JorunT Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Bruker: JorunT Deltagernivå: Pingle Utstyr: Olympus EM10 Mk II og Olympus EM10 Tittelen sier vel det meste, det blir en blanding av litt av hvert, slik jeg betrakter alt rundt meg. De første dagene er jeg fortsatt i Hellas, inntil jeg er hjemme igjen neste uke. 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 (endret) 1. august - Verstingen - Tribulus rupestris Ikke la dere lure av denne tilsynelatende søte blomsten, dette er min erkefiende her. Blomstene er små, 8 - 10 mm, samme størrelsen som på de forhatte frøkapslene (se spoiler). De se ser ut som en miniatyrutgave av det gamle våpenet fra middelalderen, morgenstjerne, med utrolig skarpe pigger som setter seg fast i skosålene og kan stikke helt igjennom. Ikke gode å tråkke på med bare ben. Plantene dekker enga her mellom oliventrærne, en plante kan bli så stor at den dekker omtrent en kvadratmeter. Kalles visst tiggernøtt på norsk, og har vært sett en gang. _8018450.jpg Tribulus terrestris by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.60mm F2.8 Macro f/3,5 1/80 s ISO 200 photos/46063510@N03/]Jorun Tharaldsen, on FlickrDSCN0896.jpg Tribulus terrestris by Jorun Tharaldsen, on Flickr Endret 2. august 2017 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Nydelige farger på blomsten - men de frøkapslene ser skikkelig skumle ut. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Den verstingen er en ekkel sak å komme borti, ja! Fin er den dog! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. august 2017 Forfatter Del Skrevet 2. august 2017 Takk, RandiA og smort1 2. august - Posering foran Mt. Athos Her er augustmåned den viktigste sommermåneden, da har 'alle' fri. Kjekt å ha en mann i huset som gjerne står på hodet for meg. I bakgrunnen Mt. Athos, det hellige fjellet som mange menn valfarter til. P8026828.jpg What's up - or down? by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M. 12-40 F2.8, 1/640 s, f/8.0, ISO 200 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Artig å se at det er andre en meg selv som gjør akkurat dette.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Artig å se at det er andre en meg selv som gjør akkurat dette.... Altså, står du mye på hodet i vannet? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Artig å se at det er andre en meg selv som gjør akkurat dette.... Altså, står du mye på hodet i vannet? Jepp, hver dag i to uker under årlige opphold på Kreta... Endret 3. august 2017 av smort1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 3. august - God Hjul! Det er mange bilkirkegårder her og en del fine motiver, men jeg falt først og fremst for dette hjulberget. P8036855.jpg Piling up by Jorun Tharaldsen, on Flickr Olympus M.12-40mm F2.8, 1/125 s, f/3.5, ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Skulle til å si "hæla i taket" på 2.august, men det er jo "tærne til himmels" - morsomt bilde. - Og de strødde bildekkene var jo riktig sjarmerende - du vet sannelig å finne motiver, Jorun Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ja, slike hjulhauger er fine motiver. Liker! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 Skulle til å si "hæla i taket" på 2.august, men det er jo "tærne til himmels" - morsomt bilde. - Og de strødde bildekkene var jo riktig sjarmerende - du vet sannelig å finne motiver, Jorun Ja, slike hjulhauger er fine motiver. Liker! Takker så mye, heldigvis ikke vanskelig å finne motiver her. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 4. august - Prøverom Fredager er det greit å finne motiver, alle drar til det største markedet i omegnen, i Nikiti. I dag hadde jeg valgets kvaler, legger derfor alternativ i spoiler. P8046880.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.12-40mm F2.8 ƒ/5.6 1/400 s, ISO 200 P8046874.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr P8046882.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 4. august - Prøverom Fredager er det greit å finne motiver, alle drar til det største markedet i omegnen, i Nikiti. I dag hadde jeg valgets kvaler, legger derfor alternativ i spoiler. P8046880.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.12-40mm F2.8 ƒ/5.6 1/400 s, ISO 200 P8046874.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr P8046882.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Forstår det var et vanskelig valg ja. Vet sannelig ikke hva jeg ville ha brukt. Kanskje det første spoiler bildet. Talende motiver alle. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Deilig å se bilder fra Hellas. Jeg elsker bildet av "prøverom"! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Forstår det var et vanskelig valg ja. Vet sannelig ikke hva jeg ville ha brukt. Kanskje det første spoiler bildet. Talende motiver alle. Ja, jeg hadde først valgt det første i spoileren, men ombestemte meg Deilig å se bilder fra Hellas. Jeg elsker bildet av "prøverom"! Hyggelig at du liket det! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Du fanger stemningen av et Hellas jeg ikke visste jeg tror på (fortsatt) eksisterer. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Du fanger stemningen av et Hellas jeg ikke visste jeg tror på (fortsatt) eksisterer. Takk, det var jo bra! Til tross for krisen, som har vart i 6-7 år nå, så vil nok ikke Hellas være synlig annerledes for turister enn det var før, men hvis du snakker med folk, er bildet ikke det samme. Jeg bodde her ett år for mange år siden, da lå landet mange år bak oss på veldig mange områder inntil plutselig for ca 20 år siden. Da var det brått en voldsom forandring, tilsynelatende gikk øknonomien rett i taket og jeg lurte på hvordan de så raskt hadde innhentet kanskje inntil 50 års forsprang. Nå tror jeg jeg har en viss anelse om hvorfor, men uansett, det er vanskeligere å venne seg til en nedgang enn til en oppgang i økonomien, og få grekere ser særlig lyst på fremtiden; heldigvis er de fleste ganske stoisk anlagt. Men turismen er vikrtigste inntektskilde fortsatt, så det er bare å reise hit, du vil sikkert ikke lide noen nød. Og jeg anbefaler gjerne dette området, det er på mange måter nokså forskjellig fra øyene der de fleste turistene drar. Endret 5. august 2017 av JorunT Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Ser nå at gårsdagens innlegg var blitt duplisert, aner ikke hvordan dette har skjedd. Beklager! 5. august - Lys og skygge Mange hus har fortsatt slike usikrede trapper i Metaggitsi, selv til byens største taverna bør du være noenlunde edru for å komme deg inn eller ut Dette bildet ble allikevel først valgt pga av skyggene og linjene. P8056908.jpg Shadows by Jorun Tharaldsen, on Flickr OLYMPUS M.12-40mm F2.8 ƒ/6.3 1/400s ISO 200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå