Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ja, så slutt å bry deg om nasjonen, innse at du er et individ og konsentrer deg om det. Føler du deg utilfreds med hvor du er kan du ta resursene dine og dra et annet sted du har lyst, forlat dette landet du ikke engang liker. Ja, for all del, om man er misfornøyd med tingenes tilstand i sitt eget land skal man iallefall ikke diskutere dette eller ta det opp, da skal man flytte ifølge de "smarte" debattantene. Sier ikke at dere ikke får lov å diskutere det. Men jeg vet dere ikke kommer noen vei med det, det vil ikke endre situasjonen, og det er strengt talt ikke stort dere kan gjøre for å endre den. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Sier ikke at dere ikke får lov å diskutere det. Men jeg vet dere ikke kommer noen vei med det, det vil ikke endre situasjonen, og det er strengt talt ikke stort dere kan gjøre for å endre den. Hvis det er holdningen så vil vi nok sannsynligvis og uheldigvis ende opp med en ny Hitlertype både i Norge og andre Europeiske land. Selvsagt er det ting vi kan gjøre, vi kan sende asylsøkere hjem når landene deres er trygge. Vi kan hjelpe og betale tredjeland (Libanon driter vi i, Tyrkia driter vi i, Jordan driter vi i, selv om disse har tatt klart flest Syriske flyktninger). Ellers kan vi sanksjonere mot USA når de driver krigene som starter innvandringen til Europa, og fordømme USA når de driver krig i andre land, slik at vi kan unngå situasjoner som den vi nå sliter med. Angående feminisme kan vi jo forholde oss til likestilling heller enn å akseptere at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn og at menn skal diskrimineres mot. Likestillingskampen er over for lenge siden, men slike folk blir aldri fornøyde, de vil kun ha fordeler. Det er feminist ekstremister, og de bør vi ikke høre på akkurat som vi ikke bør la mannssjåvinister styre kjønnspolitikken heller. Men i våre land er vi så dumme at vi aldri setter begrensninger og aldri forholder oss til moderasjon. Vi har blitt ekstremistiske samfunn, i tillegg til svært polarisert. Splitt og hersk. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Sier ikke at dere ikke får lov å diskutere det. Men jeg vet dere ikke kommer noen vei med det, det vil ikke endre situasjonen, og det er strengt talt ikke stort dere kan gjøre for å endre den. Hvis det er holdningen så vil vi nok sannsynligvis og uheldigvis ende opp med en ny Hitlertype både i Norge og andre Europeiske land. Selvsagt er det ting vi kan gjøre, vi kan sende asylsøkere hjem når landene deres er trygge. Vi kan hjelpe og betale tredjeland (Libanon driter vi i, Tyrkia driter vi i, Jordan driter vi i, selv om disse har tatt klart flest Syriske flyktninger). Ellers kan vi sanksjonere mot USA når de driver krigene som starter innvandringen til Europa, og fordømme USA når de driver krig i andre land, slik at vi kan unngå situasjoner som den vi nå sliter med. Angående feminisme kan vi jo forholde oss til likestilling heller enn å akseptere at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn og at menn skal diskrimineres mot. Likestillingskampen er over for lenge siden, men slike folk blir aldri fornøyde, de vil kun ha fordeler. Det er feminist ekstremister, og de bør vi ikke høre på akkurat som vi ikke bør la mannssjåvinister styre kjønnspolitikken heller. Men i våre land er vi så dumme at vi aldri setter begrensninger og aldri forholder oss til moderasjon. Vi har blitt ekstremistiske samfunn, i tillegg til svært polarisert. Splitt og hersk. Hitler type var kanskje litt å ta inn, men ja, jeg er inneforstått med at det vil føre til et hard back-lash. Jeg vil ikke være del av det, og flytter herifra, oppfordrer alle som også er bekymret for det om å gjøre det samme. Dere har bare et liv, og det er for kort til å sløse det bort på sånn tull. Lev livet til det fulleste, dere vil kun kunne gjøre det en gang. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Hitler type var kanskje litt å ta inn, men ja, jeg er inneforstått med at det vil føre til et hard back-lash. Jeg vil ikke være del av det, og flytter herifra, oppfordrer alle som også er bekymret for det om å gjøre det samme. Dere har bare et liv, og det er for kort til å sløse det bort på sånn tull. Lev livet til det fulleste, dere vil kun kunne gjøre det en gang. Tja. Nå er jo et relativt ekstremt høyre blitt populært i Europa selv om politikken deres stort sett er dritt. Men folk har ingen alternativer om de ønsker mindre innvandring og ta tak i problemene osv. Disse folkene er neppe Hitlertyper. Men det som kan skje er at polariseringen blir ekstrem, og at folket vil lene seg mot høyre. Og når det skjer kan det veldig gjerne hende ting har gått altfor langt med hippipolitikken, slik at en Hitlertype er det alternativet som kan samle "høyre" heller enn alle disse andre mildere variantene. Angående leve livet til det fulleste, så er ikke det noe for folk flest. Man må faktisk gjøre seg til systemslave for å ha en plass å bo. Boligprisene er oppjustert til det ekstreme i nesten hele verden, noe som gjør at frihet er umulig for 96% av folk, selv i de "rikeste" landene. Selv er verdiløst plott land koster jo mange hundretusen kroner. Skal man ha noe brukelig må man ut med enorme summer. For ikke lenge siden var det faktisk status å være millionær. Idag er en million ingenting. Man kan ikke engang kjøpe seg et lite område nyttig land for den prisen. Og kan man det kan man heller ikke gjøre med det som man vil, det er staten som dikterer hva man kan eller ikke kan. Men jada, en slave kan sikkert nyte livet under den delen av tiden når han ikke må slave for finans og banksystemet for å betale for sin latterlig prisede bolig. Det er nok derfor folk "nyter livet" ved å drikke seg dritings for å glemme hvor depressiv tilværelsen faktisk er og hvor kjip og jævlig hverdagen er som slave. Har du et annet forslag som fungerer for et flertall av folk for å "nyte livet" som du sier, er det bare å fremføre dette. Men folk flest vil nok si at frihet er en nødvendighet for å kunne nyte livet, og slaver, de er ikke fri. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Vil vell tro dette går betydelig mer utover kvinnene som opplever større utrygghet og en innvandring som truer vellferdsstaten, som kvinner tross alt er mye mer avhengig av enn menn. Hvorvidt det er bra for psyken at flere venter lenger med å få barn eller slå seg til ro spørs vell også så tror ikke vi skal late som om det konsekvent er menn som sitter igjen med en dårlig deal. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Det finnes vel stater(instutisjoner), bestående av en gruppe/flere grupper av mennesker(ofte med menn i overtall) som samarbeider om å styre samfunnet/fordele godene? Tror du de mennene diskriminerer mot kvinner på noen som helst måte? Sorry, jeg har sympati med menn som sloss mot urettferdighet, og kvinner som sloss mot det samme. Barnefordeling, samvær, antatt skyldfordeling osv. er saker hvor dagens og gårsdagens politikere har satt opp mannen til å tape. Om du har sympatier for saken så krever jeg ikke mer. Vi ønsker bare en diskusjon med lovgivere. Men det er et resultat av nettopp kjønnskampen. Den ender bare med tapere, og at mange av dem i dag er menn gjør det ikke mer fornuftig med flere omganger i den kampen. Det er ikke en kjønnskamp, for feminisme er ikke lik kvinner, det er heller en ideologi på grensen til en religion og om feminismen taper så vil veldig få felle noen som helst tårer for det. I den grad noen sloss for retten til å bestemme over eget liv og kropp under kjønnsnøytrale lover, så har de min støtte. Den som har trylleformelen for å "nullstille" hele skiten kunne endog få min stemme. Krever ikke mer, handling sier mer en ord. Og motsatt, siden folk har skal ha rett til å bestemme over eget liv så må de ha rett til å være feminister eller "mannsaktivister" (har det noen navn på norsk?) så mye de vil. Men de har ikke krav på min støtte, og de burde ikke ha krav på støtte i lovverket heller. Jeg foretrekker at en psykiater gir diagnosen feminist i stedet for at personen selv sier at den er det, selvdiagonsering fungerer sjelden og medisineringen ville være en dose av det virkelige livet. /joke Når det gjelder "mannsaktivister" så foretrekker jeg "mennsrett aktivist/ forespråker" eller "menneskerettsforkjemper", for det er ikke lov å kupere en hund men det er lov å omskjære en gutt som er noen dager gammel. Det er ikke snakk om å ta ifra kvinner i fra noen rettigheter, men å gi rettigheter til menn. Jeg selv bestemte meg for å lytte til MRAs og bestemme om jeg var enig eller uenig med hva de sa for ca. ett år siden og hvis jeg var enig i mer en fem punkter på listen over saker de sloss for så ville jeg kalle meg selv en MRA. Så er ikke livet og tilværelsen rettferdig, og ikke helt kjønnsnøytralt. Men det er ikke primært en ideologisk kamp. Jeg vet så godt at livet ikke er rettferdig, og vi er realister og vet at vi aldrig kommer til å komme til ett kjønnnsnøytralt lovverk. Og det er en kamp mot en ideologi som sitter ved makten selv om de hevder å være "underdog". Edit: Skal gjerne se litt på The Red Pill. Geir Gjør det, jeg ønsker ikke mer en det. Edit: Cassie Jaye har en youtube kanal som hun legger ut ting som ikke nådde det ferdige produktet, samt flere interjuv Endret 2. august 2017 av DjSlayer Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Det finnes vel stater(instutisjoner), bestående av en gruppe/flere grupper av mennesker(ofte med menn i overtall) som samarbeider om å styre samfunnet/fordele godene?Tror du de mennene diskriminerer mot kvinner på noen som helst måte? Kvinner er mer verdifulle! Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Det finnes vel stater(instutisjoner), bestående av en gruppe/flere grupper av mennesker(ofte med menn i overtall) som samarbeider om å styre samfunnet/fordele godene?Tror du de mennene diskriminerer mot kvinner på noen som helst måte? Kvinner er mer verdifulle! Jeg forstår ikke hvordan dette kan være ett svar på mitt spørsmål, og jeg vil nesten benekte dette og si at kvinner og menn er like verdifulle, men på hver sin måte. Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Kvinner er mer verdifulle!Jeg forstår ikke hvordan dette kan være ett svar på mitt spørsmål, og jeg vil nesten benekte dette og si at kvinner og menn er like verdifulle, men på hver sin måte. Menn med makt diskriminerer ikke kvinner generelt sett mer enn de diskriminerer menn. Endret 2. august 2017 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Samfunnet har utviklet seg i klart negativ retning på noen områder, men jeg gidder ikke å bruke tid på noe jeg ikke kan gjøre noe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå