huru Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har nettopp kjøpt ny ram+cpu til PC'en min. Så at det stod at hovedkortet (KR7A-RAID) støtter "future Socket A Processors based on 200/266 MHz(100MHz/133MHz Double Data Rate)" Har også sett antydet at Athlon XP 2100+ er maks. Stemmer dette? PC starter som normalt etter å ha kortsluttet biosen. Da står det AMD Althlon 1500MHZ i startup. [ CPU Operating Speed: 500(100) ] Jeg har prøvd å endre instillingene i BIOS, men da skjer det ingen ting når jeg restarter maskina. Den eneste instillingen det skjer noe (unntatt default): [ CPU Op. Speed: User Define - CPU FSB Clock(MHz): 133 - Ratio (FSB:AGP:PCI): 3:2:1 - Mulitplier Factor: Over x13 CPU Power Supply: CPU default (Core:1.65V;I/O:3.5V;DDR:2.55V) ] Da starter maskine tilsynelatende normalt. Tilogmed riktig CPU antydning: AMD Athlon 2000MHz. Men når windows skal lastes skjer det ingen ting (svart skjerm). Ved restart registrerer windows at det var noe feil, men tastaturet responderer ikke (trådløst USB), så valg Start windows normal velges automatisk, så kommer samme feil (blank skjerm). BIOS er Award versjon 11/18/2002-xxxxxx-CX (siste fra ABIT) Noen som har tips? På forhånd takk! -Håvard Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tror ikke KR7A støtter XP2400+, BIOS historien sier at med nyeste BIOS så støtter kortet maks XP2100+ Palomino og XP2000+ Thoroughbred. Tror problemet ditt ligger her. Rådet mitt er å forsøke deg fram med forskjellige innstillinger, for å se hvor mange MHz du klarer du presse ut av CPUen uten at Windows nekter å starte. Prøv også med høyere kjernespenning (Vcore). Sjekk ut noen andre forum som amdmb.com da de har en enorm brukergruppe med mye kunnskap om dette. Lenke til kommentar
huru Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Takker for hjelpa... ifølge amdmd.com er det mange som kjører på >2100+. Jeg fikk det også til. Feilen var at jeg hadde FSB:AGP:PCI=3:2:1 istedet for 4:2:1= (133:66:33) Problemet nå er at temperaturen er litt høy:-( 56 ved idle. 62 graderC ved 15min full load) GlacialTech Iglo Silent Breeze 462 II (XP3000+) brukes til kjøling. Er dette ok? Jeg har ikke tenkt å overklokke, men bruker maskina til simuleringer som gjør at den kan komme til å bli stående opptil flere døgn i strekk med 100% load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå