Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

FM Dab splitter problem

Anbefalte innlegg

Toyota yaris 04mod

FM antenne og signal fungerer helt utmerket.

Har montert en Acx FM/Dab splitter.

Og har fremdeles god dekning på FM men utrolig dårlig dekning på Dab. Skiftet og antenne pisk til en som skulle være mer egnet.

Hvorfor har jeg så dårlig dekning på Dab? Har testet en annen splitter og. Men med samme problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en link til den aktuelle splitteren?

Får du signal hvis du kobler en halvmeters ledningsstump til antenneinngangen på splitteren?

Hvis du har et multimeter kan du sjekke om det er en direkte forbindelse mellom antenna og antennepluggen.

Lenke til kommentar

Jeg leste meg veldig mye opp om erfaringer med slike splittere fra forum i England. Der har dem hatt DAB en stund og generelt var erfaringene med splitter dårlig.

Er antennen din foran på 2004 Yaris. I så fall er det lett å bytte antenne.

Jeg har selv byttet antenne på min Ford og har meget godt signal. Selv FM ble langt bedre med den nye antennen.

En splitter er generelt frarådet og ligger normalt under en enkel vindusantenne i mottakskvalitet.

Har du prøvd å ta av antennen på taket og se om du fortsatt har DAB signal?

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg monterte en særdeles billig passiv antennesplitter som jeg kjøpte fra ebay (ca. 70 kr) når jeg gikk fra 1 din til 2 din spiller  i Transporteren, denne fungerer utmerket.

DAB skal ha strøm inn på antenna, noe Transporteren i mitt tilfelle hadde. Derfor vil jeg anbefale deg først prøve å fjerne sikringen fra ACX- splitteren, det kan godt tenkes at du allerede har en aktiv antenne som allerede får strøm. Virker ikke det ville jeg godt over koblingene en gang til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...