VRK18 Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Hva er maks akseptabel - inntektsskatt - moms - kapitalgevinstskatt Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Hva legger du i akseptabelt?Hva man ønsker, eller at om det blir over grensen så flytter man? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Hvis de tar 50% av pengene dine når du tjener de, og 50% av pengene dine når du bruker de som allerede har blitt skatta, hvordan tar de ikke største delen av kaka? Der tar de jo ~75% av pengene dine. For ikke å snakke om arbeideravgiftene arbeidsgiveren må betale til staten for å få lov å ha deg i jobb. 6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Hvis de tar 50% av pengene dine når du tjener de, og 50% av pengene dine når du bruker de som allerede har blitt skatta, hvordan tar de ikke største delen av kaka? Der tar de jo ~75% av pengene dine. For ikke å snakke om arbeideravgiftene arbeidsgiveren må betale til staten for å få lov å ha deg i jobb. Jeg oppfattet nivåene som individuelle. Feks at 50% skatt på inntekt er det maksimale man kan godta, uavhengig av de andre skattene. Men om alle er opp mot maks blir det samlet for mye. AtW 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Hvis de tar 50% av pengene dine når du tjener de, og 50% av pengene dine når du bruker de som allerede har blitt skatta, hvordan tar de ikke største delen av kaka? Der tar de jo ~75% av pengene dine. For ikke å snakke om arbeideravgiftene arbeidsgiveren må betale til staten for å få lov å ha deg i jobb. Jeg oppfattet nivåene som individuelle. Feks at 50% skatt på inntekt er det maksimale man kan godta, uavhengig av de andre skattene. Men om alle er opp mot maks blir det samlet for mye. AtW Så 50% av inntekt, 50% for å få lov å bo et sted 50% ved kjøp av varer er greit da? Så lenge det ikke er 51% på noen av de? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Hvis de tar 50% av pengene dine når du tjener de, og 50% av pengene dine når du bruker de som allerede har blitt skatta, hvordan tar de ikke største delen av kaka? Der tar de jo ~75% av pengene dine. For ikke å snakke om arbeideravgiftene arbeidsgiveren må betale til staten for å få lov å ha deg i jobb. Jeg oppfattet nivåene som individuelle. Feks at 50% skatt på inntekt er det maksimale man kan godta, uavhengig av de andre skattene. Men om alle er opp mot maks blir det samlet for mye. AtW Så 50% av inntekt, 50% for å få lov å bo et sted 50% ved kjøp av varer er greit da? Så lenge det ikke er 51% på noen av de? Det er det motsatte av det jeg sa. AtW 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Moms er ikke skatt men avgift. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 For meg så handler det ikke mest om %-skatt, det handler mer om hvordan de blir brukt. 75% er greit det så lenge man har råd til det man har lyst til og trenger i forhold til lønnsnivået, men man må få noe igjen for pengene som gjør at man faktisk synes det er greit. De fleste jeg vet som klager på skatten klager ikke fordi de har dårlig råd, de klager på alle milliardene som blir brukt til ting som ikke gir mening. F.eks. alle pengene som skal gå til å hjelpe fattige i andre land som bare settes inn på kontoen til et suppehue og blir brukt på helt andre ting enn det de er ment for. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) 0% er akseptabelt, noe høyere er slaveri. Kun selskaper bør skattlegges, ikke mennesker. Mennesker er en ressurs og skatt på inntekt tilsier at mennesker er en byrde. Endret 1. august 2017 av BadCat 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Moms er ikke skatt men avgift. Og poenget ditt er? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Moms er ikke skatt men avgift. Og poenget ditt er? Les topicen en gang til.. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Moms er ikke skatt men avgift. Og poenget ditt er? Les topicen en gang til.. Jeg vet hva topicen er. Jeg spør deg, hva poenget ditt var. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Vel, i ditt scenario ender du opp med 75% i skatt - før alskens andre avgifter... Jeg sier 10-15% netto, tops - mest fordi det ville vært Himmelen målt mot dagens system. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Soseks: Skal du kun være en forbruker hele livet? Har du ingen planer om å starte ei bedrift eller investere? Driver du ingen form for konstruktiv aktivitet som krever at du anskaffer kostbart utstyr til en langt høyere kostnad enn de smulene som er til overs etter en normal livsførsel? Hvis du gir fra deg deg dine verdier så du ikke har midler til annet enn hverdagslig forbruk får du ikke mulighet til å gjøre noe konstruktivt i løpet av livet. Endret 1. august 2017 av BadCat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Soseks: Skal du kun være en forbruker hele livet? Har du ingen planer om å starte ei bedrift eller investere? Driver du ingen form for konstruktiv aktivitet som krever at du anskaffer kostbart utstyr til en langt høyere kostnad enn de smulene som er til overs etter en normal livsførsel? Hvis du gir fra deg deg dine verdier så du ikke har midler til annet enn hverdagslig forbruk får du ikke mulighet til å gjøre noe konstruktivt i løpet av livet. Er det noen jeg ikke hører på når det gjelder "konstruktive investeringer" så er det deg. Det er feks ikke spesielt konstruktivt å satse alle oppsparte midler på oddsen. AtW 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Soseks: Skal du kun være en forbruker hele livet? Har du ingen planer om å starte ei bedrift eller investere? Driver du ingen form for konstruktiv aktivitet som krever at du anskaffer kostbart utstyr til en langt høyere kostnad enn de smulene som er til overs etter en normal livsførsel? Hvis du gir fra deg deg dine verdier så du ikke har midler til annet enn hverdagslig forbruk får du ikke mulighet til å gjøre noe konstruktivt i løpet av livet. "75% er greit det så lenge man har råd til det man har lyst til...", om du har lyst til å investere og starte egen bedrift så har du råd til det i forhold til inntektsnivået, er jo utgangspunktet for setningen. Ellers viser det seg at skattenivå ikke har noe direkte sammenheng med investeringer og oppstart av bedrifter. Selv om alle rikingene med millioner sitter å klager over at de hadde skapt så mange nye jobber om de bare slapp å skatte av millionene sine. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Soseks: Skal du kun være en forbruker hele livet? Har du ingen planer om å starte ei bedrift eller investere? Driver du ingen form for konstruktiv aktivitet som krever at du anskaffer kostbart utstyr til en langt høyere kostnad enn de smulene som er til overs etter en normal livsførsel? Hvis du gir fra deg deg dine verdier så du ikke har midler til annet enn hverdagslig forbruk får du ikke mulighet til å gjøre noe konstruktivt i løpet av livet. Er det noen jeg ikke hører på når det gjelder "konstruktive investeringer" så er det deg. Det er feks ikke spesielt konstruktivt å satse alle oppsparte midler på oddsen. AtW Vi kommer aldri til å se fremgang i et land om ingen borgere har mulighet eller råd til å gjøre dumme investeringer. De fleste feiler, men det er også der de som lykkes kommer ifra. De som skaper verdier og arbeidsplasser. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 -50 -50 -50 Når staten tar størstedelen av kaka er grensen nådd for meg. Hvis de tar 50% av pengene dine når du tjener de, og 50% av pengene dine når du bruker de som allerede har blitt skatta, hvordan tar de ikke største delen av kaka? Der tar de jo ~75% av pengene dine. For ikke å snakke om arbeideravgiftene arbeidsgiveren må betale til staten for å få lov å ha deg i jobb. Ja, enig. Så hvis inntektsskatten er 50% så er det uakseptabelt med moms i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå