Anterialis Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Hei! Jeg skal male litt innendørs og ønsker da fjerne plastikkrammen rundt kontaktpunktene. Strømpuntker og bryter-punkter har ikke gitt meg noe problem, men så finner jeg en slags ny type kontaktpunkt med både koax og ethernet-punkt (se bilde under). Jeg har forsøkt å dra plastikken rett av, med moderat-kraftig drag, uten hell. Det virker som den sitter fast i metallrammen innerst. Er det noen som har vært borti denne typen før? Hvordan er plastikkrammen (det hvite synlige) festet i rammen under? Hvordan får jeg den av? Jeg har kikket rundt rammen helt inntil veggen, men jeg finner ingen innretning for å "vippe" plastikken ut etc. Alt er i flukt med veggen. Jeg har ikke funnet noen skruer, eller skjulte luker som skruer kunne gjemt seg bak. På forhånd takk for hjelp =) Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Kan det være en skrue bak det hvite dekselet i midten? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ikke en kontakt jeg selv har vært borti, kan ikke si at det ser ut som sirkelen i midten kan vippes ut. Sannsynligvis så er dekselet bare sneppet innpå selve kontakten på et vis. Prøv forsiktig med kniv/skrutrekker. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ser ut til at det er en glippe mellom knotten i midten og dekselet, så jeg tipper det er en skrue bak der. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Den hvite boksen er i to deler, ta av lokket på den.Som han over sier er det kanskje en skrue gjemt i midten på dekselet. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Tusen takk for hjelpen! Den rund i midten _var_ en propp som kunne vippes ut. Dette var svært vanskelig for meg (med lite erfaring rundt dette) å se. Det var intet mellomrom eller lignende, det så ut som det kun var en forsenkning i plastikken. Alt i orden nå, takk =) EDIT: Men jeg syns det var litt dumt laget... Proppen satt så tett i at jeg ikke helt ser hvordan den skal kunne tas ut uten å ødelegges... Jeg måtte presse den tynneste/minste flattrekkeren jeg hadde mellom proppen og plastikken, men plastikken ble jo bøyd og "stygg". Sånn, da fikk jeg sagt det også.. Endret 1. august 2017 av Anterialis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå