Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke fjernet plastikken rundt kontaktpunkt (koax og ethernet) i veggen!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal male litt innendørs og ønsker da fjerne plastikkrammen rundt kontaktpunktene. Strømpuntker og bryter-punkter har ikke gitt meg noe problem, men så finner jeg en slags ny type kontaktpunkt med både koax og ethernet-punkt (se bilde under). Jeg har forsøkt å dra plastikken rett av, med moderat-kraftig drag, uten hell. Det virker som den sitter fast i metallrammen innerst. 

Er det noen som har vært borti denne typen før? Hvordan er plastikkrammen (det hvite synlige) festet i rammen under? Hvordan får jeg den av?

Jeg har kikket rundt rammen helt inntil veggen, men jeg finner ingen innretning for å "vippe" plastikken ut etc. Alt er i flukt med veggen. Jeg har ikke funnet noen skruer, eller skjulte luker som skruer kunne gjemt seg bak. 

post-34471-0-04558100-1501602090_thumb.jpg

På forhånd takk for hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for hjelpen! Den rund i midten _var_ en propp som kunne vippes ut. Dette var svært vanskelig for meg (med lite erfaring rundt dette) å se. Det var intet mellomrom eller lignende, det så ut som det kun var en forsenkning i plastikken. Alt i orden nå, takk =)

EDIT: Men jeg syns det var litt dumt laget... Proppen satt så tett i at jeg ikke helt ser hvordan den skal kunne tas ut uten å ødelegges... Jeg måtte presse den tynneste/minste flattrekkeren jeg hadde mellom proppen og plastikken, men plastikken ble jo bøyd og "stygg". Sånn, da fikk jeg sagt det også..

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...