Gå til innhold

Augustfest 2017 - john_petter - EF 8-15mm f/4L fisheye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og med det er fisheye objektivet mitt dratt ut på reise,og jeg vet sannelig ikke om det kommer tilbake.

Jeg fortsetter selvfølgelig å ta bilder med andre objektiver (fotoman som jeg er). Spørsmålet er om jeg kan fortsette tråden. Det blir vel et regelbrudd å endre premissene midt i festen. 

Hvis jeg fortsetter velger jeg å bruke hvilket som helst fotoutstyr.

Så da får det være opp til dere andre..Fortsette,eller melde meg ut for denne gang.

Det er bare å fortsette. Og det ser jeg at du gjør :)

(Det er egentlig kun Oktoberfesten hvor det er viktig å fortsette med det objektivet man har valgt. Om objektivet går i stykker, så går det bra å bruke et annet objektiv med samme brennvidde)

50mm fungerer fint med blomster. Likte best utgaven med humla.

Lenke til kommentar

Så morsomt at du fikk med vingebevegelsene i humlebildet. Skulle alle kameraene jeg har samlet opp fra mitt første bokskamera som jeg fikk som 7-åring og til i dag ha egen hylle, er jeg redd det ikke ble plass til mye annet her i huset. Ser av samlingen din at du er av en annen årgang enn meg.

Lenke til kommentar

Takk til dere. Heldig med humla. Og at lyset falt akkurat sånn at jeg fikk med skinnet fra vingene.

Da har du nok mange flotte kameraer,JorunT. Og noen av dem står sikkert til pynt på en fin plass :)

Dem på hylla er det andre som har kjøpt. Canon A1 har jeg brukt en del.

Mitt første kamera var et kodak som gikk på 110 film og x-cube blitser. Jeg var sikkert 12-13 år da :)

21.August

Følgefokusen på 6D og 50mm plastic fantastic er nok ikke den raskeste komboen. Så da får man bare godta at fuglen er fløyet og man sitter igjen med bare skyggen... :new_woot:

(fotografen var sikkert ikke så rask heller)

post-307506-0-97188600-1503340897_thumb.jpg

Canon EF 50mm 1.8

1/1250 sek - f/6.3 - iso 100

Lenke til kommentar

21. og 23. august er litt i samme stil, flotte linjer og farger, synes ikke det gjorde så mye  om fuglen var fløyet i det første av disse. 

En imponerende kjeft på fisken 22. august, skarpt og fint med mange fine detaljer.

Takk for det :)

Fuglen var der, men jeg tok den bort i besjæringen. Syntes bildet ble mer spennende med bare skyggen.

Og breiflabben er jo akkurat det..brei i flabben. Men egentlig prøver den jo bare å forsvare seg.

Lenke til kommentar

25.August

Dette er noe jeg lenge har hatt lyst til å gjøre.

Fisheyeobjektivet ble solgt. Sammen med noen andre Canon EF objektiver.

Dermed kommer det noe fra Olympus i hus.

OM-D E-M1 Mark II med Olympus 12-100mm 1:4 IS PRO

Gleder meg til å utforske :)

post-307506-0-17734100-1503782498_thumb.jpg

EF 50mm 1.8

1/80 sek - f/1.8 - iso 3200

Lenke til kommentar

26. August

Første bildene fra olympusen blir vel litt sånn testbilder. JPG rett fra kamera.

Skulle gjerne vært innom lightroom som vanlig,men jeg liker overhodet ikke konverteringen fra ORF til DNG filer.

Er jo flere olympus brukere her. Hvordan gjør dere det?

post-307506-0-29694700-1503864867_thumb.jpg

OM-D E-M1 Mark II med Olympus 12-100mm 1:4 IS PRO

1/2500 sek - f/4 - iso 200

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera, det blir du sikkert fornøyd med. Jeg har Olympus og konverterer til dng ved import til Lightroom. Har ikke funnet noen grunn til ikke å gjøre det, selv om det er endel synsere. Filene blir litt mindre, konverteringen er 'lossless' og du slipper alle ekstra xmp-filene, data inkorporeres i dng-filene. Jeg har ikke vært i stand til å se noen forskjell på orf og dng filer. Men det  jo ikke noe problem å la være å konvertere om du ikke ønsker det ved import til Lightroom.

Fine valmuer, likte den grå bakgrunnen, og kjekk turkamerat, ringene i vannet gjorde seg bra.

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera, det blir du sikkert fornøyd med. Jeg har Olympus og konverterer til dng ved import til Lightroom. Har ikke funnet noen grunn til ikke å gjøre det, selv om det er endel synsere. Filene blir litt mindre, konverteringen er 'lossless' og du slipper alle ekstra xmp-filene, data inkorporeres i dng-filene. Jeg har ikke vært i stand til å se noen forskjell på orf og dng filer. Men det  jo ikke noe problem å la være å konvertere om du ikke ønsker det ved import til Lightroom.

Fine valmuer, likte den grå bakgrunnen, og kjekk turkamerat, ringene i vannet gjorde seg bra.

Takker så mye.

Mulig det er jeg som tuller litt,men tok noen bilder på iso 6400 for å teste,og jeg synes det ble merkbart mere støy etter konverteringen.

Får forske litt på dette da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...