JorunT Skrevet 17. august 2017 Forfatter Del Skrevet 17. august 2017 Flott bilde av Summer Snow - hadde den en gang for lenge siden. Lot den klatre i et tre. (Kanskje den fortsatt er i gammelhagen, eller den er forsvunnet - den er kanskje ikke så hardfør) Takk, Randi. jeg tror denne er en av de mest hardføre av alle klematisene, tror det er vanskelig å ta livet av den. Jeg tar spenntak med jevne mellomrom og røsker til meg det jeg kan, det blir noen meter i slengen, for at ikke alt annet skal kveles. Det blir fort som i spoileren under, liljene er over en meter høye. P8086945.jpg Crowded by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Flott bilde av Summer Snow - hadde den en gang for lenge siden. Lot den klatre i et tre. (Kanskje den fortsatt er i gammelhagen, eller den er forsvunnet - den er kanskje ikke så hardfør) Takk, Randi. jeg tror denne er en av de mest hardføre av alle klematisene, tror det er vanskelig å ta livet av den. Jeg tar spenntak med jevne mellomrom og røsker til meg det jeg kan, det blir noen meter i slengen, for at ikke alt annet skal kveles. Det blir fort som i spoileren under, liljene er over en meter høye. P8086945.jpg Crowded by Jorun Tharaldsen, on Flickr Oisann, kanskje den er der fortsatt i gammel-hagen min da. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. august 2017 Forfatter Del Skrevet 17. august 2017 17. august - Osteospermum sp. Igjen et plante med et villedende norsk navn, spansk margeritt. Den er ikke spansk, men kommer fra Sør-Afrika, så jeg foretrekker det vitenskapelige navnet Osteospermum. Den ytre kransen av kronblad er hvite på oversiden, men vakkert lilla sett fra undersiden, passet fint mot en ganske grå himmel. P8177130-Edit.jpg Osteospermum sp. by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M12-40mm F2.8 1/640s, f/8,0, ISO 200 Jeg har aldri sett så mange humler som i år, kan nesten ikke ta et blomsterbilde uten at de vil være med (se spoiler). P8177093.jpg Bumblebee on Solidago canadensis by Jorun Tharaldsen, on FlickrP8177099.jpg Bumblebee on Solidago canadensis by Jorun Tharaldsen, on Flickr 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Flott komposisjon - og ja, holder med deg i å bruke det latinske navnet - de er alltid veldig beskrivende. Masse humler i sommer ja - gitt seg litt nå, men da r.helenae blomstret, var det et utrolig humle-kor utenfor her. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 (endret) 18. august – Messinglav på gravstein Jeg er ingen spesialist på sopp, men jeg tror dette er messinglav (Xanthoria parietina), som er vanlig å finne på greiner av løvtrær, sjeldnere på stein. Jeg ante ikke at det var så mange rare detaljer før jeg tittet nærmere med makroobjektivet. De små, skållignende greiene er fruktlegemer, som er fra 1 til 4 mm i diameter. Lav er snåle organismer: sopp som parasitterer på alger. _8188672_75 Xanthoria parietina.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M60mm F2.8 1/125s, f/5,6 ISO 1000 (det var en glipp) Endret 18. august 2017 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Oi, så flott lav - det har jeg ikke sett før. (Og du ser inn i fremtiden et par dager også ser jeg) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Oi, så flott lav - det har jeg ikke sett før. (Og du ser inn i fremtiden et par dager også ser jeg) Takk for tips om datoen, har rettet den nå, det er ikke så greit å holde styr på dagene! Du har helt sikker sikkert sett denne laven, men du ser ikke så godt detaljene uten litt hjelp, makroobjektivet er bra å ha. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 19. august - Oslo S På fasaden av Oslo S er for tiden en skulptur, TROJAN,av Lello Arnell (den store rundingen til høyre). P8197226.jpg Central railroad station, Oslo by Jorun Tharaldsen, on Flickr Det ble mange mulige motiver i ved vandring i sentrum dag, om du har lyst, kan du ta en titt her Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Oslo S, blitt så fint der nå da - og bildet var flott med folk tilfeldig "strødd" rundt i synsfeltet. - Kjempefin samling av bilder i dag - Segway der også ja - tok noe bilder av det i Krakow jeg, men var ikke på en selv nei.... Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Her var det mye fint siden sist jeg var innom. Jeg har alltid vært svak for blomkarsen, og plassert på en fin bordplate med fine farger og pen stripe på skrå tvers over, ble det er høydepunkt i hele buketten for meg. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Oslo S, blitt så fint der nå da - og bildet var flott med folk tilfeldig "strødd" rundt i synsfeltet. - Kjempefin samling av bilder i dag - Segway der også ja - tok noe bilder av det i Krakow jeg, men var ikke på en selv nei.... Takk, av og til er det OK å ha folk i forgrunnen. Da jeg så alle Segwayene, lurte jeg på om det var ett av regjeringspartiene som hadde samling i sentrum Her var det mye fint siden sist jeg var innom. Jeg har alltid vært svak for blomkarsen, og plassert på en fin bordplate med fine farger og pen stripe på skrå tvers over, ble det er høydepunkt i hele buketten for meg. Takk, Linepusle, blomkarser er takknemlige blomster; i år er de ekstra mange og fine, noen planter liker regnvær. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 20. august - Hotell Plaza i sikte Fra Akershus festning. P8207261.jpg Akershus Fortress by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M12-40mm F2.8 1/640s, f/8,0, ISO 200 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Fine bilder de siste her, liker spesielt de duse fargene og nedenfraogopp-vinkelen på Osteospermum sp. Messinglav var både fargerik og detaljrik. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Morsom den - jeg gjorde noe lignende en gang. (Kanonsikte fra Kristiansten festning og rett mot Tyholt-tårnet) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Herlig detalj av lav. Artig variant av kanon-foto; har gjort noe lignende en gang, men da med en annen brennvidde (og en av de andre kanonene lengre mot venstre, tror jeg). Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Takk for kommentarer. Kanonsikte er tydeligvis noe mange har prøvd seg på, men jeg må innrømme at målet så jeg ikke før etterpå. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 21. august - Blur Dagens bilde er et resultat av at kameraet ikke ville fokusere på det jeg hadde i tankene, men jeg lar kamera velge denne gang. _8218719.jpg Blur by Jorun Tharaldsen, on Flickr Blomstene på denne, en småblomstret magnolia, ser slik ut (se spoiler) P8147050.jpg Clematis viticella 'Minuet' by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Vakre farger i den Blur - fin spoileren også, men morsomt med blur til en forandring - du har jo alltid slike sylskarpe..... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Takk, Randi 22. august - Kulturbydelen Sagene P8227268.jpg Sagene samfunnshus by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.12-40mm F2.8 1/500s, f/7,1 ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Veldig morsomme linjer - fint komponert. (Lenge siden jeg har vært der i strøket) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå