Gå til innhold

Xbox One S: Netflix 4K og HDR funker ikke.

AndersT2

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått til anskaffelse av Xbox One S, fordi Smart TV appen for Netflix i TVen min tidvis slår seg vrang, og nekter å gi lyd.

Testet først med Nvidia Shield, men hadde samme problemene med den som med Xboxen: Får ikke 4K og HDR til å kjøre samtidig. (Men får Atmos ifra den)

Xboxen er tilkoblet min Marantz prosessor, og videre til TVen. Hele kjeden støtter det som trengs. Har null problem med det som trengs via min Oppo UHD spiller.

Greier ikke å trigge HDR via Netflix i det hele tatt på Xbox, selv når jeg velger 1080p oppløsning. Netflix appen kjører fortsatt i UHD oppløsning virker det som.

Noen som får begge deler?

Kjører jeg en UHD BD i den så får jeg HDR som jeg skal, så det er nok Netflix appen som gjør utslaget.

Eneste jeg la merke til er at den ikke så ut til å støtte 60Hz, når jeg kjører Ang Lee filmen som er eneste som er sluppet i 4K/60Hz og HDR. Den ble nedskalert til 24Hz.

I menyene så sier Xbox at jeg ikke støtter 50 og 60 Hz. Selv om TVen min sier den får det når den er i menyene. (Har ingen skalering påslått i Marantzen, slik at den kun sender rett igjennom)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 4K planen til Netflix, og alle HDMI porter på Marantz prosessoren og alle på TVen støtter alt.

Null problem å kjøre alt som trengs fra UHD blu-ray via Oppo spilleren.

HDMI kabelen støtter også alt, er 18 Gbps, med støtte for 4K/60Hz 4:4:4 fargerom, altså langt mer enn det Netflix trenger.

Kjører også HDR fra Xbox UHD BD spilleren. Så det er mest sannsynlig noe med Netflix appen som gjør dette.

Noen som vet hvordan man sletter cache/bufferen til Netlix i Xboxen, det var ikke noe problem i Nvidia Shield TV.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg løst det. Det var en innstilling langt inn i TVen som fikset det. TVen har 2 moduser, hvor en gjør at den litt enklere funker mot utstyr, denne var av en eller annen grunn skrudd på. Når den var endret til å støtte alt, og 4:2:0 innstillingen i Xboxen var skrudd av, så funket det med en gang.

Virker som Netflix Appen kun støtter 4:4:4 fargerom, noe som egentlig er bra, men underlig pga den lave båndbredden de egentlig har til rådighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...