Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spurte ex om å møtes til uka i fylla, angrer skikkelig

Anbefalte innlegg

I helgen hadde jeg fått i meg alt for mye, og klarte å spørre exen min om hun vil treffes til uka. Vi var sammen for 7 år siden, og har ikke snakket sammen siden den gangen, før jeg tok kontakt med henne på lørdag.

Nå angrer jeg skikkelig på dette, for dette er noe jeg overhodet ikke er interessert i. Hun har sendt meg både snap og melding på Facebook og spurt meg når det passer for meg å møtes.

Jeg vet at jeg er en total idiot og at jeg kan skylde meg selv, så jeg trenger ikke å høre det. Det hjelper ikke at hun er ensom og har få venner. Hun har et hjerte av gull, og jeg vil virkelig ikke såre henne.

Hvordan kan jeg komme meg ut av dette uten å virke slem? 

Anonymous poster hash: c03aa...3fe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, hvem har vel ikke opplevd det der? ^^

Ingenting annet å gjøre enn å skrive at du ble veldig full, at det egentlig ikke var meninga, og at du ønsker personen alt godt videre. At det var feil av deg. Du kan beklage hvis du vil, men det er ikke noe du -må- gjøre.

Viktig å huske på at å legge fra seg gamle forhold, eller enhver opplevelse som involvérer sterke følelser, er en prosess. Det kan til enhver tid dukke opp impulser fra fortiden, og å lære seg å la det ligge kan være en livslang prosess.

Du fikk i hvert fall tøyd strikken litt her. Ta det som en lærende opplevelse. Hele livet dreier seg jo om å lære nye ting, dette er en av de områdene vi ikke får så mye trening på, som vi bevisst prøver å unngå, men som fra tid til annen bare skjer.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Dere var sammen for syv år siden, og har ikke hatt kontakt siden. Nå har du tatt kontakt med henne, men angrer fordi du ikke er interessert, men at hun har et hjerte av gull, er litt ensom, Siden du ikke vil såre henne, tenker jeg at du bør følge opp den avtalen du selv har foreslått, men være tydelig på at du ikke ønsker å gjenoppta forholdet, men bare snakke litt om hva som har skjedd i de årene dere ikke hadde kontakt med hverandre, fordi du verdsetter henne som menneske på det mere vennskapelige planet. Dette forstår de fleste jenter og liker at erotisk forhold ikke blir avløst av total likegyldighet. Jeg har den type vennskapelig forhold til flere av mine ekser og er veldig glad for det, selv om vi alle er innforståtte med, at selve forholdene neppe blir gjenopptatte.

Du sårer henne antageligvis mer hvis du nå kanseller avtalen du selv har tatt initiativet til. Da gir du henne et tydelig signal om at hun har absolutt ingen verdi, utover å være noe du kan forstyrre i fylla. Nei, forsøk heller å redd det du har satt i gang på et mer voksent og verdig vis, gjerne med en middag ute med stil, men en god prat over en kaffe en times tid, går også fint, og dette bør du ta deg råd til. Planlegg så hvordan du vil avslutte treffet, kanskje med at det var hyggelig å møtes igjen etter så mange år og høre hvordan det hadde gått med henne, men at livet går jo videre for dere begge eller lignende , slik at hun kan bli glad for det som skjedde, men ikke forventer seg noe mer av deg videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...