Gå til innhold

Hva om man ikke kan oppgrader til windows 10?

Anbefalte innlegg

Har en Acer aspire v5-551. I følge Acer er den ikke kompatibel med windows 10. Har likevel kjørt windows 10 en stund nå. Men har hatt en del problemer ved oppdateringer. Det som oftest skjer er at skjermen blir svart og den står slik i en evighet.(til jeg skrur av) Nå med den nye creators utgaven skjer dette igjen. Hvilke alternativer har jeg? Er det et alternativ å installere Windows 8? Har prøvd det og det funker ( har USB stick for gjenoppretting). Men er jo bekymret for sikkerheten. Er det noe jeg kan gjøre for at den skal bli kompatibel? Går det å bytte noe av hardware? BTW går ikke å komme inn i avansert bios på denne, er dette vanlig på nye PCer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 8.1 er det ikke noe i veien å benytte fremover minst til 2023 med tanke på support/oppdateringer/sikkerhets patcher osv.

Products Released: Windows 8.1

Lifecycle Start Date : 11/13/2013

Mainstream Support End Date : 1/9/2018

Extended Support End Date : 1/10/2023

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Etter at jeg hadde tilbakestilt pc'en til win8.0 lastet jeg ned clean install av win 10 creators. Valgte å ikke beholde noe som helst. Funket bra men så ble hele skjermen svart igjen helt på slutten av installasjonen. Det fine var at når jeg skrudde av og på så fortsatte installasjonen litt før der det gikk galt.

Samme skjedde et par ganger til. Installasjonen ble til slutt ferdig, men fikk sporadisk svart skjerm ofte. Så jeg prøvde sikkerhetsmodus. Fikk da oppdatert skjermdrivere. Virker som det hjalp. Ser ut som det går dette likevel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...