Gå til innhold

Samsung galaxy - diverse spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei

Har noen spørsmål knyttet til Samsung galaxy

Hvor lagres tekstmeldinger på en Samsung galaxy?

Om telefonen er satt opp til å synkronisere tekstmeldinger til skysystemer - hvilke er disse eventuelt?

Om en sletter en tekstmelding på telefonen som er synket til skysystemer, vil en også slette meldingen fra disse enhetene ved tilgang på wifi?

Om en sletter en tekstmelding på telefonen - vil dette frigjøre plass slik at en kan overskrive de slettede tekstmeldingene? Hvor lang tid vil det eventuelt ta å overskrive de gamle tekstmeldingene?

Om en sletter tekstmeldinger - hva skal til for at disse skal gjenopprettes? Kan hvem som helst gjøre dette eller må en ha passord/kode/skjerm- og pinkode til telefonen?

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagring er vanligvis på intern lagring.

Synkronisering mot skytjenester, ja, avhengig av oppsett og konfigurasjon. Om sletting på enhet synkes mor sky- tja, avhengig av konfigurasjon.

Overskrive gamle meldinger- litt random. Kan overskrives når som helst, eller bli liggende nesten evig.

Hvem som helst kan gjenopprette meldingene, om de er i stand til å google Android sms recovery, og har et snev av forståelse.

... Eventuelle skytjenesters backup klarer du ikke å påvirke.

Lenke til kommentar

Hvilke skytjenester lagrer tekstmeldinger? Slik jeg har forstått det ut fra kundeservice hos Samsung, er det kun Samsung cloud som kan synkroniseres med tekstmeldinger og ikke Google eller dropbox.

Hvordan vil eventuelt slettede tekstmeldinger kunne overskrives?

Trenger en pinkode/skjermlåskode/skjermlåskode for å gjenopprette tidligere slettede meldinger?

Lenke til kommentar

I tillegg lurer jeg på - foretar galaxy automatisk backup/sikkerhetskopi? Eller er dette noe som må utføres manuelt?

Om en ikke har foretatt backup av telefonen før en sletter en tekstmelding - vil en da kunne gjenopprette slettede tekstmeldinger?

Lenke til kommentar

Konfigurasjon er nøkkelen til det du lurer på.

Er telefonen satt opp til å synkronisere og ta backup mot det ene eller andre?

For å si det enkelt, ja tekstmeldinger kan sannsynligvis gjenopprettes om noen med nok ressurser går inn for det, som f.eks politiet.

Om du bare vil skjule noe fra en sjalu kjæreste, har du bedre odds.

Lenke til kommentar

Aner ikke om telefonen er konfigurert (synkronisert) til å ta backup mot det ene eller det andre ettersom det ikke er min telefon det gjelder. Det er derfor jeg lurer på overnevnte spørsmål.

Takk for eventuelle svar på foregående spørsmål som listet ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...