Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Da har dekkene lik rulleomkrets. Det har du ikke skrevet noe om.Ja nå har de det ca med 0,5% forskjell. Det samme gjaldt også når jeg hadde forskjell på rundt 6%.Sier du at ditt speedometer hadde samme misvisning med dekk med 0,5 % avvik som med dekk med 6 % avvik fra original rullediameter?Nå kjører jeg med 0,5% forskjell rundt om, og de siste 6 årene før det kjørte jeg med 0,5% forskjell foran og 4,2% forskjell bak. Regna litt feil i forbifarten i sta, og ja bilen har liggi på så og si det samme i alle år, sommer som vinter, på speedo, fartsmåling og ved gps.. Minimal forskjell Dette er fysisk umulig. En forskjell på 1 % i rullediameter gir 1 % avvik på speedometeret. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Kan jo hende han fyller for en hundrings uansett også da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Kan jo hende han fyller for en hundrings uansett også da Kanskje det? Eller fyller når bensinen er så dyr som mulig, for å få mer rabatt? Bensinkort med %-rabatt Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Da har dekkene lik rulleomkrets. Det har du ikke skrevet noe om. Ja nå har de det ca med 0,5% forskjell. Det samme gjaldt også når jeg hadde forskjell på rundt 6%.Sier du at ditt speedometer hadde samme misvisning med dekk med 0,5 % avvik som med dekk med 6 % avvik fra original rullediameter?Nå kjører jeg med 0,5% forskjell rundt om, og de siste 6 årene før det kjørte jeg med 0,5% forskjell foran og 4,2% forskjell bak. Regna litt feil i forbifarten i sta, og ja bilen har liggi på så og si det samme i alle år, sommer som vinter, på speedo, fartsmåling og ved gps.. Minimal forskjell Dette er fysisk umulig. En forskjell på 1 % i rullediameter gir 1 % avvik på speedometeret. Jævlig rart at den på nåla viste 90, og på gps og fartsmåling viste 88 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Sorry OT, men litt av en strekk du kjører på med bak da. På min 9" bak så har jeg 265 Moro med strekk da Syns ikke det er så himla med strekk jeg igrunn Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Nei, det så bedre ut enn jeg frykta faktisk, fin strekk det der Lenke til kommentar
fredrikG199 Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 har funnet et par felger men de viser 8,5cm endringer (4.22%). utgjør dette noe? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Da utgjør de nettopp 4.22% forskjell. Det er så opp og ned på hvilke felger som passer på hvilke biler (senk, innpress, profil/bredde på dekk samt felgene osv), så det er vanskelig å gi deg et definitivt "JA" eller "NEI" uten at vi veit hvilken bil det er snakk om og hvilke felger/dekk du har kikket på, så kom gjerne med litt mer info Lenke til kommentar
fredrikG199 Skrevet 7. august 2017 Forfatter Del Skrevet 7. august 2017 Da utgjør de nettopp 4.22% forskjell. Det er så opp og ned på hvilke felger som passer på hvilke biler (senk, innpress, profil/bredde på dekk samt felgene osv), så det er vanskelig å gi deg et definitivt "JA" eller "NEI" uten at vi veit hvilken bil det er snakk om og hvilke felger/dekk du har kikket på, så kom gjerne med litt mer info opel Vectra 2004. trenger mer? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Jeg ville kikket litt her, her finner du også 17" pakker til bilen din, bare sett inn regnr og velg størrelse. Disse skal passe til din bil, så det bare å klikke litt rundt å se hva du finner:https://www.byttdekk.com Om jeg fant den rette biltypen du har (er endel forskjellige Vectraer fra midten av 2000-tallet, fant både med 4 og 5 boltsirkel her), så kan det se ut som du skal ha 225/45-17 (5-bolter) eller 205/45-17 (4 bolter)Men kikk litt rundt i alle fall, du finner nok noe. De kan du også chatte med online, mens butikken er åpen Endret 8. august 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå