fokkeslasken Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Veldig enig med etse. Når jeg tok Funksjonell Programmering på uni, så slet jeg med det i starten nettopp fordi jeg forsøkte å forstå uten å lære meg å skrive de rekursive kallene på en presis måte. Selv i dag må jeg noen ganger skrive de ut for å forstå komplekse rekursive funksjoner. Men gradvis blir det bare lettere og lettere å forstå/se hvordan det fungerer. Og når du kommer over "kneika" så vil det å løse endel problemer på en rekursiv måte ofte virke lettere, mer lesbart/elegant, osv.Rekursive kall er vel knapt lesbare noen sinne om de er noen få kall dype. Men funksjonable og elegante - you betcha. FFT FTW. Lenke til kommentar
etse Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Proc(2) = proc(1)+proc(1), du må erstatte alle 4 tilfellene av proc2 med dette. (Og siden 4stk proc(2) skal byttes blir det 4*(proc(1)+proc(1))=8*proc(1). Endret 3. august 2017 av etse Lenke til kommentar
qwerty0192 Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Jeg kan se det og skjønner det. Men problemet er at jeg kan ikke se det i kjøringen av programmet :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå