Gå til innhold

LCD og spill

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har lcd skjerm og bruker den til og spille 3d spill på? Vet at crt er best til dette, men jeg har lyst på en lcd. Vil bruke den mest til programmer etc, men vil nok spille litt også. Erfaring wanted =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har 2 lcd skjermer og bruker dem ofte i spill. Jeg blir ikke plaget av noe etterslep osv. slik som (crt) folk ofte sier at lcd har.

Spiller spill som Quake2, Flight Sim 02, Train Sim, RTCW, Midtown Madness 2 osv. Dvs. mange spill med raske bevegelser.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Hyundai L70A. Den har ikke noe etterslep, men fargene er helt feil. Alle mørke farger blir sølegrønne, så hvis du skal spille noe litt mørke spill, som feks RTCW, så blir hele spillet grønt. Ulekkert! Denne sølefargen kunne også sees i 2D, og da spesielt på mørke bilder. Det var også noe med fargedyden. Virket ikke som om den klarte å vise så mange farger samtidig. Jeg sendte skjermen tilbake, og nå skal jeg kjøpe CRT!

Jeg tror nok det lureste er å vente enda en stund. Til man kan få kvalitets-LCD skjermen til fornuftige priser.

-Håvard

Lenke til kommentar

>

>On 2002-03-01 06:23, shahin skrev:

>Hei,

>Har 2 lcd skjermer og bruker dem ofte i spill. Jeg >blir ikke plaget av noe etterslep osv. slik som >(crt) folk ofte sier at lcd har.

Merke?

[ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-03-01 08:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 08:07, hasoere skrev:

Jeg kjøpte en Hyundai L70A. Den har ikke noe etterslep, men fargene er helt feil. Alle mørke farger blir sølegrønne, så hvis du skal spille noe litt mørke spill, som feks RTCW, så blir hele spillet grønt. Ulekkert! Denne sølefargen kunne også sees i 2D, og da spesielt på mørke bilder. Det var også noe med fargedyden. Virket ikke som om den klarte å vise så mange farger samtidig. Jeg sendte skjermen tilbake, og nå skal jeg kjøpe CRT!

Jeg tror nok det lureste er å vente enda en stund. Til man kan få kvalitets-LCD skjermen til fornuftige priser.

Den skjermen er riktignok en billigskjerm, men det kan umulig være meninga at den skal være slik du beskriver. For meg virker det som om den skjermen du fikk var defekt

Lenke til kommentar

Har selv en Hyundai l70a og er meget godt fornøyd. Kjører digitalt fra mitt Geforce3 og billedkvaliteten er bare lekker. Har ingen problemer i raske spill, og stiller meg helt ukjent til denne "sølegrønne" fargen som beskrives. Skjermen er meget bra, og at den selges for 6500 er ikke mindre enn utrolig.

Bjarte

Lenke til kommentar

Quote:

>Har 2 lcd skjermer og bruker dem ofte i spill. Jeg >blir ikke plaget av noe etterslep osv. slik som >(crt) folk ofte sier at lcd har.

Merke?

>

2stk 15" Blue Solutions (3950kr/stk)

(bruker dual + 24" tv pga lyd/bilde/videoredigering)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 11:09, Anders Leipsland skrev:

Den skjermen er riktignok en billigskjerm, men det kan umulig være meninga at den skal være slik du beskriver. For meg virker det som om den skjermen du fikk var defekt

Det kan godt være at den skjermen var defekt, men jeg fikk allikevel nok. Jeg kommer ikke til å kjøpe meg noe LCD igjen. Kanskje om noen år, men ikke nå...

-Håvard

Lenke til kommentar

CRT!

Quote:

On 2002-03-05 00:42, shahin skrev:

Quote:

Merke?

>

2stk 15" Blue Solutions (3950kr/stk)

(bruker dual + 24" tv pga lyd/bilde/videoredigering)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...