Gå til innhold

Kamera til fruen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen kan prutes på om det selges over "normal-pris". Er produktet i utgangspunktet lavt priset så er det bare provoserende med prutere ;)

Som generelt utgangspunkt; om det som selges fortsatt finnes i butikker (er nytt) og det ser nytt ut; så er 65-75% av nypris greit (alt ligger pakket i original emballasje og alt ligger der som når du kjøper det nytt fra butikken). Utgåtte modeller; ca 50% av siste effektive butikkpris. +/- avhengig av alder og tilstand. 

Edit:

Selvsagt finnes det unntak fra regelen; Apple produkter f.eks. Solgte min 2 generasjoner gamle ipad for nesten det samme som jeg kjøpte den for selv ny (jeg ble overrasket). En quad-core mac mini jeg hadde ble solgt for høyere pris enn ny; siden den hadde gått ut av produksjon og den nye modellen ikke hadde quad core i7 tilgjengelig (kun dual core). Begge disse hadde ingen bruksmerker og var pakket i original emballasje som da jeg fikk dem nye.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Deg om det. Idiotkommentar, spør du meg.

Hva mener du?`Er da ikke provoserende å foreslå markedspris når noen har priset seg over? Senest for to dager siden så var det en vare på finn til salgs for 4500. Jeg bydde og fikk den for 3500. Reell bruktverdi var kanskje 4k.

Les en gang til, så vil du se at jeg er helt enig med deg. Det er lov å prute, men selger bestemmer selv hva som aksepteres.
Lenke til kommentar

Les en gang til, så vil du se at jeg er helt enig med deg. Det er lov å prute, men selger bestemmer selv hva som aksepteres.

Kunne tolkes begge veier utifra hva du egentlig mente. Lov å prute, men såkalte skambud (Markedspris er 8k, noen byr 2k. Ja det har hendt) er bare bortkastet tid. De som byr har jo ingenting å tape på by lavt, men må være litt realistisk også.

Lenke til kommentar

Prisen kan prutes på om det selges over "normal-pris". Er produktet i utgangspunktet lavt priset så er det bare provoserende med prutere ;)

Om noe som vanigvis på bruktmarkedet selges for 6000; og noen legger ut til pris 5000 (eller 4000); så kommer en rakett å byr 2000. Det _ER_ provoserende ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uenig, legger jeg ut noe til lav pris, så orker jeg ikke prutere. Vet ikke om "provoserende" er ordet jeg ville brukt, men det er å kaste bort tiden min om de ikke tar hintet ganske raskt. Husker jeg la ut en helt ny uåpnet ipad, ferdig pakket i plast med kvittering til en ganske gunstig pris, selv da ville folk prute. Man blir jo litt oppgitt når man vet man har lagt det ut til en pris der du får salg i løpet av en halvtime. (og det gjorde jeg også, men ikke til pruterene)

AtW

Lenke til kommentar

Uenig, legger jeg ut noe til lav pris, så orker jeg ikke prutere. Vet ikke om "provoserende" er ordet jeg ville brukt, men det er å kaste bort tiden min om de ikke tar hintet ganske raskt.

Da skriver du bare i annonsen at prisen er fast, ingen pruting. Jeg skrev opprinnelig at TS kunne prøve å prute litt, ikke gi skambud. Jeg fastholder at pruting er fullt tillatt, dersom ikke annet er uttrykt i annonsen.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...