Gå til innhold

Nord-norsk mesterskap i Reinkappkjøring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som at du har lagt fokus på bygningene bak. Men jeg syntes bildet var interessant likevel fordi jeg ble nysgjerrig på navnet på arrangementet, og det virker som at det var norgesmesterskap fra 2005 til 2010,og deretter nordisk mesterskap fra 2011 og fremover. Videre har jeg fundert over om det skal være liten eller stor R i reinkappkjøring. Normalt bør det holde med liten, fordi det er et fellesnavn. Men her er det brukt i forbindelse med et bestemt arrangement, men også her fungerer kanskje liten R best likevel. Vet forresten ikke...

Lenke til kommentar

Takk for kommentar Helge! Fotogarfiet var tatt i 20113 så da er det som du sier Nordisk Mesterskap. Mener som gammel lærervikar i Norsk på Ungdomskole at Reinkappkjøring skal skriver med stor R.

Hei, jeg så på exif at det var fra 2013. Alle substantiver skal vel skrives med liten bokstav, unntatt navn på steder, firmaer, personer, arrangementer og lignende. Det jeg tenkte var at når det var stor N i første ordet - så trenger man ikke bruke stor bokstav senere. Men når jeg søkte på dette, så jeg at begge deler ble brukt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...