AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Hei! 20åring som har drevet aktivt med styrkeløft og kampsport som har klart å dratt på seg prolaps! Jeg har vært hos en del behandlere men de fleste er pengegriske og bryr seg mer om valutta enn min helse. Videre lurer jeg på om noen har GOD erfaring med noen kiropraktorer/ fysio som virkelig gir resultater, og vil hjelpe deg? Slitt med disse spertene i snart 8 måneder, og har gått utover alt fra fysisk aktivitet til det sosiale livet.... Takk for svar Anonymous poster hash: b58e8...f26 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Sjekk ut treningogrehab.no Han var aktiv her på forumet tidligere og hjalp til med diverse spørsmål relatert til kropp og smerter. I følge ham selv hadde han over 90% suksessrate med behandling av prolaps. Det sagt, ble han tidvis møtt med kritikk for metoder og konklusjoner av andre forumbrukere her inne. Jeg har ingen erfaring med ham annet enn forumet. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Kontakt ditt nærmeste sykehus og hør hvilke tilbud de har for rygg. Her jeg jobber har vi noe som kalles tverrfaglig ryggpoliklinikk, som har kun forskningsbasert behandling, det som virker over tid. Mange private behandlinger som koster skjorta gir deg gjerne lindring der og da, som kan være vel og bra et par ganger, men over tid må det mer til. Det er i hovedsak trening som er "reparasjonsmetoden", både styrketrening, tøying og lett cardio. Men du får oppleve en litt annen styrketrening enn du gjerne er vant med. Jeg har selv trent styrke og kampsport siden jeg var 12, men har fått noen øyeåpnere her. Håper du finner noe som tar problemet på alvor og består av flere ulike fagfelt. Jeg har mer tro på det enn at en kiropraktor, en naprapat eller annet skal kunne fikse problemet. Kun i svært sjeldne tilfeller opererer man prolaps nå lenger. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 Kontakt ditt nærmeste sykehus og hør hvilke tilbud de har for rygg. Her jeg jobber har vi noe som kalles tverrfaglig ryggpoliklinikk, som har kun forskningsbasert behandling, det som virker over tid. Mange private behandlinger som koster skjorta gir deg gjerne lindring der og da, som kan være vel og bra et par ganger, men over tid må det mer til. Det er i hovedsak trening som er "reparasjonsmetoden", både styrketrening, tøying og lett cardio. Men du får oppleve en litt annen styrketrening enn du gjerne er vant med. Jeg har selv trent styrke og kampsport siden jeg var 12, men har fått noen øyeåpnere her. Håper du finner noe som tar problemet på alvor og består av flere ulike fagfelt. Jeg har mer tro på det enn at en kiropraktor, en naprapat eller annet skal kunne fikse problemet. Kun i svært sjeldne tilfeller opererer man prolaps nå lenger. Hei, leste litt om poliklinikk, videre var det noen trekk jeg ikke skjønte. SKal man bo på sykehuset? Og ossen fungerer rehab fasen? Litt vanskelig å være avhengig av noe slikt mtp at universitetet startere snart, ol, men må til ryggen har vært rimelig ubehaglig og vond i nærmere 1 år nå... Anonymous poster hash: b58e8...f26 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Poliklinikk er ren dagbehandling. Du kommer til sykehuset, gjør det du skal og reiser igjen. Rehab-fasen er å møte til jevnlige treninger og behandlinger. Ofte er behandlingstimen det samme. Det kan være trening, tøying, men også en time der behandler (fysioterapeut, manuellterapeut, i noen tilfeller kan man få psykolog) går gjennom tester, trykkpunkter, lindring osv. Det fine med tverrfaglig er nettopp variasjonen, man gjør det man ser mest effektivt den dagen eller perioden og diskuterer litt av løpet videre. Behandler kan også variere, alt etter hva man vil gjøre og oppnå den dagen. Hadde treningsskade i ryggen selv, mens jeg var avhengig av lange dager på lesesalen, heldigvis forbigående på 3-4 mnder. Men det var ikke enkelt nei. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå