Gå til innhold

Augustfest 2017 – JorunT – Litt gammelt, litt nytt, litt fint og litt stygt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hyggelige kommentarer.

 

6. august – Russelia equisetiformis

 

Siste hele dagen her, i morgen drar vi hjem til Norge. Jeg tok flere bilder på stranda, trodde jeg, men så oppdaget jeg etterpå at jeg hadde glemt å sette i minnekortet. Da var det bare å finne noe annet, her et nærbilde av en plante jeg synes er vanskelig å fotografere, det er mengder av blomster, men det blir lett bare kaos. Blomstene er små, fargesterke, kalles også korallblomst eller ‘firecracker’¨

 

36361685516_22fecd8560_z.jpg

_8068521.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

OLYMPUS M.60mm F2.8 Macro, ƒ/3.5, 1/60s, ISO 200

 

 Et litt større utsnitt av kaoset i spoiler under:

 

 

Endret av JorunT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

7. august - Mens vi venter

 

Kaotisk på flyplassen i Thessaloniki i går med uendelige innsjekkingskøer og kaos. Sikkerhetskontrollen var derimot den raskeste jeg noensinne har opplevd, vi nesten løp igjennom, de løste kapasitetsproblemene med å lempe på ganske mye. Det ble bare tid til et par bilder mens vi ventet i restauranten.

 

36042954610_5372040491_z.jpg

P8076940.jpg While we are waiting by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

OLYMPUS M.12-40mm F2.8 f/5,6, 1/400s, ISO 200

 

Lenke til kommentar

Ser busy ut det bildet der ja - du fikk med tre fly ganske nær hverandre. Fin serie du har laget fra Hellas i år også.

Takk, Randi, det er ikke veldig stor flyplass, men til gjengjeld ganske kaotisk til sine tider, grekere er ganske flinke i så måte. Hyggelig at du likte bildene fra Hellas, men nå er det slutt for denne gang.

Lenke til kommentar

Sånn bildemessig er jo begge deler beauty... Sneglen gjorde seg veldig godt på liljen, veldig bra fokus/dybde i bildet. Flotte farger.

Takk, er ikke sikker på at jeg jeg klarer å se på snegler med særlig vennlig sinn, det er for mange av dem

 

Ja, så fint. Liljen har fått ekstra pynt. Tror den der er kjekkere å ha på besøk enn liljebillen.

Tja, tror nok at snegler av alle slag er verre enn liljebillen

Lenke til kommentar

10. august - Oslo Skatehall

 
Gårsdagen regnet bort, men i dag var det fint med en liten tur bortom den nye skatehallen på Voldsløkka. Jeg kommer neppe til å bruke den, men et stilrent bygg er det blitt.
 
36352302861_a8dcb1f284_z.jpg
P8106961.jpg Oslo Skate hall by Jorun Tharaldsen, on Flickr
 
OLYMPUS M.12-40mm F2.8 1/400s, ƒ/7.1 ISO 200
 
Alternativ motiv:

 

Besøk av den største humlen jeg noensinne har sett.
36352297801_ab1e660c2f_z.jpg

P8106954-Edit.jpg Hang on by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

Fint bygg og fint bilde. Har ikke sett det huset før.....

 

Akkurat passe kaotisk i det betengende "ventebildet", løsningen mht. sneglen inne i blomsten likte jeg godt, ser flott ut den skatehallen... :)

Takk begge to, ja skatehallen er blitt flott, er blant ti nominerte til en arkitekturpris

Lenke til kommentar

11. august - Aktivitet på Storo

 

De blir visst aldri ferdig med å bygge ut her, nå har Thon begynt å rive ikke veldig gamle bygg for å få noe enda nyere. Hadde egentlig planlagt ett av rivingen, men det ble litt for lite luft i toppen, så jeg har lagt det og kranene i spoileren; det var litt trangt å stå i rundkjøringen.

 

36111928330_f38df62a4b_z.jpg

P8116975.jpg Constructions at Storo by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...