Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] MC lappen (A)

Yippee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om 1300,- er mye for deg har du langt å gå ^^ regn med å bruke minimum 20,000,- Pakkene som selges ligger på minst 17,000,-

Legg på 10,000,- for utstyr og X,- for sykkel... Var mye dyrere enn jeg forutså ;)

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Med et kjapt Google-søk så fikk jeg dette

På selve kjøreskolen må du gjennomføre et 3 timers teorikurs, også om du har førerkort for bil. Dette gjelder ikke de som skal ta førerkort på moped. Trafikklærer Tormod Lunde ved Tempo trafikkskole forklarer innholdet på denne måten:

– Det er egentlig ikke et teorikurs i tradisjonell forstand, vi går ikke gjennom vikepliktsregler og slikt på dette kurset. Det er mer en drøfting av hva det innebærer å være motorsyklist. En viktig øvelse i å bli mer bevisst hva du gjør når du kjører og hvorfor du gjør det.

– En erfaren bilist gjør ting hun eller han ikke tenker så mye over. Når du så skal bli motorsyklist øver vi på å tenke over nettopp det, både fordi du er en mer utsatt trafikant, men også fordi samspillet mellom trafikantene blir enda viktigere når du ferdes på to hjul ute på veiene.

Har du lappen på lett sykkel og ønsker ta førerkort for mellomtung eller tung MC, trenger du ikke gå på dette obligatoriske kurset en gang til.
Lenke til kommentar

Jeg tok lappen i år, og det han over skriver stemmer. MC Kurset er for å få igang praten om hvorfor akk du vil ta motorsykkel lappen, og om konsekvenser av det å kjøre motorsykkel. Litt om risiko vurdering og annet prat generelt om MC.

Jeg mener å huske at det kostet 1k der jeg tok kurset.

En ting jeg vil nevne for deg, hvis du allerede nå begynner å tenke på at det er dyrt ville jeg ventet litt :) MC lappen koster! Det er ikke like lett å få kjørt privat (det går, men litt vanskeligere enn med bil), og mengde trening er ALT. Spesielt i kjøregården.

En annen ting min MC lærer sa, "Det er ingen som trenger MC lappen, det er en luksus å ha MC lappen. Så dersom du er usikker på om du har råd til dette, dropp det" Noe i den duren ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

om 1300,- er mye for deg har du langt å gå ^^ regn med å bruke minimum 20,000,- Pakkene som selges ligger på minst 17,000,-

Legg på 10,000,- for utstyr og X,- for sykkel... Var mye dyrere enn jeg forutså ;)

Jeg vet hva det koster, og 1300 er ikke for mye, men tull bare for og høre hva man må gjøre for å komme seg på sykkel. 

Om en ikke vet det fra før, skjer en dødsulykke før eller siden ;) 

Btw snakket med kjøreskole og fått svar.

Lenke til kommentar

Jeg tok lappen i år, og det han over skriver stemmer. MC Kurset er for å få igang praten om hvorfor akk du vil ta motorsykkel lappen, og om konsekvenser av det å kjøre motorsykkel. Litt om risiko vurdering og annet prat generelt om MC.

En ting jeg vil nevne for deg, hvis du allerede nå begynner å tenke på at det er dyrt ville jeg ventet litt :) MC lappen koster! Det er ikke like lett å få kjørt privat (det går, men litt vanskeligere enn med bil), og mengde trening er ALT. Spesielt i kjøregården.

En annen ting min MC lærer sa, "Det er ingen som trenger MC lappen, det er en luksus å ha MC lappen. Så dersom du er usikker på om du har råd til dette, dropp det" Noe i den duren ihvertfall ;)

Har 45000 til lapp og utstyr så penger skal være innafor. kjørt motorcross i mange år, så kan sykkel.. Men alltid noe å lære :) og lappen må man jo ha, hehe....

Lenke til kommentar

Har 45000 til lapp og utstyr så penger skal være innafor. kjørt motorcross i mange år, så kan sykkel.. Men alltid noe å lære :) og lappen må man jo ha, hehe....

Then go for it :) Du kommer ikke til å angre. Min lapp ble noe dyrere enn planlagt, da nervene tok overhånd 2 ganger :(, men det gikk til slutt! Jeg hadde tho null erfaring fra før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Then go for it :) Du kommer ikke til å angre. Min lapp ble noe dyrere enn planlagt, da nervene tok overhånd 2 ganger :(, men det gikk til slutt! Jeg hadde tho null erfaring fra før.

Takk for svar :) Kjører på fra våren av, sorry treg reply..... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...