VRK18 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Alle disse som skriker om at mangfold er så bra og at vi må øke mangfoldet i samfunnet, hvorfor er de ikke for å la nazister få holde markeringer? Er det ikke bra med litt nazister også hvis mangfold er så bra? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Fordi de er mot mangfold? Altså nazister. Endret 1. august 2017 av Rudde 3 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Nei, nazister ønsker et arisk samfunn, IS ønsker et muslimsk samfunn. Det er begge ideologier som er rene motsatsen til mangfold, hvorfor skal folk som ønsker et mangfold ønske et ideologisk monotont samfunn, samme om det er geografisk, kulturelt eller religiøst? 4 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Nei, nazister ønsker et arisk samfunn, IS ønsker et muslimsk samfunn. Det er begge ideologier som er rene motsatsen til mangfold, hvorfor skal folk som ønsker et mangfold ønske et ideologisk monotont samfunn, samme om det er geografisk, kulturelt eller religiøst? De som er for mangfold ønsker også et muslimsk samfunn. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Fordi de er mot mangfold? Altså nazister. Men det er jo kommunister også, de er likevel for at kommunister skal være en del av mangfoldet. Og islam, som jo per definisjon søker verdensherredømme. Endret 1. august 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 Nei, nazister ønsker et arisk samfunn, IS ønsker et muslimsk samfunn. Det er begge ideologier som er rene motsatsen til mangfold, hvorfor skal folk som ønsker et mangfold ønske et ideologisk monotont samfunn, samme om det er geografisk, kulturelt eller religiøst? Enig, men er det ikke da litt rart at mangfold-ønskerne vil ha med IS-sympatisører i mangfoldet, men ikke nazister? Og hvorfor er ikke mangfold-ønskerne for ytringsfrihet? De snakker om å forby "hatefulle ytringer", men hvorfor skal ikke "hatefulle ytringer" være en del av ytringsmangfoldet? Så lenge man ikke vil tvinge andre til å ytre det samme så er det vel ikke noe som bør forbys? I hvert fall ikke om man er for mangfold. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Enig, men er det ikke da litt rart at mangfold-ønskerne vil ha med IS-sympatisører i mangfoldet, men ikke nazister? Hvilke mangfold-ønskere sikter du til nå? Jeg vet ikke om noen som både ønsker mangfold og er positive til IS-sympatisører. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 De som tar inn tusenvis av IS-sympatisører. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Nei, nazister ønsker et arisk samfunn, IS ønsker et muslimsk samfunn. Det er begge ideologier som er rene motsatsen til mangfold, hvorfor skal folk som ønsker et mangfold ønske et ideologisk monotont samfunn, samme om det er geografisk, kulturelt eller religiøst? Enig, men er det ikke da litt rart at mangfold-ønskerne vil ha med IS-sympatisører i mangfoldet, men ikke nazister? Jeg må nesten spørre etter en utdypning her. Og hvorfor er ikke mangfold-ønskerne for ytringsfrihet? De snakker om å forby "hatefulle ytringer", men hvorfor skal ikke "hatefulle ytringer" være en del av ytringsmangfoldet? Så lenge man ikke vil tvinge andre til å ytre det samme så er det vel ikke noe som bør forbys? I hvert fall ikke om man er for mangfold. Tja, om vi skal godta dette så må vi nesten godta alt. Vi må da godta at folk som er tiltrukket av barn skal få stå å preke om at det skal være lov til å ha samleie med ungen din mens du tusler en tur i parken, eller er du ikke for ytringsfrihet? KKK medlemmer må få preke om død over afrikanere, eller er du ikke for ytringsfrihet? Nekrofile må få protestere mot at de ikke kan få ha samleie med noe som ikke lever, eller er du ikke for ytringsfrihet? IS medlemmer må også da få preke om vestens undergang på karl-johan, eller er du ikke for ytringsfrihet? Hvorfor ønsker du hatefulle ytringer? Ytringsfriheten er til for å motvirke hat og undertrykkelse, den skal ikke hjelpe de som har en hats agenda med å fremme hat og undertrykkelse. Nei, nazister ønsker et arisk samfunn, IS ønsker et muslimsk samfunn. Det er begge ideologier som er rene motsatsen til mangfold, hvorfor skal folk som ønsker et mangfold ønske et ideologisk monotont samfunn, samme om det er geografisk, kulturelt eller religiøst? De som er for mangfold ønsker også et muslimsk samfunn. Nei. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 De som er for mangfold ønsker også et muslimsk samfunn. Nei. Jo. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ytringsfriheten er til for å motvirke hat og undertrykkelse, den skal ikke hjelpe de som har en hats agenda med å fremme hat og undertrykkelse. Ytringsfriheten er til fordi vi kan ikke ha demokratiske, "frie" valg uten den. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 De som er for mangfold ønsker også et muslimsk samfunn. Nei. Jo. Nei. (vi kan fortsette til å morgen vis du ikke har noe mer å komme med enn en tom påstand) Ytringsfriheten er til fordi vi kan ikke ha demokratiske, "frie" valg uten den. Og hvorfor mener du det..? 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Ytringsfriheten er til fordi vi kan ikke ha demokratiske, "frie" valg uten den. Og hvorfor mener du det..? Fordi ytringsfriheten ble lovfestet rundt samtidig som at demokrati ble innført, den ble ikke lovfestet i løpet av de siste ti årene når såkalt hate speech kom i fokus. Nei. (vi kan fortsette til å morgen vis du ikke har noe mer å komme med enn en tom påstand) Er ikke en tom påstand om du ikke kan motbevise det (og det kan du ikke, fordi det er sant). Endret 1. august 2017 av Elefantmesteren 1 Lenke til kommentar
Ruterknekt Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Mangfold-agentene vil bare ha et strengt definert kvasi-mangfold hvor alle andre enn hvite menn får delta. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ytringsfriheten er til fordi vi kan ikke ha demokratiske, "frie" valg uten den. Og hvorfor mener du det..? Fordi ytringsfriheten ble lovfestet rundt samtidig som at demokrati ble innført, den ble ikke lovfestet i løpet av de siste ti årene når såkalt hate speech kom i fokus. Ytringsfriheten er til fordi vi kan ikke ha demokratiske, "frie" valg uten den - fordi ytringsfriheten ble lovfestet rundt samtidig som at demokrati ble innført, den ble ikke lovfestet i løpet av de siste ti årene når såkalt hate speech kom i fokus. Alrighty then. Er ikke en tom påstand om du ikke kan motbevise det (og det kan du ikke, fordi det er sant). Allah skapte verden og vil sende deg til Valhall i form av en geit når du omkommer. Det er ikke en tom påstand om du ikke kan motbevise det, og det kan du ikke fordi det er sant. "When two parties are in a discussion and one makes a claim that the other disputes, the one who makes the claim typically has a burden of proof to justify or substantiate that claim especially when it challenges a perceived status quo.[1] Det er du som kommer med en påstand, og du som må forklare deg. https://en.wikipedia.org/wiki/Philosophical_burden_of_proof 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Mangfold-agentene vil bare ha et strengt definert kvasi-mangfold hvor alle andre enn hvite menn får delta. Men the lizard people som styrer samfunnet opprettholder kraftens balanse Luke. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Allah skapte verden og vil sende deg til Valhall i form av en geit når du omkommer. Om du klarer å få noen andre til å si det samme, så har dere startet en ny religion. Dog kan den trenge litt mer kjøtt på beinet. "When two parties are in a discussion and one makes a claim that the other disputes, the one who makes the claim typically has a burden of proof to justify or substantiate that claim especially when it challenges a perceived status quo. Fortell meg, nøyaktig hva er det folk liker med "mangfold"? Vanligvis kan man ikke få noe svar, annet enn "muh kebab". Mange av de som er for "mangfold", ihvertfall her på internett, er også samme typene som sammenligner kritikk/mislik av islamsk kultur med hat og ondskap, fordi de selv er 100% på islam sin side og kan ikke se noe feil med kulturen. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Allah skapte verden og vil sende deg til Valhall i form av en geit når du omkommer. Om du klarer å få noen andre til å si det samme, så har dere startet en ny religion. Dog kan den trenge litt mer kjøtt på beinet. "When two parties are in a discussion and one makes a claim that the other disputes, the one who makes the claim typically has a burden of proof to justify or substantiate that claim especially when it challenges a perceived status quo. Fortell meg, nøyaktig hva er det folk liker med "mangfold"? Vanligvis kan man ikke få noe svar, annet enn "muh kebab". Mange av de som er for "mangfold", ihvertfall her på internett, er også samme typene som sammenligner kritikk/mislik av islamsk kultur med hat og ondskap, fordi de selv er 100% på islam sin side og kan ikke se noe feil med kulturen. Joda det kan vel bli en religion, men du kan ikke motbevise det så da er det sant eller hva? Dine ord. Ser at du nå ikke vil svare for deg og vrir det i stede over på meg, men greit nok Jeg misliker så å si alle religioner med noen få unntak som jeg ikke bryr meg stort om, men de abrahamiske med islam i spissen er religionene jeg desidert misliker mest. Islam er så konservativ, bastant, truende, kvinne undertrykkende, legning fiendtlig og selv promoterende at den lett konsumerer livet til vanskeligstilte, og de er det mange av i land der det er svak utdanning og enorme forskjeller mellom fattig og rik, med borgerkrig og internasjonal oljekrig. Islamsk kultur vet jeg ikke helt hva er, hva tenker du spesifikt på? Det er mye av den arabiske kulturen som derimot er herlig, blant annet maten og musikken. Nøyaktig hva jeg liker med mangfold? Tja, jeg liker variasjon og misliker fordommer, jeg synes folk skal dømmes etter deres handlinger og ikke basert på nasjonalitet, religiøs tilhørighet eller hudfarge. Det handler vel i det store og hele i å klare å se variasjoner i stede for å overgeneralisere alt i et sort-hvit, oss-dem syn. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Joda det kan vel bli en religion, men du kan ikke motbevise det så da er det sant eller hva? Dine ord. Bortsett fra at det ikke er mine ord. Ser at du nå ikke vil svare for deg og vrir det i stede over på meg Bortsett fra at jeg nettopp svarte for meg? Islamsk kultur vet jeg ikke helt hva er, hva tenker du spesifikt på? Det inkluderer alt som er feil med islamske samfunn, et catch-all uttrykk. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Og påpekt ironien i at nynazistene vil bevare "norsk kultur". Akkurat som om nazismen har sitt utspring fra Gjøvik? Hvor er ironien? Nasjonal sosialisme refererer da til den nasjonen man er i, ikke hvor ideologien ble funnet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå