Mathias Klingenberg Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 «Nåtidens mest berømte astronaut» var helt avhengig av høyteknologi for å overleve. Disse tre tingene lærte han av det Lenke til kommentar
Harald Skreppedal Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ble foredraget i Trondheim filmet? Link? Lenke til kommentar
Mathias Klingenberg Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Ble foredraget i Trondheim filmet? Link? Hei! Jeg har spurt Technoport om dette. Hadfield hadde avtale om at fordraget han holdt ikke kunne filmes og deles, så det eksisterer nok dessverre ikke noe opptak av dette. Vennlig hilsen Mathias Klingenberg Journalist i Teknisk Ukeblad (redigert etter tilbakemelding fra Technoport) Endret 1. august 2017 av Mathias Klingenberg Lenke til kommentar
hakontdal Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Stussa litt på setninga "alle simulatorer er feil". Kanskje dei gjer eller har feil, men at simulatorane _er_ feil, høyres rart ut i mine øyrer. Dei tre mantraer handlar altså om at "alt" som kan feila, vil kunna feila. Maskiner, programvare og simuleringar vil feila. Og at dette blir framheva som viktig, handlar vel om at det er fort å gløyma det. Det er fort å ta for git, eller stola blindt på at ein maskin, ein programvare eller ei simulering vil fungera. Mennesket i universet vil også *alltid* bli øydelagd. Då gjeld det å reprodusera i tide ;-) Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Stussa litt på setninga "alle simulatorer er feil". Kanskje dei gjer eller har feil, men at simulatorane _er_ feil, høyres rart ut i mine øyrer.[...]) Alt ingeniører gjør er feil, alltid, men vi prøver å ha kontroll på hvor mye det er feil og i hvilken retning feilen ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå