Mathias Klingenberg Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Slik skal ekspertene undersøke skredfaren.I mange tiår har man fryktet Preikestolen kan rase. Nå skal geologistudent Katrine (24) undersøke sprekken Lenke til kommentar
G Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 (endret) Hvorfor heter det også steinskred, og ikke kun steinras? Er det noe øst-vest norskspråklig som gir disse synonyme begrepene? Snøskred opplever vi mange steder hvert år her i landet, så det begrepet er vi blitt vant med. Men Steinskred det har jeg faktisk aldri hørt om før. Steinras kaller noen av oss det her på vestlandet. Endret 31. juli 2017 av G 1 Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Kult om vi får en 3dmodell offentlig av dette da.. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Kanskje man da kan få kjørt og gjort stunts i GTA V modder senere, tenker du? 1 Lenke til kommentar
threeeyes Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Kul artikkel, fin og detaljert! Tommel Opp. Håper at dere følger det opp senere. Geologi er et undervurdert fagemne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg er geolog. Jeg frykter ikke at Prekestolen skal rase. Jeg vet at den vil rase før eller senere. Sett opp webcams i hele fjorden. Nå! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg er geolog. Jeg frykter ikke at Prekestolen skal rase. Jeg vet at den vil rase før eller senere. Sett opp webcams i hele fjorden. Nå! Kan ikke du gjøre det da, hvis du er geolog? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Gjøre hva? Setter opp webcams i hele fjorden? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Jeg er geolog. Jeg frykter ikke at Prekestolen skal rase. Jeg vet at den vil rase før eller senere. Sett opp webcams i hele fjorden. Nå! Jeg venter fremdeles på at "mannen" skal rase. Dine kolleger sa at det stod om bare timer i 2014 og det ble sendt 24/7 livesending. Det er blitt ganske mange timer nå.... Jeg tror spådommene til ditt fagfelt er rimelig unøyaktige.... - Kan forvente ras i løpet av 24 timer - sjefgeolog - 27. OKTOBER 2014 Endret 8. august 2017 av StormEagle Lenke til kommentar
G Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Gjøre hva? Setter opp webcams i hele fjorden? Til det kreves det helst IT-kompetanse. Og helst av de som har snekret sammen Vipps-banktjenesten Endret 8. august 2017 av G Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hadde vært kult å se den steinkladden måke ned i fjorden der. Håper noen har på kamera når det skjer. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hadde vært kult å se den steinkladden måke ned i fjorden der. Håper noen har på kamera når det skjer. Spesielt hvis de står på andre siden........... Og den der såkalte mannen, at de ikke bare kan hjelpe den ned er meg forunderlig, de har masa så mye om at den skal rase, men det å pirke borti den så den faktisk raser, neeeeeeida, det skal de ikke. Jada, det er folk og eiendommer i veien for den, jeg skjønner det, men det er vel også der det ligger, om de hjelper til så får de skylda, om den går selv så ser de vel bare på det som en naturkatastrofe eller hva man skal kalle det. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hadde vært kult å se den steinkladden måke ned i fjorden der. Håper noen har på kamera når det skjer. Spesielt hvis de står på andre siden........... Og den der såkalte mannen, at de ikke bare kan hjelpe den ned er meg forunderlig, de har masa så mye om at den skal rase, men det å pirke borti den så den faktisk raser, neeeeeeida, det skal de ikke. Jada, det er folk og eiendommer i veien for den, jeg skjønner det, men det er vel også der det ligger, om de hjelper til så får de skylda, om den går selv så ser de vel bare på det som en naturkatastrofe eller hva man skal kalle det. Det er vel nettopp derfor de bør sprenge den ned, så de kan flytte unna folka som bor under der først. Kontrollért spenging. Kunne gjort det samme med prekestolen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå