KWPHWF43 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Barn sykler selvfølgelig rett fram og opptrer alltid strengt logisk i trafikken, omtrent som en vakker algoritme. Selvkjørende biler kommer til og bli historiens største mageplask. Med mindre biler og annen trafikk holdes atskilt, kommer dette aldri til å bli tilstrekkelig sikkert. Den nesegruse hypen av denne teknologien minner meg om teknologene som nektet for at et skip som Titanic kunne synke. Det er fristende å si at denne typen teknologer ikke fatter hva teknologi og natur er for noe. 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Så samme problemet som vi bilister sliter med til daglig altså? Syklister liker ofte å kjøre på rødt, sykle over overgangsfelt, bryte vikeplikt og hindre andre trafikanter. Så at selvkjørende biler skal få noe å bryne seg på er ikke til å unngå. Jo trangere shorts, jo flere lovbrudd. Jeg gjør ingen av tingene di nevner. Blir likevel nesten meid ned, tutet på og skjennet ut regelmessig. Ta deg en sykkeltur og få innsikt i en ny verden av problemer i trafikken. Endret 30. juli 2017 av Lynxman 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Så samme problemet som vi bilister sliter med til daglig altså? Syklister liker ofte å kjøre på rødt, sykle over overgangsfelt, bryte vikeplikt og hindre andre trafikanter. Så at selvkjørende biler skal få noe å bryne seg på er ikke til å unngå. Jo trangere shorts, jo flere lovbrudd. Jeg gjør ingen av tingene di nevner. Blir likevel nesten meid ned, tutet på og skjennet ut regelmessig. Ta deg en sykkeltur og få innsikt i en ny verden av problemer i trafikken. Jeg sykler nesten hver dag, men er forsiktig, følger reglene og slipper biler forbi så fort det kommer noen bak meg og jeg har en lomme i nærheten. Opplever nesten aldri å bli sluppet forbi av andre syklister, spesielt av disse Tour de France wannabies. Endret 30. juli 2017 av FrihetensRegn 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg sykler nesten hver dag, men er forsiktig, følger reglene og slipper biler forbi så fort det kommer noen bak meg og jeg har en lomme i nærheten. Opplever nesten aldri å bli sluppet forbi av andre syklister, spesielt av disse Tour de France wannabies. Rart hvordan dere som forakter syklister i trafikken plutselig sykler hver dag når dere skal forsvare deres posisjon. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg sykler nesten hver dag, men er forsiktig, følger reglene og slipper biler forbi så fort det kommer noen bak meg og jeg har en lomme i nærheten. Opplever nesten aldri å bli sluppet forbi av andre syklister, spesielt av disse Tour de France wannabies. Rart hvordan dere som forakter syklister i trafikken plutselig sykler hver dag når dere skal forsvare deres posisjon. Jeg forakter ikke syklister, hvorfor skulle jeg det? Jeg sykler jo selv? Jeg forakter derimot de som oppfører seg som idioter i trafikken og de er dessverre i overvekt når de sitter på sykkelsetet. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Ja, hvordan i all verden skal det gå når syklistenes anarki møtes av regeldrevne roboter? 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Hva legger du i "syklenes anarki"? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg sykler nesten hver dag, men er forsiktig, følger reglene og slipper biler forbi så fort det kommer noen bak meg og jeg har en lomme i nærheten. Opplever nesten aldri å bli sluppet forbi av andre syklister, spesielt av disse Tour de France wannabies. Rart hvordan dere som forakter syklister i trafikken plutselig sykler hver dag når dere skal forsvare deres posisjon. Jeg forakter ikke syklister, hvorfor skulle jeg det? Jeg sykler jo selv? Jeg forakter derimot de som oppfører seg som idioter i trafikken og de er dessverre i overvekt når de sitter på sykkelsetet. Nei, de er ikke i overvekt. Ellers kan man jo se på statistikken, hvem er det som forårsaker mest skader og problemer for sine omgivelser? Hint: Det er ikke syklister. AtW 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Syklister fører til mangt et hjerteinfarkt for både bilister og gående. 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Syklister fører til mangt et hjerteinfarkt for både bilister og gående. Nei, det gjør de ikke. AtW 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Syklister sykler i høy hastighet forbi gående uten å vise hensyn. Hvis den gående tilfeldig tar et skritt til feil side er det game over. Dette opplever jeg daglig. Det er svært sjelden at bilister ikke tar hensyn. Endret 30. juli 2017 av BadCat 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Syklister sykler i høy hastighet forbi gående uten å vise hensyn. Hvis den gående tilfeldig tar et skritt til feil side er det game over. Dette opplever jeg daglig. Det er svært sjelden at bilister ikke tar hensyn. Nei, det er ikke game over. Det er langt farligere for fotgjengere med bilister en syklister. AtW Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Løsningen er ufattelig enkel og behøver ikke koste mye. Dersom det forefinnes gang og sykkelsti eller annen sidevei parallelt med veibanen så er det totalforbud for syklister å oppholde seg på veien. Kun krysning av veibanen ved gang-felt er tillatt. På denne såre enkle måten fjerner man 90% av problemet selvkjørende biler har med syklister uten å ha måttet investere en krone i tilleggutstyr for bilene. Kun en byråkratisk endring i lovgivningen er det som skal til. Så kan vi jo lytte øre til syklistene som klager på at de ikke kan sykle fort nok på gang og sykkelstier fordi det er for mange "søndags-syklister", damer med barnvogn, hunder i bånd og andre hindringer på gang og sykkelstiene. Til disse syklistene vil jeg bare påpeke at jeg har ofte lyst å råkjøre med bilen i veibanen også, men det kan jeg ikke gjøre når det er masse søndags-sjåfører, vogntog, biler med hengere og traktorer i veibanen. Løsningen for bilister som vil kjøre fort kalles 'lukket bane'. Så for syklister som desperat må sykle fort... kanskje på tide å finne en lukket bane hvor man kan sykle i sirkel X antall ganger til man er sliten istedenfor å bruke offentlig vei som privat sykkeltrenings-trase. 8 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Syklister blir ikke noe mindre farlige eller plagsome av at det fins bilister. Hvorfor må du bestandig putte ord i munnen på folk ATW? Jeg har ikke sammenlignet syklister mot bilister, kun nevnt at syklister er en plage. Endret 30. juli 2017 av BadCat 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg tror fortsatt nedsnødde bygdeveier blir en større utfordring enn syklister. 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg tror fortsatt nedsnødde bygdeveier blir en større utfordring enn syklister. Jeg har blitt forsikret av forumekspertene her at det er ikke noe problem i det hele tatt. Hvordan aner jeg ikke, og jeg vet ikke om de vet det selv. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Syklister sykler i høy hastighet forbi gående uten å vise hensyn. Hvis den gående tilfeldig tar et skritt til feil side er det game over. Dette opplever jeg daglig. Det er svært sjelden at bilister ikke tar hensyn. Hva er høy hastighet? Hensyn går begge veier. På gang- og sykkelveg skal begge grupper kunne ferdes uhindret. Grunnen til at mange bruker vegbanen i stedet er pga fotgjengerzombier. På gang- og sykkelveg burde man kunne regne med at voksne fotgjengere ser seg for før de "tilfeldigvis" tar et skritt til siden. I hvert fall der det ikke er gangveg, men gang- og sykkelveg. I virkeligheten følger ikke fotgjengere med i det hele tatt, så jeg bremser ned uansett så lenge jeg ikke får øyekontakt og god plass. Noen gir meg ikke en millimeter selv om de ser meg komme (ungdommer gjerne). Endret 30. juli 2017 av Lynxman 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Jeg tror fortsatt nedsnødde bygdeveier blir en større utfordring enn syklister. Jeg har blitt forsikret av forumekspertene her at det er ikke noe problem i det hele tatt. Hvordan aner jeg ikke, og jeg vet ikke om de vet det selv. Ja det er imponerende mange eksperter her på ekstremt mange ting, spesielt de som har masse kompetanse om nedsnødde veier i grisgrente strøk, som knapt har vært utenfor døra i Oslo... Lenke til kommentar
Ove Kvam Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 I Norge er veiene også brukt av fotgjengere, folk på rulleski, joggere, hunder, barnevogner, mopeder, traktorer, kantslåttmaskiner, brøytebiler, søppelbiler, gaffeltrucker og andre med uforutsigbare bevegelsesmønster. Det kommer til å bli en stor utfordring for selvkjørende biler å tilpasse seg uvante trafikanter. Spesielt på mørke høstkvelder med sludd på tvers. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Syklister blir ikke noe mindre farlige eller plagsome av at det fins bilister. Hvorfor må du bestandig putte ord i munnen på folk ATW? Jeg har ikke sammenlignet syklister mot bilister, kun nevnt at syklister er en plage. Jo, det har du: Syklister sykler i høy hastighet forbi gående uten å vise hensyn. Hvis den gående tilfeldig tar et skritt til feil side er det game over. Dette opplever jeg daglig. Det er svært sjelden at bilister ikke tar hensyn. AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå