Gå til innhold

Kjølingsvässer

Anbefalte innlegg

Bare funderte på hva dere anbefaler mest av destilert vann eller kjølingsveske. Fordeler og ulemper som fks at destilert vann kan du tilsette fine farger fra mircoplex, mens kjølingsveske er allerede fargelagt osv....hva har den beste kjøle effekten....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm...stemmer nok det....dret meg litt ut tror jeg....har man det ikke i bil da (kjøleveske) eller er det nok en kortslutning hos meg som er ute å går :blush:?

Hva med spylerveske`? hehe...lukter riktignokk helt grusomt...men fargen er kul...og den utvikler jo heller ikke bakterier...hm....hva er ph`en på den..er den etsende...dette må testes ut! :wow:

edit: skrivefeil

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Hehe...heeelt klart en missforståelse..

Uansett....var ute i garasjen og så på spylerveske (for fargen) og skuffelsen var stor. Tok med meg en pipett og noen små glass som jeg fylte opp med de tre forksjellige merkene jeg hadde. Det viste seg at den stilige blåfargen ikke var så sørlig blå allikevell tatt i nærmere øyesyn. Mer sånn "bassengblå" hvis dere skjønner hva jeg mener med det. Nedttur! :angry: Opptur: Den viste seg at den ikke luktet like ille som forventet! :roll:

Fikk ikke skjekket Ph på den men det hele virker så skeptisk at jeg trooor jeg lar være å helle den oppi mitt vannkjølingsannlegg. Det stod riktignokk at den var meget skånsom mot metall (radioatoren og kjøleblokkene) og gummi generelt (slangene) så bekymring for etsing innenifra er egentlig ikke en faktor. En ting man skal være obs på derimot er det faktum at den inneholder store mengder etanol og propanol som vil si at i en uutbalndet spylerveske er den direkte BRANNFARLIG! Neppe en meget god egenskap inni en pc. :wow:

Men om mulig det viktigste feilen ved denne nesten blå vesken er designet for å ikke å "frostsprenge". Dvs at hele greia er designet til å ikke ta opp varme og er vil ikke ned i lave temperaturer som igjen vil si at du trøkke hele radiatoren inn i en fryser eller noe får en decent temp.!

Med andre ord....jeg dret meg ut :laugh: og vi kan alle konkuldere med at spylerveske er overhodet ikke egnet inni et vannkjølingsannlegg (selv om den har en tøff farge..) :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...