RandiA Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Du har dreid inn på arkitekturen nå ja ser jeg. Mye interessant å finne der. Fine linjer og ryddig komposisjon i bildet ditt. Gode farge-kontraster også. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Må variere litt, vet du, men bare vent, det blir ikke bare arkitektur. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 11. august Stokkrose (Alcea rosea) Snikfotografering i naboens hage, hennes stokkroser er mye finere enn mine. Veldig populær blant humlene også (se spoiler). _8128596-Edit.jpg Alcea rosea by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.60mm F2.8 Macro ƒ/5.6, 1/320s ISO 200 _8128611.jpg Bumblebee on On Alcea rosea by Jorun Tharaldsen, on Flickr _8128615.jpg Busy bumbebees by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Flott bilde av stokkrose. De er så fine. Skulle hatt de oftere. De er vel kanskje bare to-årige. Interessante bilder i spoiler også. Du er ekspert på slike bilder. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Takk Randi - å nei, ingen ekspert, disse humlene var fryktelig urolige, mange bomskudd. Forøvrig er mange av dem digre, dobbelt så store som de vanlige. Stokkrosene er toårige, men de frør seg lett, så lar du frøplantene stå, så blir det alltid noen som blomstrer hvert år. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Jeg ELSKER det første spoilerbildet 11. august! Veldig lekkert. Endret 13. august 2017 av Linepusle Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Jeg ELSKER det første spoilerbildet 11. august! Veldig lekkert. Oi, takk! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 13. august - Vindu En av de gamle bygningene i Nydalen er nå helsestasjon for Nordre Aker. Her sitter teddybjørnene klare og venter på å trøste unger. P8137016.jpg Window with teddy bears by Jorun Tharaldsen, on Flickr I Nydalen traff vi også på en ekte blårev, se spoiler P8137028.jpg Blue fox! by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Spennende bilde, å bare skimte sånn litt gjennom rutene..... (morsom spoiler også, føler nesten at den Fox'n beveger seg) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Hellas, blomster og arkitektur. Her er det mye flott å se på. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. august 2017 Forfatter Del Skrevet 14. august 2017 Spennende bilde, å bare skimte sånn litt gjennom rutene..... (morsom spoiler også, føler nesten at den Fox'n beveger seg) Hellas, blomster og arkitektur. Her er det mye flott å se på. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. august 2017 Forfatter Del Skrevet 14. august 2017 14. august - Blomkarser Jeg tror jeg har laget noe lignende for noen år siden, i alle fall brukt blomkarser som motiv, men litt gjenbruk håper jeg er OK. Disse er ekstra fine i år, alt regnet og gråvær har vært godt for noe. P8147067.jpg Nasturtiums by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Herlige farger! Ja, vi må ha noen gjengangere i festene - fin tradisjon det. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. august 2017 Forfatter Del Skrevet 15. august 2017 (endret) Takk, Randi, jeg trøster meg med at jeg har valgt gammelt og nytt som tema, så da skulle det være innenfor. 15. august – Agapanthus Tenkt at denne flotte gjesten fra Sør-Afrika på norsk har blitt tildelt det kjedelige navnet skjermlilje. Ikke tilhører den liljefamilien, og det latinske navnet betyr kjærlighetsblomst (agape=kjærlighet og anthos=blomst, for dem som er interessert i slikt). Bildet ble tatt i regnvær, jeg sto i ly under noen trær og jeg var dum og satte ISO på automatikk, derfor ble den litt vel høy. Støyen ble heldigvis ikke så ille allikevel. by Jorun Tharaldsen by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M.60mm F2.8 Macro 1/125s, f/2,8 ISI 1600 Endret 15. august 2017 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Den var skikkelig lekker - jeg hadde en gang, kjøpt løk en eller annen plass i verden og hadde den i krukke. Vanskelig å overvintre. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Skatehallen har gått meg hus forbi, fint bygg og fin formidling av bygget. Flotte og fargerike blomster de siste her. Bamsene i vinduet gjorde seg veldig bra! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Mange fine bilder siden sist. Trekker fram bildet fra Storo og Stokkrose + det fra i går, som mine favoritter blant de siste... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Den var skikkelig lekker - jeg hadde en gang, kjøpt løk en eller annen plass i verden og hadde den i krukke. Vanskelig å overvintre. Har mange potter med slike og disse har klart seg i mange år, de overvintrer fint i kjelleren. Mange fine bilder siden sist. Trekker fram bildet fra Storo og Stokkrose + det fra i går, som mine favoritter blant de siste... Skatehallen har gått meg hus forbi, fint bygg og fin formidling av bygget. Flotte og fargerike blomster de siste her. Bamsene i vinduet gjorde seg veldig bra! Takk for alle kommentarene Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 16. august Clematis 'Summer Snow' Små blomster, men det er mange av dem, så navnet passer bra, denne ene planten dekker ca 10 m2 av et høyt gjerde mot naboene og er nesten hvit som snø på denne tiden. _8168662_63 Clematis 'Summer Snow'.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M.60mm F2.8 Macro 1/400s, f/2,8 ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Flott bilde av Summer Snow - hadde den en gang for lenge siden. Lot den klatre i et tre. (Kanskje den fortsatt er i gammelhagen, eller den er forsvunnet - den er kanskje ikke så hardfør) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå