VRK18 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Motivet skal være ukjent. Er dette den nye hverdagen i Europa? http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=597d8af85152f7b62dbc7e9c Lenke til kommentar
Populært innlegg minigrill Skrevet 30. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. juli 2017 Med deg her inne, så er hvertfall dette den nye hverdagen på diskusjon.no 17 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) "Die Polizei schließt einen terroristischen Hintergrund aus". "Der Mann sei kein Asylbewerber, er habe schon länger in Konstanz gewohnt. Er sei aufgrund verschiedener Delikte bei der Polizei bekannt gewesen." Så ikke terror, og ikke asylsøker. Han var dog en iraker, men altså arbeidsinnvandrer. Og kjent for politiet fra før, altså antagelig et oppgjør mellom banditter. (Min antagelse.) Leser jeg av VGs kilde. Geir Endret 30. juli 2017 av tom waits for alice Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Motivet skal være ukjent. Er dette den nye hverdagen i Europa? http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=597d8af85152f7b62dbc7e9c Nei dette er ikke den nye hverdagen i Europa, hvis det hadde skjedd på alle nattklubbene i Europa hver jævla helg, da hadde det vært det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Tyskland er et land med relativt liberal våpen lov (for Europa) Det er ikke mangel på lovlige og ulovlige skytevåpen der. Det har alltid vært skyteepisoder i Tyskland med gjeve mellom. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Flere er vel kanskje litt å ta i, vet ikke om 2 kan defineres som flere. Ikke et terroristisk motiv. Skuddmann var fra Irak. http://www.bbc.com/news/world-europe-40767954 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Med deg her inne, så er hvertfall dette den nye hverdagen på diskusjon.no Vet med en gang hvem som har laget trådene når jeg ser de dukker opp i feeden på hjemmesiden Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 Med deg her inne, så er hvertfall dette den nye hverdagen på diskusjon.no Vet med en gang hvem som har laget trådene når jeg ser de dukker opp i feeden på hjemmesiden Det var en som foreslo at jeg burde bytte nick til "Trådstarter" Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Jeg mener å huske det just nettopp var en skyte episode i Oslo på uteplassen Blå? Var vel en høyre ekstrem skytter som er dømt for vold tidligere. Men kan ikke huske å ha sett noen tråd med spørsmål om det er dette som er den nye hverdagen i Norge? Merkelige greier dette. Nynazister marsjerer i gatene i Kristiansand. Skyter sine meningsmotstandere på nattklubber. Knivstikker somaliske kvinner. Men det er muslimene vi må passe oss for?.. 3 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg mener å huske det just nettopp var en skyte episode i Oslo på uteplassen Blå? Var vel en høyre ekstrem skytter som er dømt for vold tidligere. Men kan ikke huske å ha sett noen tråd med spørsmål om det er dette som er den nye hverdagen i Norge? Merkelige greier dette. Nynazister marsjerer i gatene i Kristiansand. Skyter sine meningsmotstandere på nattklubber. Knivstikker somaliske kvinner. Men det er muslimene vi må passe oss for?.. Ifølge PST og Europol, ja. Trusselen ifra høyreekstreme fortsetter å minke mens trusselen ifra venstreekstreme og særlig islamister øker massivt år for år. Men hvem gidder vel å høre på de som faktisk jobber med å stanse terrorister når man har alternative fakta og kan velge sin egen realitet Mange terrorplott er avverget i Norge. De fleste vil vi antagelig aldri høre om. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg refererte til 3 nylige dokumenterbare hendelser i Norge. Så å bable om alternative fakta som tross alt er Conways hjernedøde baby blir for dumt.. Og jeg må nesten lure. Hvem eller hva er det de høyre ekstreme/ny-nazistene tror de hjelper ved å skyte og knivstikke. Brenne regnbueflagg, og demonstrere ulovlig? Det er en patetisk feighet her som gjør meg nesten like kvalm som av pedofile. Men pedofile er i det minste syke. Høyre ekstreme er bare drevet av dårskap og hat.. Men bevares; "jammen hva med all kriminaliteten innvandrere hadde tenkt å gjøre som vi ikke får høre om".. Neida, ikke alternative fakta det nei.. At det finnes ekstreme islamister skal ikke skyves under en stol. Og vi får håpe PST har de verktøy de trenger for å beskytte oss så godt som det lar seg gjøre i vår nye hverdag. At høyre ekstreme i stedet for å i solidaritet drive samfunnet fremover, tror det hjelper å helle mer bensin på bålet resten av oss forsøker å slukke.. Genier hele gjengen det der.. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg mener å huske det just nettopp var en skyte episode i Oslo på uteplassen Blå? Var vel en høyre ekstrem skytter som er dømt for vold tidligere. Men kan ikke huske å ha sett noen tråd med spørsmål om det er dette som er den nye hverdagen i Norge? Merkelige greier dette. Nynazister marsjerer i gatene i Kristiansand. Skyter sine meningsmotstandere på nattklubber. Knivstikker somaliske kvinner. Men det er muslimene vi må passe oss for?.. Denne? http://www.dagsavisen.no/oslo/helgens-skyteepisode-pa-utestedet-bla-i-oslo-er-ikke-typisk-for-det-store-bildet-1.994588 Helgens skyteepisode på utestedet Blå i Oslo er ikke typisk for det store bildet Politiet ser på den dramatiske skyteepisoden på Blå natt til søndag som en enkelthendelse, som utestedet ikke kan klandres for, melder NRK. Ikke at jeg bryr meg om den lille debatten deres, men nå skjønner jeg hvorfor du ikke linka hendelsen iallefall. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ikke at jeg bryr meg om den lille debatten deres, men nå skjønner jeg hvorfor du ikke linka hendelsen iallefall. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle grave frem linker til en så nylig hendelse? Men jeg burde kanskje det. For det som ikke fremkommer av din link er at flere av volds hendelsene han er dømt for tidligere var mot medlemmer av Blitz. Her er en artikkel som forteller om gangen han fikk juling etter å ha vist nazihilsen og knivstukket en Blitzer: "24-åringen viste nazi-hilsen og ropte «sieg heil» før han knivstakk blitzer i 2013.". En annen gang kjernekaren viste seg som en fremragende norgesborger: "Blå-siktet tidligere dømt for å ha skutt ut i Frogner-gate med hagle.". Høres ut som en skikkelig skummel Syria farer dette her ja... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 alternative fakta Er det litt kleint å bruke ord og uttrykk som "alternative facts" og "fake news" med tanke på hvem som faktisk startet disse trendene? Uansett hvor på det politiske spektrumet man ender opp så er de to tingene helt å holdent på jordet. Bruker man disse så har man slukt agnet til Trump og administrasjonen hans. Kan man klage på at aviser gjør feil, og at noen journalister/mediehus har en agenda? Klart det. Men bruker man trendy buzzwords skapt av Trump & Co så viser man ikke evne til å tenke selv akkurat. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Ikke at jeg bryr meg om den lille debatten deres, men nå skjønner jeg hvorfor du ikke linka hendelsen iallefall. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle grave frem linker til en så nylig hendelse? Men jeg burde kanskje det. For det som ikke fremkommer av din link er at flere av volds hendelsene han er dømt for tidligere var mot medlemmer av Blitz. Her er en artikkel som forteller om gangen han fikk juling etter å ha vist nazihilsen og knivstukket en Blitzer: "24-åringen viste nazi-hilsen og ropte «sieg heil» før han knivstakk blitzer i 2013.". En annen gang kjernekaren viste seg som en fremragende norgesborger: "Blå-siktet tidligere dømt for å ha skutt ut i Frogner-gate med hagle.". Høres ut som en skikkelig skummel Syria farer dette her ja... Grave frem? Jeg søkte på "oslo blå skyteepisode" og det var den første linken. Over fem år i fengsel 24-åringen er tidligere straffedømt for blant annet grov vold, ran, narkotikabesittelse, vold mot politiet og en rekke trusler mot både politifolk og sivile. Senest i 2016 ble han dømt til 33 dager i fengsel for blant annet å ha truet en fengselsbetjent. Tidligere dommer fra Oslo tingrett viser at 24-åringen til sammen er blitt dømt til over fem års fengsel for en rekke lovbrudd i 2009, 2012, 2013 og 2016. Han begikk de første straffbare handlingene som 15-åring, men sakene ble henlagt på grunn av hans unge alder. Han ble først dømt i 2009, til samfunnsstraff for drapstrusler og ulovlig oppbevaring av narkotika. Mannen har i tidligere rettssaker forklart at han begynte å ruse seg som 13-åring. Han droppet ut av ungdomsskolen i 9. klasse. De har skrevet om historikken hans, og igjen, så var det den jeg så på fordi det bokstavelig talt var det øverste resultatet på google. Fyren er en voldelig idiot. Han er sikkert rasist og nazist å. Han inngår også i demografien til majoriteten av befolkningen i Norge. Også er han en nazist. Om du mener at en mann fra majoriteten i befolkningen er på samme farenivå som at minoriteten av befolkningen klarer å rekruttere flere terror-krigere og konkluderer med at det er samme fare og trusselnivå fordi det skjer på begge sider så har du virkelig mista kontakt med realiteten. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 alternative fakta Er det litt kleint å bruke ord og uttrykk som "alternative facts" og "fake news" med tanke på hvem som faktisk startet disse trendene? Det var demokratene og venstre-globalistene som adopterte disse uttrykkene og brukte dem som rambukk mot alt de ikke likte. Jeg bruker dem i korrekt kontekst. Folk her inne som forsvarer Islamisme bruker alternative fakta som ikke er representative men faktisk direkte misvisende. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Alternativ fakta kom fra Kellyanne Conway for å "forsvare" det hvite hus på bullshit. "Fake News" er det Trump som har gjort populært. Alt han ikke liker er automatisk fake news.Alternativ fakta er ikke et reelt uttrykk. Det var en krampetrekning fra Conway som først ble brukt av henne og så av alle i ettertid for å gjøre narr av henne og resten av gjengen. Men Trump-fansen slukte det rått og bruker det for alt det er verdt (selv om det er null).Å bruke frasen "alternativ fakta" på en seriøs måte er bare tull og da ser det ut som man har slukt agnet til Trump-administrasjonen. Endret 4. august 2017 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Fake news var en bekymring og et samtaleemne lenge før Trump brukte det. Det er også korrekt som misanthrope at det var venstre-siden i USA som dro frem dette først og de brukte det aktivt lenge før Trump brukte det. Det ble først brukt av vesntresiden for å prøve å forklare hvorfor Trump slo Hillary, og en av forklaringene var at det ble spredd "fake news" i sosiale medier, det var de som populariserte det, og det er de som pushet for at facebook og andre sosiale medier skulle fjerne fake news slik at det ikke ble delt rundt ukritisk og tatt på alvor. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå