AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Har grublet på dette i det siste, i lys av at det ble diskusjon rundt det etter at Chester Bennington tok livet av seg, og at mitt eget liv er på førsteklasse i retning rennesteinen.Er selvmord virkelig feigt? De aller fleste av de jeg har diskutert dette med tidligere (venner og familie) mener det er en egoistisk handling fordi man sårer alle som sitter igjen. Selv mener jeg dette argumentet faller på sin egen urimelighet, for er det ikke minst like egoistisk å "tvinge" noen til å holde seg i live mot sin vilje bare fordi andre vil bli såret hvis det skjer? Spesielt i tilfeller der den som vurderer det allerede har isolert seg i flere år, og bare har sporadisk og overfladisk kontakt med familie og venner.Tanker? Anonymous poster hash: 0db78...2cc 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Gjennom dialog med NSFF, Nasjonalt senter for selvmordsforskning og -forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette. Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS. Kriseinformasjon i nødstilfelleKrisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 22 40 00 40 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til søndag 18:30-22:30)Akutt selvmordsfare? Ring 113Legevakt: 116 117 Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg