datost Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Hei Jeg har for første gang i midt middels lange liv kjøpt meg høyttalere og forsterker til bil. - Eton Pro170.2 til frontdører - Eton SDA100.4 forsterker. Min plan er å plassere delefilter nederst inni døra. Diskanten sitter i dashbordet, og midbassen i døra, så jeg må altså trekke nye høyttalerkabler. Det er her problemet starter... Kabelgjennomføringen til døra er mulig å løsne på dørsiden, men ikke på karosserisiden. I tillegg er det en gjennomføring til 15cm innenfor i fotbrønnen, denne sitter litt høyere. Jeg har forsøkt med en trekkesnor fra begge sider uten å lykkes. Fra karosserisiden har jeg perforert første gjennomføring med trekkesnora, men har ikke lykkes å treffe åpning på neste neste gjennomføring pga høydeforskjellen. Fra dørsiden har jeg ikke engang kommet gjennom kabelgjennomføringen. Har dog ikke forsøkt Zalo-trikset, men uansett vil jeg få litt problemer med å treffe gjennomføringen til fotbrønnen. Dette er sikkert enkelt for en som kan det, men jeg trenger altså tips, evt hjelp, å få trukket disse høyttalerkablene. Bilen er en Ford Galaxy mk2 (den forvokste broren til S-Max). Jeg holder til i Drammen På forhånd takk :-) Endret 2. august 2017 av datost Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Du kan prøve med hyssing og støvsuger. Hyssing i den ene enden av kabelkanalen og støvsugermunningen i den andre enden, får du igjennom hyssingen er det bare å feste den til kabelen. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Hadde det samme problemet på min Focus, husker et råd var å bore et hull i kontaktene, noe jeg ikke torde, men jeg fikk etter mye om og men lirket gjennom en 2x4mm2 til slutt, mener å huske at jeg brukte en trekkefjær selv - men det tok tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå