Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke satt opp FTP-server

Anbefalte innlegg

Har Tele2 ADSL. Før jeg fikk router i tillegg (ST LAB Sunsway http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl ) kom jeg rett igjennom til min FTP-server fra utsiden.

Nå fungerer det ikke. Har forwardet porter til den interne IP (NAT), slått av alle firewaller etc, men det fungerer ikke.

Noen ideer om hva jeg gjør videre?

Har vurdert denne fra 3Com i stedet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl

Noen erfaringer her?

Mvh.

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installer Ethereal og WinPCap på den maskinen som serveren er på. Da får du se om maskinen får pakker fra routeren. En annen ting som du kanskje må gjøre, er å legge serveren inn som server i en serverliste på routeren. For når du forwarder porter, så tror jeg at det kun gjelder på connections som opprettes av servermaskinen. altså: Du må si at routeren skal tillate inngående connections.

Lenke til kommentar

På min router (corega) har jeg en funksjon som heter "Virtual Server"

You can configure the Broadband Router as a virtual server so that remote users accessing services such as the Web or FTP at your local site via public IP addresses can be automatically redirected to local servers configured with private IP addresses. In other words, depending on the requested service(TCP / UDP port number), the Broadband Router redirects the external service request to the appropriate server(located at another internal IP address).

, der setter jeg inkommende port (den jeg gir til de som måtte få access) til feks 666, og local port på feks 6000... Da mottar routern på port 666 utenfra, og sender det videre til ftp serveren min som er åpen på port 6000.
Lenke til kommentar
Har testet den fra nett.

Kan jeg sjekke at portforwardinga funker på noen måte?

Høres egentlig ut som om du har samme problem som jeg hadde med webserveren min.

Med "Har testet den fra nett." - mente du da at du har prøvd den fra en helt annen PC tilkoblet internett, som ikke er på nettverket ditt?

Prøv det, eller la noen her prøve å koble seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...