Gå til innhold

Roote Huawei honor 7

Anbefalte innlegg

Har en ny Huawei honor 7 liggende som eg vil prøve å roote. Har aldri gjort detter før så håpet her var litt hjelp å finne.

Noken som har prøvd det med denne telefonen før?

Er det vanlig å få til vipps og nettbank når telefonen er rootet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.

Vipps virker ikke med root.

Du finner alt du lurer på her:

https://forum.xda-developers.com/honor-7

Feil, Vipps fungerer utmerket med root men du må bruke appen "Hide my root" eller rootcloack for å gjemme rooten fra Vipps

Vil dette funke med alle apper?

Valget står mellom å beholde min H7 eller selge den og kjøpe meg en mobil eg er fornøgd med uten root. Er det vanskelig å roote eller vil en heilt middels god fyr på data klare det fint?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt god og skjønner ikke teknologien bak rootign selv, eneste jeg vet er at det funker :p Haha. Hide my root funker for nesten alle apper jeg har kommet over utenom snapchat. Men hvis du har snapchat innstallert og logget inn, deretter rooter burde dette gå fint. Hvis du derimot innstallerer en custom rom (Lineage OS, cyanogenmod etc vil mange av appene ikke funke selv med en tjeneste som gjemmer root.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så viss man rooter og trenger en app etterpå som ikkje funker med hide my root så er man fucked?

Er unrooting mulig?

Det er mulig.

Og nei, du er ikke fucked. Du kan kopiere appdataene til feks snapchat fra en annen enhet og overføre til din nye enhet etter at root er innstallert

Lenke til kommentar

Testa Hide My Root på min telefon nå, og kan bekrefte at Vipps fungerer nå.

Snapchat må du passe på å være pålogget på, så tar du en backup med Titaniun Backup. Så har du en installasjon av snapchat som er ferdig innlogget og kan brukes på roota enheter.

Lenke til kommentar

Ka mobil har du?

Snapchat må du passe på å være pålogget på, så tar du en backup med Titaniun Backup. Så har du en installasjon av snapchat som er ferdig innlogget og kan brukes på roota enheter.

Titanium backup er en app eg laster ned på telefonen før eg rooter den?

Lenke til kommentar

Ka mobil har du?

Titanium backup er en app eg laster ned på telefonen før eg rooter den?

Har en Samsung Note 4.

Nei Titanium Backup krever root for å fungere. Den tar som navnet tilsier backup av appen din inkludert lagret data.

Snapchat nekter å logge deg inn om du har root, men har du en ferdig innlogget backup av snapchat og "installerer" den så er alt i orden.

Lenke til kommentar

Nei du rooter telefonen først, så tar du backup som du har i tilfelle du må logge inn på snapchat på nytt senere.

Så lenge du er innlogget kan du fint roote og snap vil fungere. Men logger du ut av snap får du ikke logget inn igjen.

Det er da du trenger backup.

Men ikke sikkert du trenger dette. Ikke alle typer root snapchat merker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare hyggelig.

Vil anbefale deg å gå videre enn bare rooting. Er en fin verden der ute av Custom Rom som vil gi deg masse nye funksjoner på telefonen din.

Min Note 4 har brukt ROM fra Note 5 og 7 i to år nå. Standard er bare kjedelig :p

Sjekk ut xda-developers og finn kategorien for din telefon for å se hva som kan installeres.

Lenke til kommentar

Kan absolutt null om rooting så når du snakker om en Custom Rom veit eg ikkje egentlig ka du prata om så det får vente litt :)

Ja driver å ser litt rundt på xda-developers, men er så sinnsykt mange ord og uttrykk eg ikkje kan at det er vanskelig å velge noke uten å vere usikker på om eg vil ødelegge telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...