Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg viser til min brors hjemmeside. Jeg tenkte jeg skulle ha en scroll. Tenkte noe slik: HER!!! Hvordan skal jeg gjøre det? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Kan enkel gjøres med en innebygd ramme (iframe). Ser at du bruker FrontPage. Sett inn > Innebygd ramme. Thats it. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Her tror jeg det er bedre å bruke overflow: auto istedet for iframe, for såvidt jeg vet, så kan du ikke få bakgrunnen i iframen til å være transparent, så da må du legge inn et litebilde inne i iframen osv. Mye lettere å gjøre slik: <div style="height: 300px; overflow: auto">Innhold</div> Bytt ut 300px med den høyden du vil ha. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hvis du ikke helt hang med på den der, har jeg en fulstendig kode hvor du bare trenger å bytte ut innholdet. du kan også forandre på scrollbaren.. vet ikke helt hvor jeg har den fra, lurer på om det kanskje var FuLu som tipset litt. <html> <head> <title>Overflow test</title> <style type="text/css"> <!-- body { scrollbar-face-color : #cc6600; scrollbar-highlight-color : #000000; scrollbar-3dlight-color : #FFFFFF; scrollbar-shadow-color : #FFFFFF; scrollbar-darkshadow-color : #FFFFFF; scrollbar-track-color : #FFFFFF; scrollbar-arrow-color : #FFFFFF; } --> </style> <style type="text/css"> #tabell { border: 0px; } #innhold { width: 150px; height: 200px; border: 0px; padding: 1em; overflow: auto; } </style> </head> <body> <table id="tabell"> <tr> <td><div id="innhold"> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque tincidunt, purus quis tempus lobortis, ante orci rhoncus urna, sed auctor leo urna id metus. Mauris ut lectus quis tortor convallis porttitor. Aenean dui ante, tristique ut, vestibulum id, congue sit amet, nisl. Duis leo. Quisque non ante vel nulla sodales fermentum. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Vivamus nulla massa, eleifend sit amet, adipiscing vitae, faucibus nec, lectus. Curabitur tincidunt luctus lacus. Sed porta. Suspendisse nibh sapien, suscipit non, accumsan in, aliquet eu, dui. Ut laoreet ullamcorper odio. Sed vestibulum dolor vel metus. Phasellus bibendum erat eget turpis. <p> Vestibulum ut nibh at massa volutpat blandit. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce pede. In in justo. In cursus velit nec dui. Phasellus porta arcu sodales orci. Aenean pharetra. Curabitur auctor risus eget ipsum. Aliquam tortor est, imperdiet at, condimentum nec, dignissim id, risus. Sed ac lacus ac dolor facilisis varius. Phasellus non ante nec dui facilisis ultricies. </p> </div> </td> </tr> </table> </body> </html> det er bare å bytte ut innhold, størrrelse på tabellen og kanskje scrollbaren.. Hadde gjerne vært en idè å lære seg innholdet og, altså forstå det. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Her tror jeg det er bedre å bruke overflow: auto istedet for iframe, for såvidt jeg vet, så kan du ikke få bakgrunnen i iframen til å være transparent, så da må du legge inn et litebilde inne i iframen osv. Selvfølgelig. Ikke så lett å tenke på alt så tidlig på morran. Det kunne gått, men hadde blitt vanskeligere. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Kan dere prøve å legge det inn for meg lissom.... Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Dere kan se på malen.... Klarer det ikke selv... Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Kunne noen ha hjulpet meg? Mvh. Ole Martin Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt. Korte unødvendige innlegg og "telletråder", utelukkende ment for å øke sitt totale antall poster, er uønsket. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja det var fryktelig mye spam og ulumskheter! Fortjener evig ban! omiro, SPAM koden på siden ut her, så skal jeg ordne det til deg... Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Sorry all SPAMMEN Her har du "kodene" til sida: (startsiden) <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> </head> <body> <div align="center"> <center> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="700" id="AutoNumber1" background="images/bckg.jpg" height="525"> <tr> <td width="100%"> <div align="center"> <center> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="450" id="AutoNumber2" height="300"> <tr> <td width="450" height="250" valign="top"> <h1 align="center"> <font face="Verdana"> <font color="#FFFFFF"> Kristians Web</font></font></h1> <p align="center"><font face="Verdana" color="#FFFFFF">Først og fremst vil eg ønska deg hjertelig velkommen til min hjemmeside. Her vil du finna ut kem eg er, ka eg drive med på fritidå og mye mye mer.<br> Eg håper dette besøket gjer at du tar turen innom igjen ein seinare anledning.<br> Lykke til!<br> </font><br> <font color="#FFFFFF" face="Verdana">PS: Siden blir stadig oppdatert, det kommer mer etter kvart.</font></p> <p align="left"> </td> </tr> <tr> <td width="450%" height="50"> <p align="center"><font face="Verdana" color="#FFFFFF"> <b> <font color="#FFFFFF">Index</font></b> - <a href="meg.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Om Meg</font></a> - <a href="bilder.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Bilder</font></a> - <a href="hobby.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Hobby</font></a> -<b> </b> <a href="linker.htm">Linker</a></font></td> </tr> </table> </center> </div> </td> </tr> </table> </center> </div> </body> </html> Klarer du å gjør det sånn som malen jeg la ut? ( bare beinere, det var jo bare en skisse ) Kunne du fikse det for meg Toolshed? Mvh. Ole Martin Endret 7. desember 2003 av omiro Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Sorry all SPAMMEN Her har du "kodene" til sida: (startsiden) <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> <style type="text/css"> #midten { height: 200; overflow: auto; } </style> </head> <body> <div align="center"> <center> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="700" id="AutoNumber1" background="images/bckg.jpg" height="525"> <tr> <td width="100%"> <div align="center"> <center> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="450" id="AutoNumber2" height="300"> <tr> <td width="450" height="250" valign="top"> <h1 align="center"> <font face="Verdana"> <font color="#FFFFFF"> Kristians Web</font></font></h1> <p align="center"><font face="Verdana" color="#FFFFFF"> <div id="midten">Først og fremst vil eg ønska deg hjertelig velkommen til min hjemmeside. Her vil du finna ut kem eg er, ka eg drive med på fritidå og mye mye mer.<br> Eg håper dette besøket gjer at du tar turen innom igjen ein seinare anledning.<br> Lykke til!<br> </font><br> <font color="#FFFFFF" face="Verdana">PS: Siden blir stadig oppdatert, det kommer mer etter kvart.</font></p></div> <p align="left"> </p></td> </tr> <tr> <td width="450%" height="50"> <p align="center"><font face="Verdana" color="#FFFFFF"> <b> <font color="#FFFFFF">Index</font></b> - <a href="meg.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Om Meg</font></a> - <a href="bilder.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Bilder</font></a> - <a href="hobby.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Hobby</font></a> -<b> </b> <a href="linker.htm">Linker</a></font></td> </tr> </table> </center> </div> </td> </tr> </table> </center> </div> </body> </html> Noe á la det der ihvertfall. Nå er det slik at hvis du skriver enda litt til, slik at innholdet blir mer enn 200 piksler høyt, så kommer det en scrollbar fram. Hvis du vil at denne scrollbaren skal se litt annerledes ut, kan du f.eks. putte dette inn: body { scrollbar-arrow-color: #000000; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-face-color: #000000; scrollbar-highlight-color: #ffffff; scrollbar-shadow-color: #ffffff; scrollbar-darkshadow-color: #000000; scrollbar-track-color: #000000; } Da blir det hele seende slik ut: <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> <style type="text/css"> body { scrollbar-arrow-color: #000000; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-face-color: #000000; scrollbar-highlight-color: #ffffff; scrollbar-shadow-color: #ffffff; scrollbar-darkshadow-color: #000000; scrollbar-track-color: #000000; } #midten { height: 200; overflow: auto; } </style> </head> <body> <div align="center"> <center> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="700" id="AutoNumber1" background="images/bckg.jpg" height="525"> <tr> <td width="100%"> <div align="center"> <center> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="450" id="AutoNumber2" height="300"> <tr> <td width="450" height="250" valign="top"> <h1 align="center"> <font face="Verdana"> <font color="#FFFFFF"> Kristians Web</font></font></h1> <p align="center"><font face="Verdana" color="#FFFFFF"> <div id="midten">Først og fremst vil eg ønska deg hjertelig velkommen til min hjemmeside. Her vil du finna ut kem eg er, ka eg drive med på fritidå og mye mye mer.<br> Eg håper dette besøket gjer at du tar turen innom igjen ein seinare anledning.<br> Lykke til!<br> </font><br> <font color="#FFFFFF" face="Verdana">PS: Siden blir stadig oppdatert, det kommer mer etter kvart.</font></p></div> <p align="left"> </p></td> </tr> <tr> <td width="450%" height="50"> <p align="center"><font face="Verdana" color="#FFFFFF"> <b> <font color="#FFFFFF">Index</font></b> - <a href="meg.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Om Meg</font></a> - <a href="bilder.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Bilder</font></a> - <a href="hobby.htm" style="text-decoration: none"> <font color="#FFFFFF">Hobby</font></a> -<b> </b> <a href="linker.htm">Linker</a></font></td> </tr> </table> </center> </div> </td> </tr> </table> </center> </div> </body> </html> Kan godt være jeg har noen leifer her eller noe sånt. Bare si ifra.. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Det var feil ja.... Jeg vet ikke helt hva som var feilen, men det viste bare en link.... Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Tror det faktisk det var ganske rett.... Men bildet(bakgrunnen) kom ikke med. Korfor? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Her er et forslag... <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <style> body { background: url('bakgrunnsbildet.jpg'); background-color: #000000; color: #ffffff; } .body { text-align: center; } .top { margin-left: auto; margin-right: auto; width: 500px; height: 50px; border: 1px solid #ffffff; } .main { margin-left: auto; margin-right: auto; width: 500px; height: 300px; border-left: 1px solid #ffffff; border-righ: 1px solid #ffffff; overflow: auto; scrollbar-face-color: #000000; scrollbar-highlight-color: #000000; scrollbar-3dlight-color: #FFFFFF; scrollbar-shadow-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #FFFFFF; scrollbar-track-color: #000000; scrollbar-arrow-color: #000000; } .bottom { margin-left: auto; margin-right: auto; width: 500px; height: 20px; border: 1px solid #ffffff; } </style> </head> <body> <div class="body"> <div class="top"> <p><strong>Topp</strong></p> </div> <div class="main"> <p><strong>Main</strong></p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> <p>Dette er tekstfeltet.<br> Dette er tekstfeltet!<br> Dette er tekstfeltet 2k!!</p> </div> <div class="bottom"> <p><strong>Bottom</strong></p> </div> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hesus! Det var en liten feil i Opera, ja. Gidder ikke fikse det hvis du skal bruke ZzZzZ sin "TABLE"-utgave... Men, "ok", si hvis du sier "JA TIL RYDDIGERE HTML-KODE!" Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Kan du ikke fikse det? Det var en feil i hans utgave også.... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tja... Har du dårlig tid? Jeg er på noe annet nå... Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Nei.....Kunne du gjort det litt tidlig i morgen da? Men jeg ville hatt bakgrunn bare i tabelen lissom... Fatter? Det var akkurat slik jeg hadde tenkt ellers.... Takk! Ole Martin Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Ble ikke helt ferdig, men du kan jo ta denne koden foreløpig. Husk css-dokumentet som ligger for seg. Det ligger i samme mappe og heter style.css. Endret 7. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå