Gå til innhold

Augustfest 2017 - RandiA - Sommer-glimt

Anbefalte innlegg

Takk, takk for kommentarer.

Et bilde til bruk i blogg-illustrasjon i dag, bruker det her som dagens. Vet ikke hva som gjør seg best – dette eller det i spoiler? Velge hvilket?

Bilde 6 – 10.August: Book Cover (arrangert til bruk i bloggen)

36478212095_c51643f64e.jpg

Exif: 1/320 – f/4.5 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

Eller dette?:

35669807943_151bd42dc9.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kommentar, smort1 og Jorun. Enig med deg i valget Jorun. Har lest boken nå. Kladdet ca 15 sider om den, men må "hisse meg ned" til et par sider. Mye å si om denne. Kjedelig var den i hvert fall ikke. Regner med å ferdig-omtale den i løpet av helgen.

Lenke til kommentar

Synes du valgte det rette i dag, komposisjonen virket mer naturlig her enn det i spoileren. Da venter jeg spent på omtalen!

Da er omtalen ferdig, ble noe hastverksarbeid - boken var såpass interessant at jeg kunne ikke legge den bort før siste side. Omtalen min ble nok en del lengre enn vanlig. (Det er viktig å ha lest Arv og miljø før denne)

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer

Det var ikke så vanskelig, bare å klikke på bildet. Men uansett, lekre frøkapsler og fin bakgrunn

Ja, det er smart Jorun - de er litt spesielle disse, skal visst være vanskelig å dyrke fra frø og så med denne.

Fikk av en eller annen mystisk grunn skikkelig lyst på eple nå.. Kan du skjønne hvorfor? Veldig bra, dråpene hevet bildet mange hakk. Spennende kvast det siste, flott bruk av fokus/dybde!

Takker, foreløpig egner de seg bare til eplekake - tror de må modne litt til, men du verden som det har begynt å drysse....

Veldig fint, og ikke minst friskt, bilde av eplene.  Den stjerneblomsten var spesiell, men vet ikke hva det er.. (orkidè, kanskje..)    :)

Takk for kommentar, se hvordan Jorun fant ut.

Lenke til kommentar

Gjorde noe fotografering for en venninne i dag  (forarbeidet i Raku-prosessen) – så bruker jeg det til dagens bilde.

Bilde 10 – 18.August: Raku – første prosess

36258089450_ec9deb7e43.jpg

Exif: 1/800 – f/2.8 - ISO 125

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

Alternativt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...