Gå til innhold

From All of Us to All of You

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg håper noen kan hjelpe meg med å finne opptak av Disneys juleprogram From All of Us to All of You fra 80-tallet

Jeg samler på gamle opptak av Disneys julekavalkade, og har etter hvert fått tak i minst ett skandinavisk program fra alle år siden 1980. Men, før år 2000 er det nesten bare svenske program jeg har, og kunne godt tenke meg å få tak i flere av de norske versjonene. Fra den første runden da programmet ble sendt på NRK (1979-1989), har jeg bare opptak fra 1986 og 1989. Jeg er veldig interessert i opptak fra andre år.

TV3 sendte kavalkaden i årene 1990-1996. Her mangler jeg årene 1990, 1993 og 1994. Opptaket jeg har fra 1996 er også så dårlig at jeg godt kan tenke meg en ny kopi.

Fra NRKs andre runde (1997-2001), har jeg opptak fra 2000 og 2001. Jeg antar 1997-1999 vil være så godt som identiske, men kan godt tenke meg opptak fra disse årene også.

Det er i utgangspunktet ikke så farlig med kvaliteten. Programmet har vært gjennom mange små og store endringer gjennom årene, og det jeg er mest interessert i, er å se med egne øyne hvilken versjon av programmet som ble sendt. 1986 og 1989-programmet fra NRK ser for eksempel ut til å være identisk med det amerikanske programmet fra 1970 (med unntak av overraskelsen). Men, jeg er rimelig sikker på at NRK sendte en litt annen variant tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...