennomføring pga høydeforskjellen. Fra dørsiden har jeg ikke engang kommet gjennom kabelgjennomføringen. Har dog ikke forsøkt Zalo-trikset, men uansett vil jeg få litt problemer med å treffe gjennomføringen til fotbrønnen.

Dette er sikkert enkelt for en som kan det, men jeg trenger altså tips, evt hjelp, å få trukket disse høyttalerkablene. Bilen er en Ford Galaxy mk2 (den forvokste broren til S-Max). Jeg holder til i Drammen

På forhånd takk :-)

Endret av datost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...