AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Alle forfedrene våre fikk barn. Vi er reproduksjonsmaskiner. Meningen med livet er å reprodusere. At ikke alle lykkes med å forplante seg er naturlig, men hvordan er det mulig at noen velger å ikke få barn? Har noe rett og slett kortsluttet i hjernen? Anonymous poster hash: b5fe7...2e9 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Noen føler de ikke er klar for ansvaret å ha barn, noen føler det er viktigere med karriere, i noen deler av verden har man rettes ikke nok ressuser for å kunne ha barn.. Og hvis meningen med livet var å reprodusere seg ville trolig ikke døden ha eksistert... Solsystemet har en levetid, det vil dø, universet vil på ett eller annet tidspunkt også dø helt ut.. (Utifra det vi forstår og vet i dag) Jeg tror meningen med livet, er å leve det.. Ikke nødvendigvis reprodusere seg selv... 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Jeg kunne ikke tenke meg å ha barn. Er ingenting med det som frister. Hver gang jeg må ha med barn å gjøre styrkes min motivasjon for å ikke få barn. Jeg har ikke valgt å komme til denne verden på eget initiativ, så når jeg først er her, kommer jeg til å gjøre det jeg selv ønsker, ikke hva som er "sosialt" riktig. Jeg vil leve mitt liv slik jeg selv ønsker det, og det innebærer ikke barn. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 noen føler det er viktigere med karriere Ja, men spørsmålet er hvorfor. Jeg synes ikke dette forklarer hvordan det er mulig å synes at karriere er viktigere enn barn, når vi vet at vi er reproduksjonsmaskiner. Vi er laget for å reprodusere, ikke for å gjøre karriere. Karriere er et middel for å reprodusere, ikke omvendt. Anonymous poster hash: b5fe7...2e9 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 (endret) noen føler det er viktigere med karriere Ja, men spørsmålet er hvorfor. Jeg synes ikke dette forklarer hvordan det er mulig å synes at karriere er viktigere enn barn, når vi vet at vi er reproduksjonsmaskiner. Vi er laget for å reprodusere, ikke for å gjøre karriere. Karriere er et middel for å reprodusere, ikke omvendt. Anonymous poster hash: b5fe7...2e9 Vi er ikke reproduksjonsmaskiner, noen er født homofile og noen er også født sterile... Endret 31. juli 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Vi er ikke laget for noe som helst. (Det forutsetter at noen laget oss.) Vi er et resultat av evolusjon, og har lykkes som art ikke fordi vi forplanter oss, men fordi vi har intelligens nok til å maksimere tilværelsen også utenom forplantning, fødsel og død. Og den intelligensen kan godt være sterkere enn eventuelle naturlige drifter. Geir 3 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 De som ikke vil ha barn er noen egoister - mener noen. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ja, men spørsmålet er hvorfor. Det er vel en beslutning hver enkelt tar, sikkert av varierende grunner. Nå er jo overbefolkning en av vår tids store problemer, så egentlig burde vi alle applaudere de som velger å ikke få barn, å håpe flere tar det valget. Når det kommer til det virkelig store bildet, er vel ingenting mindre egoistisk enn å velge å ikke få barn. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Er det ikke nok mennesker på jorda? Jeg vil ikke sette barn til denne verden. Det er et valg jeg har tatt og står ved! Noen sier at det er egoistisk å ikke få barn, jeg mener kanskje det motsatte i mange tilfeller. Det er ikke alle gener som bør gå i arv. Til TS: Ved å stille slike spørsmål, så kan du virke litt enkel i hodet ditt... Jeg sier ikke du er det, bare at du stiller deg i et lys der du kan virke slik på andre. Lykke til med å bli litt klokere! Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg ønsker ikke barn per i dag, men er åpen for at jeg kan komme til å ønske det om 10 år. Har for mye annet jeg har lyst å gjøre før den tid. Selvsagt er det egoistisk av meg å ikke skulle videreføre mine fantastiske gener og talenter, så jeg bør vel reprodusere en gang i fremtiden. Eventuelt bli sæddonor. Dessverre er det slik at de som helst ikke skulle formert seg er de som kn**ler mest, mens de som burde formere seg ikke gjør det. Lenke til kommentar
Frankly Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Det kan være et helt rasjonelt og fornuftig valg å ikke få barn hvis en f.eks. ønsker å leve et liv som ikke er forenelig med dette. All respekt for det. Å få barn får så store konsekvenser for livet videre, at en ideelt sett bør være motivert for dette i utgangspunktet, ikke minst for barnets del. Noe annet er at en kan bli motivert hvis graviditeten f. eks. kommer tidligere enn planlagt og en bare må snu litt om på rekkefølgen i det ønskede livsløpet for å bli klar for å ta imot det. Det lar seg ofte gjøre med litt smidighet, og når barnet først er kommet, kunne en ofte ikke tenke seg et liv uten det. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 noen føler det er viktigere med karriere Ja, men spørsmålet er hvorfor. Jeg synes ikke dette forklarer hvordan det er mulig å synes at karriere er viktigere enn barn, når vi vet at vi er reproduksjonsmaskiner. Vi er laget for å reprodusere, ikke for å gjøre karriere. Karriere er et middel for å reprodusere, ikke omvendt. Anonymous poster hash: b5fe7...2e9 Det er vi ikke. Som religiøse fanatikere skjønner heller ikke du ar vi er forskjellige, vi har ulike mål i livet. Mange legger også mer krefter og stiller høyere krav til det å bringe liv inn i verden, mens noen syns det er like greit å gå de tidlig i tenårene da de "er så søte". Meningen med livet vet du heller ikke, det er individuelt for hver eneste person. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Jeg velger å ikke få barn fordi jeg hater menneskeheten. Greia er at før nå nylig så var ikke det å få barn et valg. Det var noe som skjedde som en konsekvens av sex. Kvinner hadde ikke noe valg. De ble enten giftet bort eller voldtatt. Ofte to sider av samme sak, bare en juridisk distinksjon. Feminisme og prevansjon har desimert fødselsratene i vestlige land og vil om kort tid gjøre det samme i resten av verden med unntak av Afrika. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Vi kan holde oss til eksisterende tråd om emnet, som nevnt i post #3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg