Fred-I Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Skal studere som BIM-teknikker nå til høsten å trenger virkelig en ny bærbar. Programmene som skal brukes er vell relativt tunge da det er snakk om 3d-tegning. Er mulig den blir brukt til litt gaming også, men er ikke kjempekravstor til at det skal være full pupp på grafikk innstillinger. Har fått min spesifikasjonskrav fra skolen som dere kan se her. Min. 15” skjerm Windowsbasert operativsystem (Windows 10 64x) Intel i7 eller xeon‐prosessor, eller tilsvarende 16 GB RAM Mulighet for kablet tilkopling til internett. 2 GB dedikert minne, Nvidia eller AMD (Kun ett Intel‐grafikkort kan skape problemer med BIM‐programmene) Anbefalt 4GB for de med interesse for visualisering Samlet harddisk kapasitet: Min 1 TB. Hastighet: Min 7200 rpm. Du bør ha en SSD‐disk på min 250 GB Tenkte meg et budsjett rundt 10.000kr så har sett litt på denne: https://www.multicom.no/multicom-kunshan-n850-156-full-hd/cat-p/c/p10636126 Alt av tips hjertelig imot. Blir tullete av den letinga Lenke til kommentar
Doge Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Du får nok ikke noe bedre specs enn den maskinen der til 10.000 kr. Det er synd at man ikke vet helt hvordan byggekvaliteten til Multicom er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå