Prnkstr Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Bare funderte på hva dere anbefaler mest av destilert vann eller kjølingsveske. Fordeler og ulemper som fks at destilert vann kan du tilsette fine farger fra mircoplex, mens kjølingsveske er allerede fargelagt osv....hva har den beste kjøle effekten.... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Vann har den beste kjøleeffekten! Kjølevæske(tenker du på den som blir brukt i industrien på deriemaskiner og slikt?) har den evnen at den smører og forhindrer rust, men den kjøler litt dårligere enn vann.. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Hm...stemmer nok det....dret meg litt ut tror jeg....har man det ikke i bil da (kjøleveske) eller er det nok en kortslutning hos meg som er ute å går ? Hva med spylerveske`? hehe...lukter riktignokk helt grusomt...men fargen er kul...og den utvikler jo heller ikke bakterier...hm....hva er ph`en på den..er den etsende...dette må testes ut! edit: skrivefeil Endret 7. desember 2003 av Prnkstr Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Øh.. Trur du har misforstått.. Du skal bruke både destillert vatn OG 10% frostvæske. Ikkje berre ein av delene. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hehe...heeelt klart en missforståelse.. Uansett....var ute i garasjen og så på spylerveske (for fargen) og skuffelsen var stor. Tok med meg en pipett og noen små glass som jeg fylte opp med de tre forksjellige merkene jeg hadde. Det viste seg at den stilige blåfargen ikke var så sørlig blå allikevell tatt i nærmere øyesyn. Mer sånn "bassengblå" hvis dere skjønner hva jeg mener med det. Nedttur! Opptur: Den viste seg at den ikke luktet like ille som forventet! Fikk ikke skjekket Ph på den men det hele virker så skeptisk at jeg trooor jeg lar være å helle den oppi mitt vannkjølingsannlegg. Det stod riktignokk at den var meget skånsom mot metall (radioatoren og kjøleblokkene) og gummi generelt (slangene) så bekymring for etsing innenifra er egentlig ikke en faktor. En ting man skal være obs på derimot er det faktum at den inneholder store mengder etanol og propanol som vil si at i en uutbalndet spylerveske er den direkte BRANNFARLIG! Neppe en meget god egenskap inni en pc. Men om mulig det viktigste feilen ved denne nesten blå vesken er designet for å ikke å "frostsprenge". Dvs at hele greia er designet til å ikke ta opp varme og er vil ikke ned i lave temperaturer som igjen vil si at du trøkke hele radiatoren inn i en fryser eller noe får en decent temp.! Med andre ord....jeg dret meg ut og vi kan alle konkuldere med at spylerveske er overhodet ikke egnet inni et vannkjølingsannlegg (selv om den har en tøff farge..) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hm, frostvæske kansje? vinduspylervæske lukter jo j***i. har 10% frostvæske og 5 dråper uv tilsettning i mitt vann jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå