john_petter Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Bruker: john-petter Deltagernivå: Kandidat Utstyr: Canon Eos 6D og Canon EF 8-15mm f/4L fisheye Hiver meg med. Om ikke annet så for å få opp deltagerantallet.. Utfordringen får være å bare bruke fisheye objektivet, som jeg synes er helt genialt, men som likevel blir altfor lite brukt. Satser optimistisk og håper å klare et bilde hver dag :-) Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 (endret) 1. August "Kveldstur" Litt sånn i all hast. For å komme i gang. 1/100 sek - f/4 - iso 100 Endret 1. august 2017 av john_petter Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det ble morsomt bilde - fin effekt. (Det er et objektiv jeg aldri har benyttet meg av - dvs jeg har aldri kjøpt det heller) Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 2. august 2017 Forfatter Del Skrevet 2. august 2017 Takk for kommentarer Randi og Smort :-) Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 2. august 2017 Forfatter Del Skrevet 2. august 2017 2.August. Tur til Trollholmsund i dag. Tok en god del bilder,men ikke så sikker på at jeg er veldig fornøyd.. Ender opp med dette fra en posisjon midt blant trollene, og hiver med en link som forteller om stedet. 1/640 sek - f/10 - iso 100 - 8mm http://www.stabbursnes.no/vandring/trollholmsund/ Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Joda, det blir ganske fascinerende med det objektivet - fine farger. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Kveldsturen gjorde seg godt med objektivet ditt, men jeg likte enda bedre det neste, nesten som barndommens følelse når vi fikk titte inn i glasskuler med Eiffeltårnet eller andre severdigheter. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 3.August Et innebilde av et utebilde. Sommeren er på hell,og snart kommer høstmørket krypende. Ser frem til stjerneklare kvelder med nordlysfoto..forhåpentligvis :-) Bildet viser jo godt fisheyens egenskaper. Avstanden frem til nordlysbildet er under 1.5 meter. 1/60 sek - f/4 - iso 3200 - 8mm Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Flotte linjer og kurver i bildet - og effekten av objektivet er veldig spennende. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Blir snedige og artige resultater med fisheye, ser jeg! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Blir veldig lysten på fisheye når jeg ser slike bllder, det siste ble lekkert Lenke til kommentar
polljen Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Fisheye har jeg virkelig sansen for, og festen begynner lovende ut fra det jeg ser her. Tre gode bilder og jeg liker spesielt effekten på de to som er tatt med 8mm brennvidde. Jeg har ultravide objektiv(er), men ikke et som gir fisheyeeffekten, så jeg må innrømme at jeg var snar til å google dette objektivet. Heldigvis så er det såpass dyrt at jeg enn så lenge skal klare å holde kjøpelysten i tømmene. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Spennende med fish-eye, artig dybdeeffekt på hundebildet. Hva slags mm er det tatt med? Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Takk til alle her. Artig at fler enn meg liker fisheye,n. Ja,det er dyrt men jeg prøver å overbevise meg selv om at det er to objektiver. På fullformat kamera er det sirkulært på 8mm og rektangulært på 15. Så da sier vi to i ett Hundebildet er tatt på 15mm. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 (endret) 4.August. Siste to døgn har stort sett gått med til bilkjøring. Ankom kvenangsfjellet akkurat i tide til en formidabel solnedgang. Forsøker å bruke objektivet som en ordinær vidvinkel. Holder horisonten midt i bildet for å unngå store forvrengninger. Beskjært til 16:9 format i etterkant. 1/80 sek - f/8 - iso 250 - På 15mm Endret 5. august 2017 av john_petter Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 5.August. Fra fargerik solnedgang på Kvenangen til tåkehav i Vesterålen. Ikke særlig inspirasjon til foto,men har litt som mål å levere et bilde hver dag så da ble det en tur ut.. Tromsøpalmen her får gjøre jobben som dagens motiv. 1/60 sek - f/4 - iso 320 - På 8mm Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 4 og 5 august: Vakkert og perfekt Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 4 og 5 august: Vakkert og perfekt Det er en vakker utsikt med eller uten solnedgangen. Men perfekt..nei det er nok langt dit Takk for kommentaren. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 6.August Finner litt farger selv om tåka henger ned på ørene... Lurer på hvorfor jeg får det blå fargestikket helt ut i kanten på hver side. 1/80 sek - f/8 - iso 1250 - På 8mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå