awesnes Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Liker å få et innblikk av "hverdags"-Hellas og ikke bare ferie-Hellas. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Virkelig flott lys-skygge-virkning der ja. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Takk for hyggelige kommentarer. 6. august – Russelia equisetiformis Siste hele dagen her, i morgen drar vi hjem til Norge. Jeg tok flere bilder på stranda, trodde jeg, men så oppdaget jeg etterpå at jeg hadde glemt å sette i minnekortet. Da var det bare å finne noe annet, her et nærbilde av en plante jeg synes er vanskelig å fotografere, det er mengder av blomster, men det blir lett bare kaos. Blomstene er små, fargesterke, kalles også korallblomst eller ‘firecracker’¨ _8068521.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.60mm F2.8 Macro, ƒ/3.5, 1/60s, ISO 200 Et litt større utsnitt av kaoset i spoiler under: _8068503.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Endret 6. august 2017 av JorunT 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Den tror jeg jeg har sett på Gran Canary - nydelig "soft look" på bildet. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Drømmer meg til Hellas men det blir nok ikke i år.. Forelsket meg i 4.august og bildet med speilet Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Bra løsning på "prøveromsbildet! Typisk lys og skyggebilde fra de sørligere breddegrader... ! Dust og fint av korallblomsten! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Takk igjen for kommentarene; det har vært litt hektisk i det siste, så jeg har ikke fått kommentert de mange bildene fra dere andre, men jeg håper det blir mer tid snart nås som jeg er hjemme igjen Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 7. august - Mens vi venter Kaotisk på flyplassen i Thessaloniki i går med uendelige innsjekkingskøer og kaos. Sikkerhetskontrollen var derimot den raskeste jeg noensinne har opplevd, vi nesten løp igjennom, de løste kapasitetsproblemene med å lempe på ganske mye. Det ble bare tid til et par bilder mens vi ventet i restauranten. P8076940.jpg While we are waiting by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.12-40mm F2.8 f/5,6, 1/400s, ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Ser busy ut det bildet der ja - du fikk med tre fly ganske nær hverandre. Fin serie du har laget fra Hellas i år også. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Ser busy ut det bildet der ja - du fikk med tre fly ganske nær hverandre. Fin serie du har laget fra Hellas i år også. Takk, Randi, det er ikke veldig stor flyplass, men til gjengjeld ganske kaotisk til sine tider, grekere er ganske flinke i så måte. Hyggelig at du likte bildene fra Hellas, men nå er det slutt for denne gang. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Du klarte å formidle Russelia equisetiformis veldig bra, fine farger og fint fokus. Bittelitt urolig bakgrunn, men ikke mer enn at det ikke gjør så mye. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 8. august - The beauty and the beast Hjemme igjen til en hage med mye liv, inkludert snegler. Denne fikk leve til bildet var tatt. Skjønnheten er en daglilje (Hemerocallis sp.) _8088561_62 Hemerocallis with snail.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.60mm F2.8 Macro 1/250s, f/5,6 ISO 200 (stack av to bilder) Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Sånn bildemessig er jo begge deler beauty... Sneglen gjorde seg veldig godt på liljen, veldig bra fokus/dybde i bildet. Flotte farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Ja, så fint. Liljen har fått ekstra pynt. Tror den der er kjekkere å ha på besøk enn liljebillen. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Sånn bildemessig er jo begge deler beauty... Sneglen gjorde seg veldig godt på liljen, veldig bra fokus/dybde i bildet. Flotte farger. Takk, er ikke sikker på at jeg jeg klarer å se på snegler med særlig vennlig sinn, det er for mange av dem Ja, så fint. Liljen har fått ekstra pynt. Tror den der er kjekkere å ha på besøk enn liljebillen. Tja, tror nok at snegler av alle slag er verre enn liljebillen Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 10. august - Oslo Skatehall Gårsdagen regnet bort, men i dag var det fint med en liten tur bortom den nye skatehallen på Voldsløkka. Jeg kommer neppe til å bruke den, men et stilrent bygg er det blitt. P8106961.jpg Oslo Skate hall by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.12-40mm F2.8 1/400s, ƒ/7.1 ISO 200 Alternativ motiv: Besøk av den største humlen jeg noensinne har sett. P8106954-Edit.jpg Hang on by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Fint bygg og fint bilde. Har ikke sett det huset før..... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Akkurat passe kaotisk i det betengende "ventebildet", løsningen mht. sneglen inne i blomsten likte jeg godt, ser flott ut den skatehallen... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Fint bygg og fint bilde. Har ikke sett det huset før..... Akkurat passe kaotisk i det betengende "ventebildet", løsningen mht. sneglen inne i blomsten likte jeg godt, ser flott ut den skatehallen... Takk begge to, ja skatehallen er blitt flott, er blant ti nominerte til en arkitekturpris Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 11. august - Aktivitet på Storo De blir visst aldri ferdig med å bygge ut her, nå har Thon begynt å rive ikke veldig gamle bygg for å få noe enda nyere. Hadde egentlig planlagt ett av rivingen, men det ble litt for lite luft i toppen, så jeg har lagt det og kranene i spoileren; det var litt trangt å stå i rundkjøringen. P8116975.jpg Constructions at Storo by Jorun Tharaldsen, on Flickr P8116977.jpg Demolishing at Storo by Jorun Tharaldsen, on Flickr P8116981.jpg Cranes by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå